اخبار بین المللی

وکیل مسلمان نصرت جهان چودری به عنوان اولین قاضی فدرال زن مسلمان در تاریخ آمریکا منصوب شد

وکلاپرس– نصرت جهان چودوری (Nusrat Jahan Choudhury) وکیلی آمریکایی-بنگلادشی کار خود به عنوان اولین قاضی فدرال زن مسلمان در تاریخ آمریکا را آغاز کرد.

به گزارش وکلاپرس روز گذشته پنجشنبه مورخ ۱۵ ژوئن ۲۰۲۳ (۲۵ خرداد ۱۴۰۲) سنای آمریکا انتصاب وی را به عنوان قاضی دادگاه ناحیه شرقی نیویورک  تصویب کرد.

نصرت جهان چودوری (Nusrat Jahan Choudhury) وکیلی آمریکایی-بنگلادشی است که در بهمن ۱۴۰۰ توسط جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در فهرست نامزد های قضات دادگاه فدرال ایالت نیویورک قرار گرفت.

تحصیلات نصرت جهان چودوری

چودری در سال ۱۹۹۸ لیسانس هنر را از دانشگاه کلمبیا، کارشناسی ارشد مدیریت دولتی از دانشکده روابط عمومی و بین‌الملل پرینستون در سال ۲۰۰۶ و دکترای حقوقی از دانشکده حقوق دانشگاه ییل در سال ۲۰۰۶ دریافت کرد.

سوابق حرفه ای چودوری

نصرت جهان چودوری کار خود را به عنوان کمک قاضی برای قاضی دنیس کوت از دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک و قاضی دنیلز پارکر از دادگاه تجدید نظر ایالات متحده آغاز کرد. او بیش از ۱۱ سال در اتحادیه ملی آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) مستقر در شهر نیویورک خدمت کرد.

صرت جهان چودوری (Nusrat Jahan Choudhury)
صرت جهان چودوری (Nusrat Jahan Choudhury)

بیشتر بخوانید:

او از آن زمان به عنوان وکیل برای پروژه امنیت ملی ACLU و برنامه عدالت نژادی کار کرده است. از سال ۲۰۲۰، او مدیر حقوقی اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا در ایلینوی بوده است.

در همین راستا اتحادیه ملی آزادی های مدنی آمریکا (ACLU) به مناسبت انتصاب نصرت جهان دراین سمت، در توئیتی نوشت:

“به نصرت چودوری، مدیر حقوقی ACLU ایلینویز، به دلیل تایید شدنش در دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی نیویورک تبریک می گویم. نصرت یک وکیل برجسته حقوق مدنی است و تایید او یک دارایی برای سیستم حقوقی کشور ما خواهد بود.

منبع: گاردین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا