اخبار مجلس شورای اسلامی

غضنفرآبادی خبر داد: پایان رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون حقوقی مجلس

وکلاپرس– رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از پایان رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در این کمیسیون خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا پس از آنکه با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت شد، لایحه جهت بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی منتقل شد.

بیشتر بخوانید:

هیچ چالشی در تصویب مواد این لایحه وجود نداشت

موسی غضنفرآبادی در حاشیه جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس درباره فرآیند رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در کمیسیون حقوقی و قضایی اظهار کرد: رسیدگی به لایحه عفاف و حجاب در کمیسیون به پایان رسیده است و منتظر قرار گرفتن این لایحه در دستور کار صحن هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در روند رسیدگی به این لایحه چالشی مطرح شد؟ گفت: هیچ چالشی در  تصویب مواد این لایحه وجود نداشت.

بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی

 نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۲ صحن مجلس شورای اسلامی با تقاضای بررسی لایحه عفاف و حجاب طبق اصل ۸۵ قانون اساسی موافقت کردند.

در این اصل قانون اساسی آمده است که «سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانونگذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌نماید به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آن‌ها با مجلس خواهد بود.»

بر همین اساس و با نظر نمایندگان مجلس لایحه عفاف و حجاب برای بررسی به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع شد و از روز یکشنبه هفته گذشته در دستور کار این کمیسیون قرار گرفته است.

زمانی که گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی درباره لایحه عفاف و حجاب در دستورکار مجلس قرار گیرد، در صورت تایید نمایندگان درباره مدت زمان اجرای آزمایشی آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا