اخبار قوه قضاییه

بازداشت شهردار سابق اشتهارد با سابقه وکالت دادگستری به اتهام دریافت رشوه و پولشویی

وکلاپرس– یکی از شهرداران سابق اشتهارد با سابقه وکالت دادگستری به اتهام دریافت رشوه، پولشویی و جعل بازداشت شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان یک وکیل دادگستری بعد از آنکه در یکی از پرونده هایش در خصوص اراضی اشتهارد با شکست مواجه می شود، پس از اینکه در سمت شهرداری اشتهارد قرار می گیرد، با دریافت رشوه قصد تایید تصرف اراضی برای موکل سابقش را داشته است.

اخذ رشوه جهت دریافت سند

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز  با اعلام اینکه یکی از شهرداران سابق اشتهارد به اتهام «دریافت رشوه» بازداشت شده است، گفت: پرونده وی مربوط به ۳۴ هزار متر مربع از اراضی یکی از مناطق شهری اشتهارد به ارزش حدود هفت هزار میلیارد ریال است که شهردار وقت با اخذ رشوه از افراد، آن‌ها را جهت طی تشریفات دریافت سند به اداره کل راه و شهرسازی استان البرز معرفی کرده است.

پولشویی از طریق خرید آپارتمان در تهران

وی با اعلام بازداشت شهردار وقت اشتهارد با گزارش سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره کل اطلاعات استان البرز، افزود: رشوه دریافت شده توسط متهم در حال حاضر حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است که با قصد پولشویی، از طریق خرید یک دستگاه آپارتمان در تهران برای متهم و پرداخت وجه آن از جانب فرد رشوه دهنده به حساب فروشنده آپارتمان تحصیل شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کل دادگستری استان البرز با تشریح برخی جزئیات و ابعاد این پرونده گفت: سازمان ملی زمین و مسکن در سال ۱۳۷۹ در خصوص یکی از مناطق اشتهارد که جزو اراضی موات و داخل در محدوده شهر بوده، ولی به تدریج توسط مردم تصرف شده یا توسط شهرداری به افراد دیگر واگذار شده بود مصوبه‌ای را می‌گذراند که بر اساس آن در خصوص متصرفان مقرر می‌شود که اگر این اراضی توسط شهرداری واگذار شده با اخذ ۱۰ درصد قیمت منطقه‌ای زمین و اگر توسط شهرداری واگذار نشده و متصرف رأسا آن را تصرف کرده با اخذ کل بهای زمین به قیمت منطقه ای، با تایید و معرفی متصرف از سوی شهرداری اشتهارد به اداره کل راه و شهرسازی استان، مراحل واگذاری و صدور اسناد مالکیت به نام متصرف طی شود.

اشتغال به امر وکالت دادگستری در سال ۱۳۹۰

وی با یادآوری اینکه پرونده جهت بررسی ابعاد مختلف تخلفات صورت گرفته و مبالغ دریافتی در حال رسیدگی است، بیان کرد: در یکی از این موارد در سال ۱۳۹۰ فردی با وکالت همین متهم که در آن زمان به امر وکالت دادگستری اشتغال داشته با ادعای سابقه تصرف، دادخواستی را به طرفیت مسکن و شهرسازی دایر بر الزام به تنظیم سند نسبت به ۲۱ هزار متر مربع از اراضی مذکور به استناد اسناد عادی مطرح می‌کند که این دعوی در دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر استان البرز رد می‌شود.

انتخاب وکیل سابق پرونده به عنوان شهردار اشتهارد

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه این فرد مجددا دعوی دیگری را در محاکم استان با همان موضوع قبلی طرح می‌کند که دوباره رد می‌شود، گفت: چند سال بعد از رد این دعاوی، وکیل سابق پرونده به عنوان شهردار اشتهارد انتخاب می‌شود و با وجود اینکه اطلاع داشته دعاوی موکل سابق وی قبلا دوبار در محاکم استان رد شده است، اما این بار در مقام شهردار اشتهارد در قبال دریافت رشوه در نامه‌ای به راه و شهرسازی استان، تصرف وی را نسبت به ۲۱ هزار متر مربع تایید و گواهی می‌کند تا آن شخص از امتیاز ایجاد شده برای اخذ سند با پرداخت ارزش منطقه‌ای بر اساس مصوبه سازمان ملی زمین و مسکن بهره‌مند شود.

بیشتر بخوانید:

تصاحب ۳۴ هزار متر مربع از اراضی واقع در محدوده شهرستان اشتهارد

فاضلی هریکندی، افزود: با آرای قبلی صادره از دادگاه‌های دادگستری کل استان البرز در رد دعاوی غیرواقعی جهت اخذ اسناد مالکیت این اراضی و نیز اقدام به موقع دستگاه قضایی و اداره کل اطلاعات استان البرز در مورد اخیر، علاوه بر شناسایی و بازداشت متهمان، از صدور اسناد مالکیت و تصاحب ۳۴ هزار متر مربع از اراضی واقع در محدوده شهرستان اشتهارد و تضییع حدود هفت هزار میلیارد ریال اموال دولتی و عمومی جلوگیری شد.

اتهام «جعل»، «دریافت رشوه» و «پولشویی»

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه بر اساس تحقیقات به عمل آمده، شهردار وقت اشتهارد این رشوه‌ها را از طریق فرد واسطه دریافت می‌کرده است، گفت: وی هم اکنون به اتهام «جعل»، «دریافت رشوه» و «پولشویی» در بازداشت به سر می‌برد؛ در این پرونده علاوه بر شهردار، دو متهم دیگر که یکی از آن‌ها نقش واسطه در دریافت و پرداخت رشوه دارد نیز بازداشت شده‌اند.

منبع: میزان

‫۳ دیدگاه ها

    1. نام شهرداران سابق اشتهارد را در سامانه جستجوی وکلای کانون وکلا و مرکز مشاوران جستجو کردم؛ در سامانه کانون وکلا او را نیافتم.

  1. ماشالله اشتهاش خوبه
    چطوری با رشته حقوق شهردار شده؟؟ شهردار باید در رشته عمران یا معماری مدرک داشته باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا