اخبار

پیکر اسلامی ندوشن در نیشابور به خاک سپرده شد + متن وصیت نامه

وکلاپرس-  پیکر محمدعلی اسلامی ندوشن، ادیب، نویسنده و محقق، پنجشنبه ۲ آذر ۱۴۰۲ جوار آرامگاه عطار در نیشابور  به خاک سپرده شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، محمدعلی اسلامی ندوشن پنجم اردیبهشت سال ۱۴۰۱ در کانادا از دنیا رفت. در این مدت پیکر وی به صورت امانی در آرامگاهی در کانادا به خاک سپرده شده بود. او وصیت کرده بود که پس از فوت در شهر نیشابور به خاک سپرده شود.

مراسم خاکسپاری این ادیب برجسنه  پس از تشییع در شهر های تهران و یزد، امروز در نیشابور برگزار شد و در باغ مشاهیر یغمای نیشابوری، فریدون گرایلی، پهلوان یعقوبعلی شورورزی و پرویز مشکاتیان آرام گرفت.

بیشتر بخوانید:

همچنین در انتهای مراسم تشییع و خاکسپاری دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن وصیت‌نامه وی توسط محمدجواد حق‌شناس به عنوان وکیل خانواده اسلامی ندوشن قرائت شد.

محمد جواد حق شناس وکیل مرحوم ندوشن
محمد جواد حق شناس وکیل مرحوم ندوشن

وصیت نامه اسلامی ندوشن

متن وصیت‌نامه به شرح زیر است:

«خواست من است که چون روز محتوم فرار رسد جنازه را از دانشگاه تهران گذرانده به نیشابور انتقال دهند و از آنجا ببرند و در دامنه کوه بینالود به خاک بسپارند. خراسان پرتاریخ‌ترین ایالت ایران است و نیشابور فراکشیده‌ترین شهر ایران. اگر فوت من در خارج از ایران صورت گرفت جنازه به ایران انتقال داده شود.

آنچه از من برجای مانده کتاب‌هاست؛ امتیاز چاپ و تجدید چاپ آن را به نهاد آرامگاه فردوسی واگذار می‌کنم. عواید حاصل از آن‌ها به عنوان حق‌التالیف، صرف گل‌کاری و زیباسازی محوطه آرامگاه و جاده مشهد به توس خواهد شد. امیدوارم که این خواست‌ها به خوبی اجرا شود.

از خانواده، همسر، دوستان و خوانندگانم خداحافظی می‌کنم. بر روی گور من علاوه بر اسم، تاریخ تولد، و مرگ، این بیت حافظ نوشته خواهد شد: اگر از پرده برون شد دل من عیب مکن/ شکر ایزد که نه در پرده پندار بماند»

مهر ۱۳۹۳

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا