گفت و گو

جزئیات سه پرونده تشکیل شده برای تعدادی از وکلای کانون وکلای دادگستری فارس

گفت و گو با وکیل نازنین سالاری

وکلاپرس- وکیل نازنین سالاری عضو کانون وکلای دادگستری فارس، به تشریح جزئیات سه پرونده ای که برای وی و برخی همکارانش در کانون وکلای فارس تشکیل شده است، پرداخت.

به گزارش وکلاپرس، وکیل نازنین سالاری در روزهای گذشته با انتشار پستی در حساب توئیترش (X) اعلام کرده بود که وی به همراه محمود طراوت‌روی و مسعود احمدیان باید در دادگاه کیفری دو و انقلاب شیراز پاسخگوی قضات نسبت به شش اتهام وارده باشند.

این وکیل دادگستری در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس، از جزئیات این پرونده ها سخن گفت و علاوه بر آن از تشکیل پرونده جدیدی به اتهام ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی برای خودش و چند نفر از وکلای کانون فارس خبر داد.

طبق اعلام وکیل نازنین سالاری، برای سه پرونده شکل گرفته علیه خودش و تعدادی از همکارانش، روزهای ۱۴، ۱۶ و ۲۰ آبان ماه وقت رسیدگی تعیین شده است.

اتهام اجتماع و تبانی در پی تجمع مسالمت‌آمیز مقابل ساختمان کانون

سالاری در خصوص جزئیات پرونده مربوط به تجمع سال گذشته وکلا، گفت: ۱۱مهرماه سال گذشته تجمع مسالمت‌آمیزی مقابل ساختمان کانون برگزار شد و پس از آن، برای برخی وکلای حقوق بشری پرونده تشکیل شد.

وی ادامه داد: در ابتدا برای ۲۴ وکیل پرونده تشکیل شد درحالی‌که برخی اصلا در آن روز، در محل تجمع و برخی نیز به طور کلی در شیراز حضور نداشتند. در نهایت برای ۴ وکیل کیفرخواست صادر شد و برخی یک هفته و برخی نیز ۱۹ روز بازداشت شدند.

آزادی با وثیقه ۲ میلیارد تومانی

سالاری افزود: من، وکیل بهاره صحراییان، وکیل آستاره انصاری و وکیل محمود طراوت‌روی ۱۹ روز بازداشت بودیم و در نهایت هرکدام با سپردن وثیقه ۲ میلیارد تومانی آزاد شدیم.

او گفت: در این پرونده که برای من، وکیل بهاره صحراییان، وکیل آستاره انصاری و وکیل محمود طراوت‌روی تشکیل شده است، اتهام ما اجتماع و تبانی عنوان شده و قرار است ۱۶ آبان در شعبه اول دادگاه انقلاب مورد رسیدگی قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید:

تشکیل پرونده به اتهام ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی

این وکیل دادگستری با اشاره به پرونده دیگرش گفت: پرونده دیگری برای من، وکیل بهاره صحراییان و وکیل آستاره انصاری تشکیل شده است. اتهام ما در این پرونده تشویق مردم به فساد و فحشا و ظاهر شدن در اماکن عمومی بدون حجاب شرعی عنوان شده است. به همین منظور ۱۴ آبان‌ماه بایستی در شعبه ۱۱۲ کیفری دو دادگاه شیراز حاضر شویم.

تعیین وقت رسیدگی برای پرونده ای که سال ۱۳۹۹ تشکیل شده بود

او با اشاره به پرونده سوم گفت: این پرونده سال ۱۳۹۹ تشکیل شد؛ من، وکیل محمود طراوت‌روی و وکیل مسعود احمدیان حدود ۶ ماه به جلسات متعدد اداره اطلاعات رفتیم. در نهایت بعد از وقفه یک‌ساله، جلسه‌ای در شعبه بازپرسی تشکیل و کیفرخواست صادر و وثیقه یک میلیاردی نیز تعیین شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ وقت جلسه رسیدگی تعیین شد. اتهام ما در این پرونده اجتماع و تبانی، همکاری با دول متخاصم و تبلیغ علیه نظام بود. قاضی شعبه اول دادگاه انقلاب (قاضی ساداتی) به پرونده ایراد وارد کرد که برای تعیین دول متخاصم باید از وزارت امور خارجه استعلام اخذ شود و در مورد نحوه همکاری نیز باید تعیین تکلیف شود.

سالاری افزود: به همین دلیل پرونده به شعبه دهم بازپرسی ارجاع شد و علی رغم این ایرادات، همچنان بعد گذشت چند ماه رفع نقص صورت نگرفت و یا وجود باقی ماندن ایرادات، ۲۰ آبان‌ماه وقت رسیدگی تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

مدیران کانون از سال گذشته با جدیت پیگیر پرونده ما بودند

این وکیل دادگستری در انتها درباره حمایت‌های مدیران کانون وکلای دادگستری فارس گفت: مدیران کانون از سال گذشته (دکتر بهنام اکبری، وکیل علی مندنی‌پور و وکیل شهرام مختاری) با جدیت پیگیر پرونده ما بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا