اخبارویژه

دستورات رییس کل دادگستری استان اصفهان به قضات این استان درباره وکالت تسخیری

وکلاپرس- رییس کل دادگستری استان اصفهان با ابلاغ بخشنامه‌ای به واحدهای تابعه برای رفع اشکالات موجود در امر وکالت تسخیری دستوراتی خطاب به قضات این استان صادر کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان، حجت الاسلام اسداله جعفری، رئیس کل دادگستری استان اصفهان، در بخشنامه‌ای که اواسط آذرماه صادر کرده است به منظور تسهیل در رسیدگی به پرونده هایی دارای وکیل تسخیری، رعایت ۴ نکته را به قضات این استان متذکر شد.

بیشتر بخوانید: شیوه نامه معافیت از وکالت معاضدتی و تسخیری کانون وکلای اصفهان

متن بخشنامه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

  • معاون محترم قضایی رئیس کل و سرپرست دادگاه های تجدیدنظر استان اصفهان
  • دادستان محترم عمومی و انقلاب مرکز استان
  • رؤسای محترم حوزه های قضایی استان اصفهان
  • دادستان های محترم حوزه های قضایی استان اصفهان

 سلام علیکم

احتراماً؛ نظر به اینکه کانون وکلای دادگستری استان، مواردی را به عنوان مشکلات وکلای محترم تسخیری اعلام نموده است که با بررسی بعمل آمده، صحت برخی از موارد، تائید شده است؛ مقتضی است به کلیه قضات محترم (شعب کیفری دادگاه ها) ابلاغ فرمائید؛

۱- در صورت غایب یا متواری بودن متهم و تعیین وکیل تسخیری از تفهیم اتهام به وکیل خودداری شود و صرفا با طرح انهام وارده به متهم غایب، دفاعیات وکیل تسخیری استماع گردد.

۲- در صورت حضور متهم و تعیین وکیل تسخیری و خودداری متهم از امضای وکالتنامه، با گواهی وکیل، قضات محترم همانند، غایب یا متواری بودن متهم، فرم وکالتنامه را به جای موکل امضاء کنند تا در امر رسیدگی خللی ایجاد نگردد.

۳- در برگ اخطاریه وکیل تسخیری، نوع اتهام و زمان رسیدگی درج شود.

۴- باتوجه به اینکه تعیین وکیل تسخیری به خصوص در مواردی که متهم متواری یا غایب است، علاوه بر عدم دریافت حق الوکاله، تبعاتی، چون تکلیف به واخواهی و تجدیدنظر خواهی و ناچارا پرداخت هزینه های دادرسی را در پی دارد، حتی الامکان از درخواست تعیین وکیل تسخیری خارج از مواد قانونی ۱۹۰ و ۳۴۷ و ۳۴۷ و ۴۱۵ و ۳۰۲ و ۳۸۲ و تبصره ۲ ماده ۱۳ قانون آئین دادرسی کیفری خودداری شود.

نظارت بر اجرای این بخشنامه بر عهده ی رؤسای محترم حوزه های قضایی، دادستان های محترم و معاون محترم قضایی رئیس کل (مسئول نظارت بر وکلاء، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده اصفهان) می باشد.

اسداله جعفری
رئیس کل دادگستری استان اصفهان

بخشنامه رییس کل دادگستری استان اصفهان به واحدهای تابعه درباره وکالت تسخیری
بخشنامه رییس کل دادگستری استان اصفهان به واحدهای تابعه درباره وکالت تسخیری

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا