اخبار مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس: وکالت در نظام سیاسی مبتنی بر دین سرشار از معنویت و احترام به مقدسات است

وکلاپرس- ابراهیم عزیزی نماینده مجلس شورای اسلامی پنجشنبه گذشته مورخ ۲۲ تیر ماه در همایش “بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر” در خصوص تعامل و هم افزایی نهاد وکالت  و مجلس در تدوین قوانین نکاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس همایش “بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر” پنجشنبه گذشته به میزبانی کانون وکلای منطقه فارس در سه پنل تخصصی با حضور میهمان داخلی و خارجی برگزار شد.

جایگاه و شأن بالای وکیل در نظام اسلامی

ابراهیم عزیزی، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامیبه عنوان یکی از مدعوین در این همایش ضمن بالا ارزیابی کردن جایگاه و شأن وکیل در نظام اسلامی، گفت: وکالت در نظام سیاسی مبتنی بر دین، سرشار از معنویت و احترام به مقدسات است.

بیشتر بخوانید:

او با بیان اینکه دو اصل حفظ امانت و عدالت در امر وکالت مورد توجه است، اظهار کرد:  دستیابی به یک جامعه سالم و رشد یافته در گرو توجه به این دو اصل قرار دارد.

باید درخواست‌ها و نظرات وکلا را در تدوین قوانین مورد توجه قرار دهیم

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جامعه ای می تواند بر مدار توسعه و پیشرفت حرکت کند که قانون مدار باشد.

عزیزی بر ضرورت هم‌افزایی ظرفیت‌ها و پرهیز حرکت‌های فردی تاکید و خاطرنشان کرد: ما به عنوان نمایندگان مجلس باید درخواست‌ها و نظرات وکلا را در تدوین قوانین مورد توجه قرار دهیم.

بیشتر بخوانید:

او با تاکید براینکه «حق محور و عدالت محور بودن» باید از جمله ویژگی‌های وکلا اعم از وکلای مجلس و وکلای دادگستری باشد، عنوان کرد: مسئولیت‌پذیر و ظلم ستیز بودن نیز از جمله ویژگی‌هایی است که باید وکلا داشته‌ باشند.

وکالت باید به شکل حرفه‌ای و تخصصی راه خود را ادامه دهد

نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، کاهش آسیب‌ها را در گرو تعامل و هم افزایی همه دستگاه و ظرفیت ها عنوان کرد و گفت: رسیدن به قوانین مترقی و به روز را باید به عنوان یک نیاز جدی دنبال کنیم.

بیشتر بخوانید:

عزیزی با تاکید براینکه مجلس هرآنچه که با حق، عدالت، امنیت و پویایی کار وکالت باشد را مورد حمایت قرار می‌دهد، گفت: اعتقاد داریم که وکالت باید به شکل حرفه‌ای و تخصصی راه خود را ادامه دهد و حامی این امر مهم هستیم. تحقق حکمرانی مردم پایه منوط به استفاده از ظرفیت‌های تخصصی همچون کانون وکلاست

پمنبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا