اخبار قوه قضاییهویژه

قاضی دهقانی: دادگاه‌ها برای رعایت حق دفاع متهمین، وکلا را از میان کانون‌ها که خبره هستند انتخاب می‌کنند

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در دادگاه کیفری یک استان تهران

فهرست

وکلاپرس _  قاضی دهقانی ضمن تاکید بر داشتن حق وکیل برای طرفین در تمام دادگاه ها گفت: دادگاه‌ها برای رعایت حق دفاع متهمین، وکلا را از میان کانون‌ها که خبره هستند انتخاب می‌کنند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، دومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۲۸ آذر در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین‌ ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی با تلاوت آیاتی از سوره نسا برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

گفتی است در این جلسه دادگاه تعدادی از اعضای خانواده شهدای ترور از جمله خانواده شهید مخزن موسوی، فرزند شهید صیاد شیرازی، همسر شهید آقارجبی، خانواده شهید آقامیری، خواهر شهید میری، دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، همسر شهید مهدی ابراهیمی، پسر شهید احمد شفیعی، پسر شهید غلامرضا ثمرقندی، همسر شهید مصطفی رفعتی پور، دختر شهید محمد طباطبایی اعلاء، مادر شهید داود ارجمندی و محمد مهدی چیذری  (جانباز ترور) و منیژه صفی یاری (جانباز ترور) حضور دارند.

در این جلسه قرار است کیفرخواست متهمان ردیف ۵ تا ۳۰ این پرونده قرائت شود.

هر شخصی در خارج از قلمروی حاکمیت مرتکب جرایم علیه امنیت نظام شود، طبق قوانین کشور مجازات می‌شود

قاضی دهقانی در ابتدای این جلسه اظهار کرد: این دادگاه با رعایت کامل تشریفات قانونی بعد از وصول کیفرخواست و مطالعه دقیق آن از سوی اعضای دادگاه، به اسناد مواد ۲، ۴، ۵، ۶، ۷، ۱۲ و ۱۳ قانون مجازات اسلامی که به صراحت اعلام کرده قوانین جزایی ایران درباره کلیه اشخاصی که در قلمروی حاکمیت زمینی، دریایی و هوایی جمهوری اسلامی ایران مرتکب جرم شوند، اعمال می‌شود و حتی اگر قسمتی از جرم و یا نتیجه آن در قلمروی حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران باشد، در حکم جرم واقع شده در ایران قلمداد می‌شود و هر شخصی در خارج از قلمروی حاکمیت مرتکب جرایم علیه امنیت نظام، چه امنیت داخلی و خارجی، تمامیت ارضی یا استقلال جمهوری اسلامی ایران گردد، طبق قوانین کشور مجازات می‌شود.

در همه دادگاه‌ها طرفین حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند

وی افزود: شعبه ۱۱ کیفری یک استان تهران اعلام می‌کند صلاحیت رسیدگی به اتهامات این گروه را احراز و علناً اعلام می‌کند و این دادگاه مجدداً با تأکید بر رعایت اصل ۳۵ از قانون اساسی از میثاق ملت و انقلاب که به صراحت اعلام کرده است در همه دادگاه‌ها طرفین حق دارند برای خود وکیل انتخاب کنند و اگر توانایی انتخاب وکیل ندارند، برای آن‌ها وکیل انتخاب شود و رعایت ماده ۳۸۶ و ۳۴۶ از قانون آیین دادرسی کیفری و نظر به ضرورت رعایت ماده ۳۸۴ از این قانون، به صراحت اعلام می‌کند که متهمین نام‌برده شده در این کیفرخواست هم از طریق نشر آگهی و ارسال پیام‌نگار به آدرس الکترونیکی آن‌ها ابلاغ شد برای حضور در جلسه حاضر و یا وکیل معرفی کنند و مهلت مقرر قانونی تعیین شد.

قاضی بیان کرد: دادگاه‌ها برای رعایت حق دفاع از متهمین، وکلا را از میان کانون‌ها که خبره هستند انتخاب می‌کنند.

قاضی دهقانی خطاب به متهمان پرونده اظهار کرد: عدم حضور متهمان در دادگاه مانع رسیدگی نیست و با توجه به تعیین وکیل تسخیری دادگاه رسیدگی خود را ادامه خواهد داد.با توجه به مواد ۳۸۷ و ۳۸۸ به وکلای تسخیری اخطار داده شده تا پرونده و کیفرخواست را مطالعه و ایرادات خود را به دادگاه اعلام کنند و به دلیل اینکه ایرادی به دادگاه واصل نشده با توجه به ماده ۳۹۱ قانون آیین دادرسی کیفری پرونده برای دادرسی کامل اعلام شد و دادگاه وقت رسیدگی تعیین کرد.

وی افزود: با نظر به ماده ۳۹۶ و ۳۹۱ از قانون آیین دادرسی کیفری با توجه به حضور هر پنج وکیل تسخیری در دادگاه، حضور شکات و خانواده شکات، حضور مستشاران و هیئت قضایی همراه رسمیت دادگاه را اعلام کرده و نظر به حضور مردم و اصحاب رسانه در دادگاه علنی بودن آن را اعلام می‌کنم. مفاد مواد ۱۹۳ و ۱۹۴ از قانون آیین دادرسی کیفری مجدداً به متهمین اعلام می‌شود، چنانچه محلی را برای ابلاغ اوراق قضایی  به دادگاه اعلام کنند که امکان ابلاغ اوراق قضایی را دارا باشد از سوی دادگاه محل اقامتگاه قانونی آن‌ها شمرده می‌شود.

در ادامه دادگاه نماینده دادستان کیفرخواست را قرائت کرد.

متهم ردیف پنجم: زهره اخیانی

متهم ردیف پنجم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین، زهره اخیانی فرزند محمدحسین متولد سال ۱۳۴۳ از شاهرود است.

اخیانی از زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در سال ۱۳۵۸ با عضویت در جنبش به اصطلاح ملی منافقین و مسئولیت دانش آموزان شهرستان، شاهرود آغاز می‌شود.

وی در سال ۱۳۶۰، مسئول تیم‌های عملیاتی دانش آموزی بوده که در همان سال نیز به همین اتهام دستگیر و پس از چند روز آزاد می‌شود.

نامبرده از مسئولان اصلی گروهک در مقطع عراق و عضو شورای رهبری منافقین است که علاوه بر داشتن مسئولیت در بخش‌های مختلف شاخه‌ی نظامی تشکیلات در آن مقطع به عنوان یکی از مسئولین مرتبط با نیرو‌های آمریکایی نیز فعالیت داشته است.

گفتنی است وی در به اصطلاح انتخابات سال ۱۳۸۴ گروهک به مدت دو سال به عنوان مسئول اول تشکیلات انتخاب می‌شود.

در ضمن از جمله فعالیت‌های وی: پیگیری راه اندازی تیم‌ها و واحد‌های مرزی در ماموریت‌ها و سلسله عملیات‌های تروریستی سال ۱۳۷۹ بوده و در حال حاضر نیز مسئول ستاد شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین است.

برخی از جداشدگان از منافقین اعطای پست نفر اولی تشکیلات به زهره اخیانی را به نوعی اعطای حق السکوت به وی در قبال مرگ مشکوک یا همان قتل همسرش یعنی علی نقی حدادی از مسئولان گروهک در فاز نظامی در مقطع عراق ارزیابی می‌کنند.

گفتنی است در اوایل دهه‌ی ۷۰ هجری شمسی، علی نقی حدادی به دلیل تخطی از فرمان رجوی در انقلاب ایدئولوژیک، در حالی که مسئول یکی از دسته‌های شاخه‌ی نظامی منافقین بوده، بازداشت می‌شود و پس از چند روز شکنجه ادعا می‌شود که در زندان خودکشی کرده است.

ضمناً زهره اخیانی تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۹-۱۳۱/۱-A است.

متهم ردیف ششم: فهمیه اروانی

فهمیه اروانی فرزند نقی متهم ردیف ششم مسئول آموزش شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین

فهمیه اروانی از اوایل انقلاب در جلسات نفاق شرکت کرده و در سال ۱۳۵۸ جذب تشکیلات می‌شود.

وی ابتدا مسئولیت دختران را در نهاد دانش آموزی عهده دار گردیده و پس از مارکسیست شدن گروهک در نشستی به این موضوع اعتراض و برای مقطعی کناره گیری می‌کند. لکن نهایتاً در سال ۱۳۵۹ توسط فردی به نام ثریا ابوالفتی دوباره جذب تشکیلات می‌شود.

گفتنی است مشارالیها در سال ۱۳۶۱ با علیرضا پورنظری ازدواج تشکیلاتی کرده و در همان سال به محض خروج غیر قانونی از کشور در عراق به منافقین می‌پیوندد.

فهیمه اروانی در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش شاخه‌ی نظامی به اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در عملیات تروریستی موسوم به راه گشایی در کنار مهوش سپهری، مسئولیت طراحی ورود افراد به داخل کشور و چک برنامه‌های آن‌ها برای عملیات‌های خمپاره زنی به مناطق مسکونی و ادارات را عهده دار بوده است.

همچنین وی در مقطعی علاوه بر مسئولیت مصاحبه با افراد جدید الورود به تشکیلات و پذیرش آن‌ها شکنجه گر و بازجوی افراد مسئله‌دار نیز بوده است.

نامبرده در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و چلچراغ حضور فعال داشته و مدتی نیز به عنوان رابط گروهک با آمریکایی‌ها و در سال‌های پایانی حضور در عراق نیز مسئول تبلیغات در مقر اشرف و لیبرتی بوده است.

همچنین مشارالیها در مقطعی به عنوان جانشین مریم رجوی و در حال حاضر نیز به عنوان معاون رئیس شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین و عضو شورای موسوم به ملی مقاومت فعالیت می‌کند.

با زیاد شدن تعداد عملیات‌های تروریستی تشکیلات ستاد داخله در اکثر مقر‌ها نظیر مقر بصره (حبیب) کوت (فائزه)، العماره همایون و موزرمی جلولا انزلی) علوی (مقدادیه) و مقر اشرف تشکیل می‌شود

 همچنین سازماندهی مقر‌ها و هر یک از عملیات‌های تروریستی توسط مسعود و مریم رجوی صورت گرفته و ریاست ستاد داخله و شاخه نظامی به اصطلاح آزادی بخش گروهک تروریستی منافقین به مهوش سپهری محول شده و معاونت‌های مختلف آن نیز تحت نظر فهیمه اروانی اداره می‌شود. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۷/۶-A است.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف هفتم: مهدی براهی

مهدی براهی فرزند محمد حسن متهم ردیف هفتم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

این شخص در سال ۱۳۴۷ با تشکیلات نفاق آشنا و جذب آن شده و در اواخر سال ۱۳۵۷، به اتفاق دیگر هم کیشان خود دفتر منافقین در قم را تأسیس می‌کند و سپس در سال ۱۳۶۰، به عضویت مرکزیت تشکیلات در می‌آید.

گفتنی است مهدی براعی یکی از طراحان اصلی اقدامات تروریستی و مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ بوده است و در همان سال نیز با یکی از اعضای گروهک به نام مرضیه غفاری ازدواج تشکیلاتی کرده و پس از عملیات‌های نظامی تروریستی به اتفاق وی به صورت غیرقانونی از کشور خارج شده و به مقر منافقین در فرانسه ملحق می‌شود.

براهی مسئول اول مالی و امکانات گروهک در سال ۱۳۶۰ بوده و مسئول به اصطلاح بخش اجتماعی تشکیلات در فرانسه نیز است.

مسئول اطلاعات نیرو‌های پیشمرگ منافقین در سال ۱۳۶۲ در کردستان عراق؛ مسئول هدایت بمب گذاری‌های سال‌های ۱۳۶۳ و ۱۳۶۴؛ مسئول محور در حمله‌ی به اسلام آباد غرب در عملیات نظامی تروریستی فروغ جاویدان و مسئول چک و بررسی عملیات‌های تروریستی خمپاره زنی طی سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۸ این شخص بوده است.

گفتنی است وی هم اکنون در حوزه‌ی روابط و ملاقات‌ها با مسئولان آلبانیایی فعالیت دارد. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۲/۶-A است.

متهم ردیف هشتم: مژگان پارسایی

مژگان پارسایی، یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی

مژگان پارسایی فرزند محمد و متولد شهر مسجد سلیمان پس از اینکه برای ادامه‌ی تحصیل به کشور آمریکا می‌رود، تحت تأثیر برادرش که هوادار منافقین بوده جذب گروهک شده و درس را رها می‌کند.

 متعاقباً نامبرده با یکی از اعضای این تشکیلات به نام جلال شریفی ازدواج کرده و در زمان حمله‌ی رژیم بعث به ایران به اتفاق همسرش عازم عراق می‌شود.

وی در گروهک تروریستی منافقین مسئولیت‌های متعددی از جمله مسئول اول مقر اشرف محافظ مریم رجوی جانشین مریم و … داشته است.

همچنین مشارالیها در عملیات‌های نظامی تروریستی فروغ جاویدان و نسل کشی اکراد عراق موسوم به مروارید نیز شرکت می‌کند.

در ضمن وی در سال ۱۳۷۲ به همراه مریم رجوی از کشور عراق خارج شده و در کشور‌های اروپایی، اقدام به جمع آوری کمک‌های مالی برای اهداف تروریستی تشکیلات می‌کند.

نامبرده در ادامه مجدداً در سال ۱۳۷۵ به عراق بازگشته و مسئول یکی از مقر‌های شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین می‌شود.

این مقر چندین عملیات مرزی در منطقه‌ی قصر شیرین نفت شهر و حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی را سازماندهی کرده است.

همچنین طی سال‌های ۱۳۷۶ تا ۱۳۸۰ که تیم‌های عملیاتی تشکیلات پس از آموزش‌های لازم به منظور ارتکاب اقدامات تروریستی به داخل کشور اعزام می‌شدند، پارسایی در نشست‌های جمعی اعضای تیم را توجیه تشویق و ترغیب به انجام این اقدامات می‌کند.به همین دلیل نیز اقدامات و فعالیت‌های مشارالیها موجب می شود مسعود رجوی در نشست جمعی اعلام نماید بیشترین راندمان عملیاتی توسط قرارگاه تحت فرماندهی مژگان صورت گرفته و مژگان سازمان را نجات داده است.

گفتنی است وی مدتی نیز مسئولیت تشکیلات گروهک در فرانسه را برعهده گرفته و پس از آن به مقر اشرف ۳ در آلبانی منتقل و در قسمت مالی تامین مالی تروریسم تشکیلات مشغول به کار می‌شود.

مژگان پارسایی یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۲۶/۶-A است.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف نهم: زهرا مریخی آهنگر کلایی

زهرا مریخی فرزند محمدعلی متولد قائمشهر از طرف پدری اصالتاً اهل شوروی بوده و در سال ۱۳۵۲ با منافقین آشنا و جذب تشکیلات می‌شود.

وی فعالیت‌های خود را تحت عنوان جوانان به اصطلاح مسلمان، در شهرستان قائمشهر شروع می‌کند.

مریخی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فعالیت خود در تشکیلات قائمشهر ادامه داده و پس از آغاز فاز نظامی تروریستی گروهک بعد از چند سال اختفا در نهایتاً در سال ۱۳۶۳ از کشور خارج و به کردستان عراق متواری می‌شود.

خانه‌های تیمی قائمشهر و تهران او در سال ۱۳۶۶ با یکی از اعضای منافقین به نام ماشاء الله توکلی ازدواج تشکیلاتی کرده و در پی جریانات طلاق تشکیلاتی نیز از وی جدا می‌شود.

یکی از برادران نامبرده به نام علی که با تشویق مشارالیها از کشور متواری و در عراق به منافقین ملحق شده بود در عملیات نظامی تروریستی آفتاب کشته می‌شود.

نامبرده پس از آنکه در سال ۱۳۶۴ در پاریس مستقر می‌گردد تا سال ۱۳۸۱ به صورت مستمر، بین عراق و کشور‌های اروپایی تردد داشته و منصب‌هایی همچون مسئول تشکیلات نفاق در آلمان انگلیس و حوزه‌ی اسکاندیناوی را بر عهده می‌گیرد.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

  • مسئولیت ستاد تبلیغات سیما، رادیو و نشریه نفاق
  • عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت
  • و عضو شورای رهبری و مسئول هماهنگ کننده‌ی دفاتر به اصطلاح ریاست جمهوری منافقین
  • ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۳۸/۶-A است.
  • سردبیر تلویزیون تروریستی سیمای مجاهد چه کسی است؟ / خبرنگارانی که تروریست شدند!

متهم ردیف دهم: محمد علی توحیدی خانیکی

متهم ردیف دهم دادگاه رسیدگی به جرایم گروهک تروریستی منافقین محمد علی توحیدی خانیکی است.

 وی در سال ۱۳۴۷ توسط پسر عمویش هادی خانیکی جذب و هوادار منافقین شده و همسرش به نام قدسی خرازیان نیز از اعضای گروهک و متواری به فرانسه بوده که در سال ۱۳۶۶ طلاق تشکیلاتی می‌گیرند.

 گفتنی است محمد علی توحیدی از کادر‌های مهم گروهک تروریستی منافقین در کشور فرانسه و مسئول سیمای به اصطلاح آزادی می‌باشد. دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • مسئول بخش به اصطلاح نظامی گروهک و عضو دفتر مسعود رجوی در سال ۱۳۵۷
  • عضو بخش روابط خارجی تشکیلات در سال ۱۳۵۹
  • مسئول نشریه‌ی به اصطلاح مجاهد در سال ۱۳۶۵
  • شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان
  • عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت
  • و مسئول برخورد با عناصر مسئله دار گروهک در سال

۱۳۷۳ ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۸۱/۶-A است.

متهم ردیف یازدهم: علی خدایی صفت

علی خدایی فرزند عباس متولد تهران در سال ۱۳۵۰ توسط برادرش مهدی جذب گروهک می‌شود.

وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی مدتی در بخش به اصطلاح سیاسی تشکیلات در امور مربوط به شهرستان‌ها فعالیت کرده و در سال ۱۳۵۹ بعد از ازدواج با یکی دیگر از منافقین به نام فائزه بهاری مسئولیت تعدادی از تیم‌های عملیاتی را بر عهده می‌گیرد. البته مدتی نیز مسئول عملیات‌های تروریستی شیراز می‌شود.

عضویت در هیئت تحریریه‌ی نشریه‌ی به اصطلاح مجاهد فعالیت در بخش تبلیغات منافقین و توجیه و جذب نیرو‌های بدو ورود به تشکیلات از دیگر اقدامات علی خدایی صفت به شمار می‌آید.

گفتنی است نامبرده در سال ۱۳۶۱ از ایران متواری و طی سال‌های ۱۳۶۳ – ۱۳۶۴ در بخش مهاجرت در فرانسه و پس از آن در بخش به اصطلاح اجتماعی گروهک فعالیت نموده و سپس به عراق منتقل و مسئولیت عملیات‌های تروریستی در استان فارس را عهده دار می‌شود.

در ادامه در سال ۱۳۶۶ به ستاد به اصطلاح سیاسی منتقل و مسئولیت تدارکات خارج را به عهده می‌گیرد.

او پس از تشکیل مقر‌های نظامی تروریستی منافقین به عنوان مسئول در عملیات‌ها شرکت کرده و در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم در محور قزوین و تحت مسئولیت مهدی افتخاری بوده است.

وی در حال حاضر نیز یکی از اعضای کمیته اطلاعات و عملیات ستاد داخله است. شایان ذکر است برادر او (مهدی) و احد از خواهرانش (به نام صدیقه) در عراق و در مقر اشرف جزء شورای رهبری بوده اند.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۳۱/۶-A است.

متهم ردیف دوازدهم: مهدی خدایی صفت

مهدی خدایی فرزند عباس متولد تهران از اعضای قدیمی گروهک منافقین است که پس از استمرار فعالیت‌های خود به نفع تشکیلات در سال ۱۳۶۰ به کردستان متواری و در قسمت رادیوی نفاق شروع به کار می‌کند.سپس به فرانسه رفته و از مسئولان به اصطلاح روابط خارجی گروهک می‌شود.

گفتنی است برادر کوچکتر مشارالیه به نام علی خدایی صفت از کادر‌های قدیمی و فعال منافقین بوده و یکی از خواهرانش به نام صدیقه نیز از اعضای شورای رهبری تشکیلات است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

  • مسئول امنیتی بخش روابط گروهک در سال ۱۳۶۰
  • شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی مروارید و فروغ جاویدان
  • مسئول نشست‌های به اصطلاح سیاسی در پذیرش مقر اشرف
  • عضو شورای مرکزی منافقین
  • مسئول طرح و برنامه‌های شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین
  • و مسئول قسمت نشریات و موضوعات به اصطلاح سیاسی در مقر اشرف در یک مقطع

ضمناً نامبرده در حال حاضر نیز یکی از اعضای کمیته‌ی اطلاعات و عملیات تشکیلات در آلبانی است.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف سیزدهم: عباسعلی داوری فیضی پورآذر

عباسعلی داوری فیضی پورآذر متهم ردیف سیزدهمین دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

داوری از سال ۱۳۴۷ جذب گروهک شده در مقطع قبل از انقلاب، دارای سابقه‌ی جعل اسناد بوده است و دارای یک شناسنامه‌ی دیگر با شماره ۳۲ و تاریخ تولد ۱۳۲۲/۰۱/۰۸ است.

 ضمناً وی در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مدتی به سازماندهی تشکیلات در تبریز و مشهد پرداخته و سپس در دفتر مرکزی منافقین در تهران مشغول فعالیت می‌شود.

همچنین مشارالیه پس از رجوی همراه همسرش از کشور خارج و مسئول دفتر به اصطلاح سیاسی گروهک منافقین در خارج از کشور می‌شود.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • مسئول روابط خارجی تشکیلات
  • مسئول ارتباط با نهضت‌های به اصطلاح آزادی بخش جهان
  • مسئول روابط گروهک منافقین با مسئولان عراقی
  • شرکت در عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان به عنوان مسئول تیم نظامی محور همدان
  • شرکت در نشست‌های منافقین با ژنرال‌های آمریکایی
  • و نفر اول نشست‌های گروهک و ارائه دهنده‌ی اطلاعات محصله از جاسوسی به استخبارات عراق در جنگ تحمیلی

گفتنی است نامبرده هم اکنون مسئول توجیه ستاد داخله در حوزه‌ی ترک زبان‌ها و مسئول نشست‌های ایدئولوژیک سران در ستاد داخله است.

به دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نامبرده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدم ربایی در تاریخ ۲۰۰۸/۰۱/۲۲ میلادی، حکم جلب وی، مژگان پارسایی و صدیقه حسینی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است.

ضمناً مشارالیه تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۹۴/۶-A است.

متهم ردیف چهاردهم: سید مجید سید المحدثین

سید مجید سید المحدثین متهم ردیف چهاردهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

این شخص در سال ۱۳۵۲ در ارتباط با فعالیت‌های گروهک قرار گرفته و در هسته‌های مخفی و چریکی تشکیلات به فعالیت می‌پردازد.

همچنین وی در حال حاضر رئیس کمیسیون به اصطلاح سیاست خارجی منافقین و از افراد رده بالای گروهک است.

 از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

  • مسئول دفتر مسعود رجوی در پاریس در سال ۱۳۶۲
  • از مسئولان اجرای طرح اقدامات مسلحانه در سال ۱۳۶۰
  • عضو هیئت اجرایی تشکیلات در سال ۱۳۶۵
  • عضو شورای رهبری شاخه‌ی نظامی گروهک منافقین در عملیات‌های متعدد تروریستی نفاق از جمله چلچراغ فروغ جاویدان و مروارید
  • مسئول مکاتبه با مقامات آمریکائی برای درخواست بازگرداندن سلاح و پادگان نظامی به گروهک
  • عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱
  • و جزء عناصر ایدئولوژیک ستاد به اصطلاح سیاسی و مسئول برگزاری نشست‌های مختلف تشکیلات

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۷۹/۶-A است.

متهم ردیف پانزدهم: صدیقه حسینی

صدیقه حسینی متهم ردیف پانزدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

با این توضیح که نامبرده از لحاظ تشکیلاتی جزء رده‌های اول شورای رهبری و از نظر نظامی مسئول اول گروهک است و طی سال‌های گذشته جزء نیرو‌های خارج کشوری منافقین به شمار آمده و در سال ۱۳۷۴، همراه با مریم رجوی به مقر تشکیلات در عراق ملحق می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

  • رئیس شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین
  • سخنران نشست‌های ایدئولوژیک و محفلی برای اعضای تشکیلات
  • معاون پشتیبانی اطلاعاتی شاخه‌ی نظامی منافقین در عملیات تروریستی نظامی مروارید
  • از مسئولان ستاد داخله‌ی مردان در مقر اشرف
  • و مسئول اول گروهک در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۶

خاطر نشان می‌شود مشارالی‌ها در حال حاضر مسئول بخش سایبری هدایت کانون‌های شورشی تشکیلات و مسئول بخش مردان در آلبانی است.

ضمناً به دلیل جنایت‌های ارتکابی از سوی نامبرده در قالب همکاری با رژیم بعث و همچنین به اتهام آدمربایی در تاریخ ۲۰۰۸/۰۱/۲۲ میلادی حکم جلب وی، عباس داوری و مژگان پارسایی، توسط قاضی دادگاه جنایی بغداد صادر شده است.

متهم ردیف شانزدهم: مسعود طریقت منفرد

مسعود طریقت در سال ۱۳۴۸ جذب گروهک شده و به عنوان مسئول روابط منافقین در پایگاه انزلی بخش شهرستان و مسئول به اصطلاح سیاسی گروهک مشغول فعالیت می‌شود.

نامبرده به عنوان یکی از اعضای کادر مرکزی منافقین در شاخه‌ی تروریستی نظامی تشکیلات شناخته شده که در سال ۱۳۷۸ مسئولیت آموزش و اعزام تیم‌های خمپاره زنی به تهران را عهده دار بوده است

 همچنین وی آموزش‌های لازم برای تهیه و ساخت بمب را فراگرفته و سابقه‌ی اقداماتی، چون تهیه و وارد نمودن اسلحه مهمات و مواد منفجره از خارج از کشور را نیز داشته است.

همچنین نامبرده در ربودن هواپیما و طراحی عملیات‌های ربایش و ترور شخصیت‌ها نیز تخصص دارد.

گفتنی است مشارالیه که در مقر اصلی منافقین در فرانسه با نام مستعار عبدالحمید لولاچیان فعالیت داشته در برهه‌ای نیز با نام مستعار یاسر مالی مسئولیت کل مالی سازمان و همچنین خرید اقلام سنگین در عراق را عهده دار بوده است.

کما اینکه نامبرده در حال حاضر نیز همچنان به عنوان مسئول تامین مالی تروریسم تشکیلات، در آلبانی مستقر است.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۷/۶-A است.

متهم ردیف هفدهم: مهوش سپهری

مهوش سپهری متهم ردیف هجدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

مهوش سپهری در سال ۱۳۵۴ به عضویت منافقین در آمده به عنوان یکی از مهمترین مسئولان تشکیلاتی گروهک محسوب می‌شود.

گفتنی است یکی از خواهران وی نیز به اتهام عضویت در گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۶۰ دستگیر و محکوم شده لکن در ادامه در سایه‌ی رافت و عطوفت نظام جمهوری اسلامی از زندان آزاد می‌گردد.

شایان ذکر است یکی از برادران مهوش سپهری به نام سهراب نیز یک هفته قبل از عملیات تروریستی نظامی فروغ جاویدان با تحریک نامبرده از کشور متواری شده و ضمن حضور در عملیات مذکور، کشته می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • عضو بخش روابط خارجی گروهک در سال ۱۳۶۳
  • راه اندازی و مسئولیت شاخه‌ی نظامی تشکیلات در سنندج و عضویت در پیش مرگ‌های کردستان در سال ۱۳۶۴
  • مسئول نهاد و عضو هیئت اجرایی انجمن به اصطلاح دانشجویان مسلمان در آلمان در سال ۱۳۶۶
  • شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی فروغ جاویدان و چلچراغ با سمت مسئول
  • مسئول محور و معاونت آموزش شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۰
  • عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۱
  • مسئول برگزاری نشست برای عناصر مستقر در اروپا در سال ۱۳۷۴
  • جانشین مسئول شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین به مدت دو سال از شهریور ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰
  • و مسئول توجیه تیم‌های تروریستی منافقین از سال ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۸

در حال حاضر قسمتی از مهمترین نشست‌های تشکیلاتی در آلبانی توسط مهوش سپهری برگزار می شود.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۵/۶-A است.

متهم ردیف هجدهم: قدسی خرازیان

قدسی خرازیان متهم ردیف هجدهم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

خرازیان در سال ۱۳۵۲ به گروهک منافقین ملحق شده و در ادامه با یکی از اعضای نفاق به نام محمد علی توحیدی خانیکی ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

 از آنجایی که قدسی خرازیان در سال ۱۳۸۲ در قسمت تامین مالی تروریسم گروهک تحت نظر محمد طریقت منفرد فعالیت داشته فلذا در جریان کلیه فعالیت‌های مالی و پولشویی تشکیلات بوده و در همین راستا نیز نامبرده از جمله نفراتی است که در ۱۷ ژوئن سال ۲۰۰۳ میلادی توسط پلیس فرانسه دستگیر می‌شود.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • فعالیت تشکیلاتی پس از اقدامات مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ در خانه‌های تیمی منافقین
  • از معاونین اجرایی مرکزیت نفاق در سال ۱۳۶۴
  • شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان
  • معاون واحد مخابرات شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین در مقر اشرف در سال ۱۳۷۰
  • و عضو کادر رهبری شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۲

وی در حال حاضر از اعضای اصلی کادر مرکزی گروهک منافقین است.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۹۵/۶-A است.

بیشتر بخوانید:

متهم ردیف نوزدهم: مهناز سلیمیان

مهناز سلیمیان اوایل انقلاب جذب گروهک تروریستی منافقین شده و در تشکیلات محلات نفاق سازماندهی و به فعالیت می‌پردازد.

پس از اقدامات مسلحانه‌ی ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ گروهک (شروع فاز نظامی)، وی مخفی و سپس به خارج از کشور متواری شده و در تشکیلات منافقین، به فعالیت خود ادامه می‌دهد و به تدریج اقدامات نامبرده موجب ارتقاء او به عنوان دبیر شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت می‌شود.

گفتنی است وی در حال حاضر عضو شورای مرکزی گروهک منافقین است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • حضور فعال در اقدامات مسلحانه و درگیری‌های خیابانی نشست‌های جمعی و فروش نشریه، کتاب و پخش اوراق تبلیغاتی منافقین در سال ۱۳۶۰
  • شرکت در اقدامات مسلحانه‌ی گروهک همزمان با شروع فاز نظامی در خرداد سال ۱۳۶۰
  • عضویت در بخش محلات شرق تهران به عنوان زیر مجموعه‌ی نهاد به اصطلاح اجتماعی تشکیلات و عامل اصلی عملیات‌های تروریستی سال‌های ۱۳۶۰ و ۱۳۶۱
  • شرکت در عملیات‌های تروریستی نظامی منافقین در سال ۱۳۶۷ از جمله فروغ جاویدان
  • و مسئول شنود بیسیم در عملیات تروریستی – نظامی مروارید موسوم به عملیات نسل کشی اکراد

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۴۴/۶-A است.

متهم ردیف بیستم: محسن سیه کلاه

محسن سیه گلاه متولد تهران از اعضای قدیمی گروهک و هم بند مسعود رجوی بوده که در سال ۱۳۵۳ پس از کنار زدن شریف واقفی از مرکزیت سازمان به جای او عضو کادر مرکزی می‌شود.

در ادامه وی زیر نظر مهدی ابریشم چی و موسی خیابانی مسئول نهاد فنی در بخش نظامی تشکیلات شده و از طراحان انفجار‌های ۷ تیر و ۸ شهریور سال ۱۳۶۰ به شمار می‌آید که متعاقباً به مقر نفاق در فرانسه و سپس به منافقین حاضر در عراق ملحق می‌شود.

شایان ذکر است نامبرده با یکی از اعضای گروهک به نام شیوا صادق ازدواج تشکیلاتی کرده است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او عبارت است از:

  • فعال در خانه‌های تیمی نفاق در سال ۱۳۶۰
  • از مسئولان عملیات‌های تروریستی موسوم به گردانی در سال ۱۳۶۶
  • عضو هیئت اجرایی مقر اشرف
  • عضویت در ستاد حفاظت رجوی
  • مسئول آتشباری و پشت جبهه‌ی منافقین درعملیات تروریستی – نظامی آفتاب
  • مسئول توپخانه در عملیات تروریستی – نظامی چلچراغ
  • طراح و سازنده‌ی اصلی رادیو‌های بیسیم دار
  • و مسئول بخش شنود گروهک برای جاسوسی و همکاری با رژیم بعث عراق

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۴۸۹/۶-A است.

متهم ردیف بیست و یکم: مریم فضل مشهدی

مریم فضل مشهدی از اعضای شورای رهبری گروهک و مسئول میز آمریکای منافقین می‌باشد که از آلبانی خارج و به کشور آمریکا منتقل شده است.

دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • مسئول نشریه‌ی به اصطلاح مجاهد
  • فعالیت در بخش پاریس نفاق در سال ۱۳۷۲
  • فعالیت در مؤسسان دوم نفاق در عراق در سال ۱۳۷۶
  • فعال در برنامه‌ی حوض نشست خاص شورای رهبری منافقین
  • فعالیت در فاز نظامی و تشکیلات به اصطلاح دانشجویی گروهک
  • و مسئول جذب و پذیرش نیرو‌ها در فاز به اصطلاح سیاسی نفاق

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۱۷/۶-A است.

 متهم ردیف بیست و دوم: بهشته شادرو

بهشته شادرو متهم ردیف بیست و دوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

 نامبرده در اوایل سال ۱۳۵۸ هوادار گروهک پیکار تشکیلات منافقین شده و پس از آن، بین سال‌های ۱۳۶۰ تا ۱۳۶۴ به فعالیت خود ادامه داده و نهایتاً از مرز کردستان به کشور عراق متواری می‌شود.

گفتنی است وی در سال ۱۳۶۶ با فردی به نام رضا هفت برادران در عراق ازدواج می‌کند.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • عضو ستاد به اصطلاح سیاسی تشکیلات منافقین در سال ۱۳۶۵
  • عضو بخش روابط به اصطلاح بین الملل گروهک در سال ۱۳۶۶
  • عضو واحد پرسنلی شاخه‌ی نظامی نفاق و شرکت در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان
  • عضو هیئت اجرایی و هسته‌ی مرکزی منافقین در سال ۱۳۷۱ مسئول یگان و پذیرش مقر اشرف در سال ۱۳۷۲
  • حضور در فرانسه و عضویت در شورای رهبری منافقین در سال ۱۳۷۳
  • عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۴
  • مسئول دفتر رجوی در انگلیس
  • و جانشین مسئول اول شاخه‌ای نظامی گروهک تروریستی منافقین بین سال‌های ۱۳۷۸ تا ۱۳۸۰

 وی در حال حاضر در امور به اصطلاح سیاسی و دیپلماتیک گروهک فعالیت داشته و معاون مهوش سپهری در قسمت تشکیلاتی ستاد داخله است.

ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۰۹/۶-A است.

متهم ردیف بیست و سوم: ژیلا دیهیم

ژیلا دیهیم متهم ردیف بیست و سوم دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است.

برادرش همایون با تشکیلات منافقین آشنا و فعالیت‌های خود را به نفع گروهک آغاز می‌کند.

نامبرده یکی از هواداران منافقین در قبل و بعد از انقلاب اسلامی بوده که پس از عضویت در این گروهک دو بار ازدواج تشکیلاتی می کند.

همسر اول وی رضا خاکسار و همسر دوم او محمد طریقت است.

وی پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌هایی از قبیل حضور در خانه‌های تیمی و مخفی کردن و جابه جایی تیم‌های عملیاتی گروهک تروریستی منافقین را بر عهده داشته و در همین راستا در برهه‌ی پس از سال ۱۳۶۰ با ضربه به خانه‌های تیمی دستگیر و روانه‌ی زندان می‌شود.

نامبرده پس از مدتی، با اخذ تعهد از زندان آزاد شده لکن به تعهد خود عمل نکرده و از کشور متواری و به مقر گروهک تروریستی منافقین در کشور عراق ملحق می‌شود.

در ادامه و قبل از انقلاب ایدئولوژیک مشارالیها در قرارگاه اشرف با محمد طریقت، ازدواج تشکیلاتی می‌کند.

از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های وی عبارت است از:

  • مسئول تیم نظامی و معاون مقر سردار کوت
  • محافظ مریم رجوی در سفر‌های اروپایی
  • عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت
  • مسئول مقر اشرف در سال ۱۳۸۸
  • مسئول نشست‌های موسوم به عملیات جاری
  • و مسئول خرید اقلام مورد نیاز برای مقر منافقین در کشور آلبانی

شایان ذکر است ژیلا دیهیم یکی از عوامل اصلی تشکیل طراحی سازماندهی و هدایت تیم ترور شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

گفتنی است در آن اقدام تروریستی اصغر رئیس اسماعیلی و زین العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود.

 وی در حال حاضر از اعضای کادر مرکزی گروهک تروریستی منافقین است. ضمناً نامبرده تحت تعقیب اینترپل بوده و دارای اعلان قرمز به شماره ۲۰۰۲-۵۰۷/۶-A است.

بیشتر بخوانید:

برای دریافت اطلاعات تکمیلی و جزئیات بیشتر به لینک خبرگزاری میزان در زیر مراجعه کنید:

https://www.mizanonline.ir/00JvgX

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا