اخبار صنفی

رئیس کانون سردفتران: احتمالا کارآموزی و آموزش پذیرفته‌شدگان برعهده جهاد دانشگاهی قرار می گیرد

وکلاپرس _ علی خندانی در نشست اخیر خود از احتمال عهده دار شدن جهاد دانشگاهی برای کارآموزی و آموزش سردفتران جدید خبر داد و گفت: قبول شدگانی که مشمول کارآموزی شده‌اند بزودی منتظر اعلام نتیجه این توافق باشند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از سایت کانون سردفتران و دفتریاران، علی خندانی (رئیس شورای عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور و رئیس کانون سردفتران و دفتریاران) از تشکیل جلسه مشترک مدیران کل ستادی و استانی با کانون‌های سردفتران و دفتریاران استان‌ها اظهار خشنودی کرد و گفت: این جلسات باید برای ایجاد هماهنگی‌های بیشتر جهت حل مشکلات دفاتر کشور تداوم داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در جلسه مشترک مدیران کل ستادی و استانی با کانون‌های استان‌ها بر لزوم بازرسی‌های ترکیبی توسط ادارات ثبت و کانون‌های استانی تاکید کرد.

خندانی در ادامه به لزوم تلاش همکاران سراسر کشور در امور پارلمانی از جمله در بحث انتزاع سازمان ثبت از قوه قضاییه اشاره کرد و گفت: این طرح در متن برنامه هفتم توجیه علمی و منطقی درستی ندارد. اگرچه در شورای نگهبان بدلیل عدم انطباق با اصل ۱۶۰ قانون اساسی رد شد اما در ادامه ممکن است توسط برخی در قالب دیگری مطرح شود که این موضوع به زیان دفاتر اسناد رسمی خواهد بود.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران بیان کرد: موضوع کارآموزی قبول شدگان آزمون سردفتری در حال ایجاد هماهنگی های لازم از طریق سازمان ثبت و کانون سردفتران با جهاد دانشگاهی است تا بصورت متمرکز در سراسر کشور اجرایی شود. به زودی نتایج این توافق اعلام خواهد شد لذا قبول شدگانی که مشمول کارآموزی شده‌اند بزودی منتظر اعلام نتیجه این توافق باشند.

خندانی رئیس شورای‌عالی کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور در این جلسه تاکید کرد: کم و کاستی های سخت افزاری و نرم افزاری در چارچوب تفاهم نامه منعقده فی مابین سازمان ثبت و کانون سردفتران و دفتریاران با همکاری طرفین مرتفع گردد تا به حول قوه الهی این مشکل که به شدت مایه تضرر همکاران سراسر کشور و مراجعین به دفاتر شده است کلا برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

در ادامه جلسه صفدر کشاورز (معاون امور املاک سازمان ثبت اسناد) در جمع مشترک مدیران ثبتی و روسای کانون‌های استانی به شرح برنامه‌های پیش روی حوزه املاک از جمله در حوزه تحقق کامل قانون حدنگار به عنوان یک قانون ملی که توصیه مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است پرداخت.

سعادتیان (معاون امور اسناد سازمان) با تشریح موضوعات مبتلابه حوزه اسناد و لزوم هماهنگی بیشتر کانون‌ها و جوامع سردفتری کشور با مدیران کل ستادی و استانی تبعات منفی طرح انتزاع سازمان ثبت از قوه قضائیه را برای حاضرین تشریح کرد.

منبع: روابط عمومی کانون سردفتران و دفتریاران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا