اخبار

رئیس کل دادگاه‌های زنجان: نظام‌مند کردن حوزه فعالیت وکلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

وکلاپرس _ رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان در نشست اخیر خود از اهمیت نظام‌مند کردن و نظارت درون سازمانی حوزه فعالیت وکلا و انتظارات قوه قضاییه سخن گفت.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، اولین نشست کارگروه آسیب شناسی حوزه وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری زنجان به منظور بررسی ابعاد و چالش‌ها و راهکار‌های پیشنهادی حوزه وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری و نگاه ویژه به نظام جامع مسائل و آسیب‌های حوزه مذکور برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

حسن بیگدلی (رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان) در این نشست خاطرنشان کرد: در حال حاضر چالش‌های جدی در حوزه آسیب‌های وکالت و کارشناسی رسمی دادگستری وجود دارد که برخی از آن ها به علت وجود کاستی در انجام وظایف قانونی توسط شخص وکلا و کارشناسان ایجاد می‌شود و برخی دیگر مربوط به عدم آموزش مستمر و عدم آگاهی رسانی به آنان است که باید توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشیم.

 رئیس کل دادگاه‌های عمومی و انقلاب زنجان افزود: نظام‌مند کردن حوزه فعالیت وکلا و کارشناسان رسمی دادگستری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

وی تاکید کرد: نظارت درون سازمانی اعم از کانون و مرکز کارشناسان رسمی و کانون و مرکز وکلا بر عملکرد صحیح اعضای خود از انتظارات اصلی قوه قضاییه است که باید به نحو مطلوب انجام شود.

 بیگدلی با اشاره به برخی مصادیق آسیب‌های موجود در حوزه وکالت و کارشناسی گفت: عدم اعلام حق الوکاله واقعی مورد توافق وکیل و موکل به محاکم قضایی، استرداد دعوی بعد از اعلام ختم دادرسی، کم توجهی به امر آموزش وکلا، عدم نظارت دقیق بر نحوه عملکرد وکلا و تخلفات انتظامی آنان و اعلام نظر کارشناسی به صورت مبهم و مجمل و ضرورت اخذ توضیح یا نظریه تکمیلی از کارشناس، از جمله آسیب‌های موجود است که با برنامه ریزی انجام شده در صدد رفع این موانع و چالش‌ها هستیم تا آسیب‌های موجود را به حداقل برسانیم.

بیشتر بخوانید:

این نشست که با حضور معاونین رئیس کل محاکم، رئیس شعبه ۷ حقوقی زنجان، رؤسای کانون و مرکز وکلای زنجان و رؤسای کانون و مرکز کارشناسان رسمی دادگستری استان زنجان در دفتر رئیس دادگستری شهرستان زنجان برگزار شد، اعضای حاضر در جلسه به بیان مشکلات و پیشنهادات خود در خصوص موضوع نشست پرداختند و از تشکیل جلسه و تبادل نظر بین دادگستری و مرکز و کانون وکلا و کارشناسان استقبال و ابراز رضایت مندی کرده و خواستار تداوم برگزاری این نشست‌ها شدند.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا