اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای البرز : ۳۵ درصد پرونده‌های محاکم قضایی استان البرز وکیل دارند / مشکل بیکاری وکلا جدی گرفته شود

وکلاپرس _ رئیس کانون وکلای البرز ضمن تاکید بر اینکه میانگین تعداد وکلا در کشور ما از بسیاری کشورهای پیشرفته هم بیشتر است، خاطرنشان کرد: ۳۵ درصد پرونده‌های محاکم قضایی استان البرز وکیل دارند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، علی اسداله پور (رئیس کانون وکلای استان البرز) در نشست مطبوعاتی چهارشنبه، دوم اسفند با اشاره به اینکه بیش از ۷۲ سال از استقلال کانون وکلای ایران می‌گذرد، اظهار کرد: بدون شک یکی از ارکان دادرسی عادلانه وکیل مستقل است و استقلال کانون وکلا گامی برای تحقق عدالت به عنوان یکی از ارکان اصلی دین مبین اسلام محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای استان البرز گفت: در چند سال گذشته شاهد تصویب طرح‌هایی بودیم که باعث تضعیف نهاد کانون وکلا شده است که یکی از آن‌ها اجرای قانون تسهیل بود که به واسطه آن تعداد وکلا طی دو سال گذشته افزایش بی‌سابقه پیدا کرده است.

برای آموزش کارآموزان با مشکل مواجه هستیم

 اسداله پور با اشاره به اینکه وکلا تنها رکن دادرسی هستند که امکان دفاع از طرفی از پرونده را دارند، توضیح داد: در جریان دادرسی چه قاضی و چه ضابط قضایی و… باید بی‌طرف باشند و تنها وکلا هستند که می‌توانند از یک طرف پرونده، حتی اگر مجرم شناخته شده باشد، دفاع کنند.

وی تصریح کرد:  سال ۱۴۰۰ حدود ۳۲۴ نفر در البرز در آزمون وکالت قبول شدند که این تعداد در سال ۱۴۰۲ به ۶۷۲ نفر افزایش پیدا کرده است.

رئیس کانون وکلای استان البرز ادامه داد: تا سال ۹۹ در مجموع دو هزارو ۱۴۴ وکیل پایه یک در البرز فعالیت داشتند که پس از اجرای قانون تسهیل حدود هزار نفر به آنها اضافه شده است.

او تصریح کرد: در حال حاضر برای آموزش این وکلا با مشکلاتی چون تامین فضای آموزشی مواجه هستیم و حتی ارجاع این کارآموزان به شعبات دادرسی با توجه به تعداد بالایی که دارند، باعث ایجاد اختلال در روند کاری آنها شده است.

افزایش بی رویه تعداد وکلا موجب معضل وکلای بیکار در آینده می شود

رئیس کانون وکلای استان البرز گفت: قطعا با افزایش بی رویه تعداد وکلا در آینده شاهد مشکلاتی چون معضل وکلای بیکار خواهیم بود.

او با اشاره به اینکه خطر وکیل بیکار بسیار بیشتر از لیسانس حقوق بیکار است و به این مساله باید با حساسیت بیشتری توجه کرد، گفت: مشکل بیکاری وکلا باید جدی گرفته شود.

طی دو سال گذشته پروانه دو وکیل ابطال دائم شده است

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه طی دو سال گذشته پروانه ۹ وکیل در البرز تعلیق شده، افزود: علاوه بر این، پروانه دو وکیل هم ابطال دائم شده است.

بیشتر بخوانید:

در ایران تعداد وکلا در مقایسه با جمعیت کم نیست

اسدالله‌پور با بیان اینکه در حال حاضر ۳۵ درصد پرونده‌های در حال بررسی در محاکم قضایی البرز وکیل دارند، توضیح داد: این تصور که در ایران تعداد وکلا در مقایسه با جمعیت کم است درست نیست و میانگین تعداد وکیل در کشور ما از بسیاری کشورهای پیشرفته هم بیشتر است.

وی ابراز کرد: برای استفاده از دانش و تخصص وکلا در پرونده‌ها در مرحله اول باید فرهنگسازی مناسب صورت بگیرد تا مردم در دعاوی خود استفاده از وکیل را امری ضروری تلقی کنند.

فروردین ماه سال آینده «سی ام اس» کارآموزان  ۱۴۰۱ فعال خواهد شد

رئیس کانون وکلای استان البرز در پاسخ به اینکه «سی ام اس» کارآموزان  ۱۴۰۱ چه زمانی فعال می‌شود، گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته فروردین ماه سال آینده، «سی ام اس» این کارآموزان فعال خواهد شد.

در یک سال گذشته ۵۰ هزار خدمات مشاوره قضایی رایگان‌ به شهروندان ارائه شده است

اسدالله‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: طی یک سال گذشته ۵۰ هزار خدمات مشاوره قضایی به صورت رایگان‌ به شهروندان ارائه و همچنین طی این مدت حدود یک هزار پرونده وکالت معاضدتی و تسخیری بررسی شده است.

بیشتر بخوانید:

رئیس کانون وکلای البرز گفت: اکنون افراد نیازمند به وکیل که زیر پوشش بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید هستند، می‌توانند بر اساس تفاهم نامه از خدمات مشاوره‌ای و وکیل رایگان استفاده کنند.

‫۵ دیدگاه ها

    1. اگر وکالت اجباری شود که بدتر می شود طرف برای یک شکایت جزئی که فقط برای ترساندن طرف مقابل مطرح کرده باید وکیل بگیرد و زمانی که موضوع پرونده برای موکل در حد یک شوخی باشد اولا یه حق الوکاله ای در حد کرایه رفت و برگشت به دادگاه به وکیل می دهد و ثانیا چون پرونده برایش مهم نیست کار وکیل را جدی نمی گیرد

      1. اگر وکیلی که به موکل خیانت میکند، مجازات شود
        نه اینکه کانون یکسال و نیم وقت موکل مورد ظلم واقع شده را بگیرد و دست به سر کند و حقوقش را پامال کند
        مطمئنا جا برای تمامی وکلای خوب باز میشود
        چرا پرونده شکایت از وکیل در کانون وکلا باید بالای یکسال بدون نتیجه بماند
        مگه چند شکایت از وکیل داریم؟؟
        خدا اون روز را نیاورد که وکیل اجباری شود
        الان وکیلی که چند برابر تعرفه پول گرفته
        غبطه موکل را رعایت نکرده
        فرار مالیاتی داشه
        به موکل دروغ گفته
        موکل را فریب داده
        موکل را تهدید کرده
        به موکل ضرر مالی زده
        و…
        همه در یک پرونده، همه با سند کتبی
        جرمش چیه؟؟؟؟
        اینجا اساتیدی هستند که جواب دهند؟؟
        اگه تونستید حق مردم را در کانون بگیرید سپس دنبال حقوق خودتان باشید
        ممنون از اینکه وقت گذاشتید و متن را خواندید.

  1. ۷۰ درصد وکیل وقتی هزینه پرداخت میشه هیچ دفاعی ندارن سروقت در دادگاه حضور پیدا نمبکنن فقط تکیه به لایحه میکنن صحبت زیادی میکنن ولی در عمل دفاع نمیکنن هرکجا صحبت از وکیل میشه همه گلایه دارن که وکیل پول یا هزینه میگیرن ولی دفاع نمبکنن بهانه زیادی میکنن مدارک کامل نیست یا توانی مبکنن در کل همه پدل خور شدن

  2. وکیل هیچ تاثیری در اکثر پرونده ها ندارد به جای اینکار باید اطلاعات حقوقی مردم را افزایش داد که برای هر دعوای جزئی نیاز به وکیل نداشته باشند .و فقط پرونده های پیچیده نیازمند وکیل باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا