اخبار اسکوداویژه

فراخوان اسکودا برای اعلام نظر درباره راهکار‌های حمایت از وکلای در معرض خطر

وکلاپرس– در پی برگزاری همایش «بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر» در شیراز، اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) فراخوان جمع‌آوری راهکار‌های حمایت از وکلای در معرض خطر را منتشر کرد.

به گزارش وکلاپرس، رئیس اسکودا در نامه‌ای خطاب به رؤسای کانون‌های وکلای دادگستری از ایشان خواست ظرف یک هفته درباره طرح الحاق سه تبصره به قانون حق انتخاب وکیل(مصوب ۱۳۷۰) و سایر راهکارهای حمایت از وکلای در معرض خطر اعلام نظر کنند.

به نقل از روابط عمومی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران(اسکوداهمایش «بایسته‌های حمایت از وکلای در معرض خطر؛ دفاع از وکیل و نهاد وکالت، چالش‌ها و ظرفیت‌ها» روز ۲۲ تیر ماه جاری به همت کانون وکلای دادگستری منطقه فارس و با همکاری اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران برگزار شد. در این همایش الزامات موضوع حمایت از وکلای در معرض خطر در سه پنل تخصصی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

به دنبال برگزاری این همایش، دکتر جعفر کوشا، رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران در نامه‌ای خطاب به روسای کانون‌های وکلای سراسر کشور از این کانون‌ها خواست ظرف مدت یک هفته راهکار‌ها و نقطه نظرات خود را پیرامون موضوع وکلای در معرض خطر به این اتحادیه ارسال کنند.

متن طرح ارائه شده که در قالب الحاق سه تبصره به قانون  ماده واحده انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوی مصوب ۱۳۷۰ مجمع تشخیص مصلحت نظام ارائه شده است را در لینک زیر مشاهده کنید:

طرح الحاق سه تبصره به قانون انتخاب وکیل توسط اصحاب دعوی

‫۵ دیدگاه ها

  1. کانون وکلا را هم بفرستین زیر نظر قوه قضائیه و خیال همه را راحت کنید بعدش یواش یواش بقیه نهادهای مدنی مثل کانون کارشناسان و اتحادیه املاک و طلافروشان و بقالان و قصاب ها ووووو تا کسی بدون اجازه آقایان آب هم نخوره به این میگن دموکراسی.عو عو سگان شما نیز بگذرد.از همه خوشحال‌تر شمس الدین حسینی خواهد بود و البته رئیس سیسمونی بگیر ترکیه ای بیشتر.مهم وکلا و چهار لاخ مو هستن .اقتصاد هم مال خر است.

  2. چرا جرآت ندارند این مجلسیان به تحقیق و تفحص از اوقاف و آستان قدس و ستاد اجرایی و بنیاد برکت ووووووبپردازند.حتی درگوشی هم جرات ندارند اسم این ارگانها را بیاورند.مهم ماشین شاسی بلند و حقوق های نجومی وراثت هاست گور بابای ملت همیشه در صحنه.

  3. وکیل در معرض خطر منم :کارآموزی که از سال ۹۹ درگیر آزمون بودم با تعویق ها و حاشیه های بیشمارش ، قبولی ۱۴۰۰ و هنوز درگیر آیین نامه لعنتی ، آزمون مجدد، محدودیت ۸ ماهه اخذ پرونده، نداشتن وکیل سرپرست ، حضور دائم در دادگستری بدون درآمد ، گزارش هر روزه ……

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا