اخبار کارآموزی وکالت

معاون اول قوه قضائیه : کانون وکلا و مرکز وکلا گزینش خاص خود را دارند و باید مراحل طی شود

وکلاپرس- نشست خبری حجت الاسلام محمد مصدق،  معاون اول قوه قضائیه به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضائیه امروز ۲۸ خرداد ماه برگزار شد.

به گزار وکلاپرس به نقل از ایسنا، معاون اول قوه قضائیه در این نشست با اشاره به اقدامات و خدمات ارائه شده از سوی دستگاه قضایی در سال گذشته، در خصوص تعیین و تکلیف وضعیت قبول شدگان آزمون وکالت توضیحاتی را ارئه داد.

مصدق با بیان اینکه میان قوه قضائیه و نمایندگان مجلس اختلاف نظر و تفاوت برداشت وجود داشت عنوان کرد: هم کانون و هم مرکز گزینش خاص خود را دارند و باید مراحل طی شود.

اختلاف برداشت میان قوه قضائیه و نمایندگان مجلس

مصدق با اشاره به آزمون وکالت مرکز وکلا و تعیین و تکلیف وضعیت قبول شدگان گفت: براساس آزمونی که انجام شد اختلاف برداشتی میان قوه قضائیه و نمایندگان مجلس ایجاد شد و رئیس قوه قضائیه تاکید داشته است که باید مطابق با قانون عمل کرد و با توجه به این تفاوت برداشت‌ها، اختلاف نظر میان قبول شدگان ایجاد شد و در نهایت مرکز وکلا تعداد بیشتری را جذب کرد و برهمین اساس در حوزه کارآموزی در دادگستری مشکلاتی ایجاد شد و اگر جذب به مشکل خورده و کارآموزی فردی به عقب افتاده است به دلیل همین مشکل بوده است.

بیشتر بخوانید:

نسبت به مرکز وکلا احجاف صورت گرفته است

معاون اول قوه قضائیه تصریح کرد: نسبت به مرکز وکلا احجاف صورت گرفته است. هم کانون و هم مرکز گزینش خاص خود را دارند و باید مراحل طی شود و سپس در سامانه اطلاعات درج شود وقتی مراحل طی نشده‌اند نمی‌توان چیزی را در سامانه درج کرد.

منبع: ایسنا

‫۴ دیدگاه ها

  1. جوری صحبت میکنند انگار کارشناسای حقوق رفتن از پیش دبستانی مدرک گرفتن اومدن خوب استادای اینا کیان خود شماهااگه کارشناس حقوقی بیسوادن مشکل از استادشه

  2. جرمهااز ریشه اجتماعی ،فرهنگی، اقتصادی و..قضایی شکل میگیرد.ای کاش برای تعیین درستی کاروقسم نامه وکلا که در انجام تعهدات دقت میشود ولازم است، برای انتخاب قضات هم به جدتر توجه شود،سوگنددراجرای درستی کاروخدمت ازعلم ودرعلم قضایی وانصاف وتوجه دراجرای حق وعدم تعلل درستفاده ازابزار فنی ونظرکارشناس فنی درصدوررای وکسب تحقیق متقن بابراهین،خاصه لازم است دادگاه حضوری عمل گرددویک قاضی باعلم روانشناسی بتواند به درستی قضاوت کنند و سرپایی نخوانده رای صادرنکندگزارش رابررسی کند، به طرف مقابل اهانت نکند وازقدرت قضایی بناحق استفاده نکندالم یعلم بان ََّ الله یری .آه دردمندناتوان وپناه بربه قانون دامنگیرخودش وبچه هایش میشوددردنیایااخرت ،اگرمعتقدبه دین نبودانسانی رفتارکند،حمایت بومی بودنش مجرم پروری نباشد.اختلاسگری توانمند برای اینده نسازد

  3. واقعا این حقوق خونده اینطوری صحبت میکنه ونمیدونه قانون باید اجرا بشه وبه آن تمکین کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا