اخبار صنفیویژه

کاظمی‌فرد: سازمان امور مالیاتی حدود ۷ میلیون استعلام از «سامانه قرارداد‌ الکترونیک وکالت» گرفته است

وکلاپرس _ رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه اعلام کرد: سازمان امور مالیاتی تاکنون حدود ۷ میلیون بار از سامانه قرارداد‌های الکترونیک وکالت استعلام گرفته است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، کاظمی‌فرد (رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه) با اشاره به انجام حدود ۷ میلیون استعلام از «سامانه قرارداد‌های الکترونیک وکالت» توسط سازمان امور مالیاتی تاکنون، اظهار کرد: این سامانه در راستای شفاف‌سازی قرارداد‌ها و روابط مالی میان وکیل و موکل در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

انجام ۲ و نیم میلیون استعلام از سامانه «استعلام اهلیت متعاملین» توسط ۳۵ دستگاه اجرایی تاکنون

کاظمی‌فرد با اشاره به ۲ و نیم میلیون استعلام صورت گرفته از سامانه «استعلام اهلیت متعاملین» توسط دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: تاکنون ۳۵ دستگاه اجرایی، ۲ و نیم میلیون استعلام را از این سامانه انجام داده‌اند که بیشترین استعلام‌ها مربوط به درگاه ملی مجوزها، بانک مرکزی و وزارت صمت بوده است.

خدمات سامانه استعلام اهلیت متعاملین

وی افزود: سامانه استعلام اهلیت متعاملین که در راستای اجرای سند تحول قضایی ایجاد شده، امکان استعلام «ممنوع‌المعامله بودن افراد»، «محجوریت»، «ورشکستگی»، «محکومیت‌های مالی اجرا شده و نشده اشخاص حقیقی و حقوقی»، «عدم اجرای تعهد سند لازم‌الاجرا» و «تحت تعقیب بودن افراد توسط مراجع قضایی» را برای دستگاه‌های اجرایی، سکو‌های بخش خصوصی و مردم فراهم کرده است؛ عموم مردم می‌توانند با مراجعه به پنجره واحد خدمات الکترونیک قضایی، از خدمات این سامانه استفاده کنند.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، استفاده از سامانه استعلام اهلیت متعاملین را باعث افزایش شفافیت و کاهش ریسک در معاملات عنوان کرد و گفت: استفاده از این سامانه در یک فضای کاملا امن و با رعایت حریم خصوصی افراد انجام می‌شود.

شفاف‌سازی قرارداد‌ها و روابط مالی میان وکیل و موکل با استفاده از سامانه قرارداد‌های الکترونیک وکالت

کاظمی‌فرد در بخش دیگری از صحبت‌های خود، با اشاره به انجام حدود ۷ میلیون استعلام از «سامانه قرارداد‌های الکترونیک وکالت» توسط سازمان امور مالیاتی تاکنون، اظهار کرد: این سامانه در راستای شفاف‌سازی قرارداد‌ها و روابط مالی میان وکیل و موکل در حال فعالیت است.

بیشتر بخوانید:

ابتدای سال جاری رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه، درباره تعدا استعلام سازمان امور مالیاتی از سامانه قرارداد الکترونیک وکالت گفته بود:

یک مراجعه کننده حرفه‌ای نیازی به مراجعه به دفاتر خدمات قضایی ندارد که از امکان خوب دوران تحول دستگاه قضایی است.

وکلا در سال ۱۴۰۱ تعداد چندین میلیون لایحه و کارشناسان بیش از یک میلیون نظریه کارشناسی را بدون حضور در دستگاه قضایی ثبت کرده اند.

روزانه بیش از ۳۰ هزار نفر از وکلا و نمایندگان حقوقی دستگاه‌های اجرایی کشور وارد این سامانه می‌شوند و بیش از ۲۴۰ هزار اقدام مرتبط با پرونده هایشان را انجام می‌دهند. این سامانه در کاهش مراجعه و اطاله دادرسی نقش مهمی دارد و فرآیند‌ها را تسریع می‌بخشد.

سامانه قرارداد الکترونیک با هدف شفاف سازی قرارداد بین وکیل و موکل راه‌اندازی شد که تا قبل مشخص نبود، در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲ میلیون و ۴۰۰هزار قرارداد الکترونیک وکالت به ثبت رسیده است و ۵.۵ میلیون استعلام از جانب سازمان امور مالیاتی در مرکز ملی تبادل اطلاعات انجام شده است.

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا