اخبار قوه قضاییه

توئیت وکیل مدافع جواد روحی در خصوص درگذشت موکلش در زندان

وکلاپرس- مجید کاوه وکیل مدافع جواد روحی- جوان آملی محکوم به اعدام در اعتراضات سال گذشته- در حساب توئیترش از درگذشت موکلش در زندان نوشهر خبر داد.

به گزارش وکلاپرس جواد روحی جوانی آملی بود که در جریان اعتراضات سال گذشته، به سه بار اعدام محکوم شد و این رای پس از فرجام خواهی در شعبه‌ نهم دیوان عالى کشور در دی‌ماه سال گذشته نقض شد.

وکیل مدافع روحی اخیرا در مصاحبه ای  از بلاتکلیفی پرونده وی خبر داده بود و اعلام کرده بود: با وجود صدور حکم دیوان در اوایل خرداد ۱۴۰۲ اکنون بیش از دو ماه است که تکلیف پرونده جواد روحی مشخص نشده است.

پس از انتشار خبر فوت جواد روحی، روابط عمومی زندان نوشهر در اطلاعیه ای در خصوص فوت این شخص، علت درگذشت این شخص را تشنج اعلام کرده است.

براساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر جواد روحی یکی از زندانیانی که در این زندان با حکم قانونی در زندان به سر می برد ساعت ۳:۴۵ بامداد پنجشنبه ۹ شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد.

پس از انتقال جواد‌ روحی به بیمارستان متاسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد در بیمارستان فوت می‌کند.

دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی خواهند شد

روابط عمومی زندان‌نوشهر در این رابطه گفته است: درباره فوت جواد روحی دستور قضایی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده است و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کرده‌اند.

با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و داروهای وی مستندسازی شود.

انتقال جسد به پزشکی قانونی

جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

‫۸ دیدگاه ها

  1. از خون جوانان وطن لاله دمیده.

    از ماتم سرو قدشان، سرو ها خمیده.

    در سایه گل بلبل ازین غصه خزیده.

    گل نیز چو من در غمشان جامه دریده.

    چه کج‌رفتاری ای چرخ،چه بدکرداری ای چرخ،سر کین داری ای چرخ.

    نه دین داری،نه آیین داری،نه آیین داری ای چرخ.

    خوابند وکیلان و خرابند وزیران.

    بردند به سرقت همه سیم و زر ایران.

    ما را نگذارند به یک خانه ویران.

    یارب بستان داد فقیران ز امیران.

    چه کج‌رفتاری ای چرخ،چه بدکرداری ای چرخ،سر کین داری ای چرخ.

    نه دین داری،نه آیین داری،نه آیین داری ای چرخ.

    از اشک همه روی زمین زیر و زبر کن.

    مشتی گرت از خاک وطن هست بسر کن

    غیرت کن و اندیشه ایام بتر کن.

    اندر جلو تیر عدو، سینه سپر کن.

    از دست عدو ناله من از سر درد است.

    اندیشه هر آنکس کند از مرگ، نه مرد است.

    جان‌بازی عشاق، نه چون بازی نرد است.

    مردی اگرت هست، کنون وقت نبرد است.

    🥀🥀🥀🥀🥀💔💔💔💔💔

    1. سلام این اشعار در وصف چه کسانی سروده شده است در وصف آنها که در راه آزادی و استقلال کشور شهید شده اند یا آنها که امنیت وآرامش جامعه را برای رسیدن به مقاصد شوم دشمنان بهم می ریزند دانسته یا ندانسته

      1. از خون جوانان وطن لاله دمیده.
        این شعر در مقام بیان ظلم رفته بر جوانان وطن است؛ تفاوتی هم ندارد که این ظلم در چه زمان و تحت سیطره چه قدرتی رفته است. مرحوم جواد روحی را با علم به اینکه سابقه بیماری و موارد متعدد بستری داشته و تحمل کیفر حبس را ندارد، در زندان نگاه داشته اند! آیا این ظلم نیست؟ شاید تصورتان این است که ظلم فقط بر علیه خودی ها امکان تحقق دارد و ترازوی عدل پروردگار برای غیر خودی ها از کار می افتد!
        لایحه موسوم به عفاف و حجاب، طرح به اصطلاح صیانت از فضای مجازی، طرح موسوم به ساماندهی تجمعات، فیلترینگ گسترده فضای مجازی، به جان هم انداختن مردم به بهانه نداشتن سرپوش و مضحکه جهانیان شدن، جداسازی جنسیتی در ادارات و دانشگاهها و به طور کلی دیوار سازی جنسیتی، ارتباط گسترده با روسیه متجاوز بدون توجه به تبعات آن برای کشور و مردم و همچنین چین کمونیست و قراردادهای کذایی طولانی مدت با این کشورها که حتی محتوای آنها منتشر نشده است، برخوردهای ناروا و تبعیض آمیز با مردم در موارد مشابه، آیا این همه و بیشتر که در این مجال نمی گنجد و شاید امکان انتشارش در این سایت نباشد، همان آزادی، رعایت کرامت انسانی، استقلال و عدالتی است که خون جوانان وطن برای تحقق این آرمانها بر زمین ریخته شده است؟

        1. آن مرحوم که خودش یک روستایی زحمت کش بود و امثال او دقیقا امنیت و آرامش چه کسانی رو به هم زده بودند ؟ آره امنیت و آرامش دزدان بیت المال ،اختلاسگران ، لواط کاران، فاسدان ،ریاکاران ، آقازاده هایی که به انواع فسادهای اخلاقی و مالی آلوده اند ؟ یا آن مجری زن شبکه افق که گفت هر کس مثل من فکر نمیکنه بزاره از ایران بره . بعد سوار لندکروزش شد و به ریش آن جماعتی که برای تشییع سردار سلیمانی آمده بودند خندید و رفت ؟ و هر کس از آنها دفاع کند بی شک از خود آنهاست . از خون شهیدان مایه گذاشتید . بهتره زندگینامه شهیدان رو بخونید . ابراهیم هادی در حالی که خودش تشنه بود به اسیران عراقی آب میداد . ( بس کن ای بیدادگر خون خدا آمد به جوش ، بس کن ای بیداد گر خاک وطن شد لاله پوش )

  2. علتش را من می گویم،در آن وقت صبح هیچ پزشکی متاسفانه در زندان وجود ندارد که رسیدگی فوری کند، کلا اقدامات پزشکی زندانها ضعیف است و کارآمد نیست، آن وقت صبح که دیگر هیچ… این اشکالات باید از زندانها برطرف شود… روحش شاد… به امید جوانگرایی وطن و تولید امید در جوانان، با هدایت صحیح آنها بجای برخوردهای تند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا