اخبار اسکوداویژه

تایید صدور قرار رد واخواهی از رای صادره تعزیرات حکومتی علیه اسکودا در پرونده گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲

رای محکومیت اسکودا به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان در مرحله اجرا قرار دارد

وکلاپرس- بر اساس اطلاع از یک منبع آگاه قرار رد واخواهی اتحادیه سراسری کانون های وکلا (اسکودا) به رای صادره تعزیرات در خصوص گرانفروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ صادر شده و رای مذکور در مرحله اجرا قرار گرفته است.

به گزارش وکلاپرس، یک منبع آگاه در گفت و گو با خبرنگار وکلاپرس صدور قرار رد واخواهی اسکودا نسبت به رای صادره شعبه ۶۳ تعزیرات درخصوص گرانفروشی اسکودا در آزمون وکالت ۱۴۰۲، به جهت ایراد شکلی که پیش از این از سوی اسکودا تکذیب شده بود را تایید و عنوان کرد: رای صادره از سوی شعبه ۶۳ سازمان تعزیرات حکومتی، در خصوص جریمه ۱۲۰ میلیارد تومانی اسکودا قطعی شده و برای اجرا به اجرای احکام ارسال شده است.

شکایت عضو هیئت مدیره کانون وکلا علیه اسکودا به اتهام گرانفروشی

اواخر مهر ماه ۱۴۰۲، فرشید فرحناکیان عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز، از اعلام شکایت علیه اسکودا به اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ خبر داد و اعلام کرد: براساس شکایتی که به اتهام گرانفروشی در برگزاری آزمون وکالت ۱۴۰۲ کردم نتیجه کارشناسی این ادعا در سازمان حمایت از مصرف‌کننده در شعبه ۶۳ بدوی تعزیرات حکومتی تهران در حال رسیدگی می‌باشد. حسب اعلام در صورت محکومیت، اسکودا مبلغی در حدود ۲۰۰ میلیارد ریال جریمه خواهد شد.

پس از گذشت ۴ ماه از این موضوع رای شعبه ۶۳ تعزیرات حکومتی در این خصوص منتشر شد که طبق آن سازمان تعزیرات، اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران-اسکودا را طی رای غیابی به پرداخت ۱۲۰ میلیارد تومان به حساب خزانه دولت محکوم کرده بود.

بخشی از رای شعبه ۶۳ تعزیرات حکومتی:

در بخشی از متن رای شعبه ۶۳ تعزیرات حکومتی در خصوص جریمه ۱۲۰ میلیارد تومانی اسکودا بابت آزمون وکالت عنوان شده است:

شخص حقوقی متهم تخلف برای ارائه خدمات آزمون وکالت ۱۴۰۲ بدواً از هر داوطلب مبلغ ۴/۰۰۰/۰۰۰ ریال دریافت اما به موجب قرارداد شماره ۱۶۲۴۴ تاریخ ۱۴۰۲/۲/۱۱ با سازمان سنجش آموزش کشور، صرفاً مبلغ ۲/۱۰۰/۰۰۰ ریال از مبلغ دریافتی را ما به ازای هر داوطلب به عنوان هزینه به سازمان سنجش آموزش کشور پرداخت نموده است؛

حداکثر مبلغ محاسباتی قابل قبول به مبلغ ۲/۳۱۰/۰۰۰ ریال به ازای هر متقاضی می باشد که سایر مبالغ دریافتی از سوی کانون مذکور به میزان ۱/۶۹۰/۰۰۰ ریال به ازای هر داوطلب به عنوان اضافه دریافتی محاسبه شده است.

همچنین در بخش پایانی رای صادره در خصوص مهلت واخواهی عنوان شده بود:

به استناد مواد ۲۲ الی ۲۴ و ۲۸ آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی و مستفاد از ماده ۴۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری رای صادره غیابی محسوب و ظرف بیست روز پس از ابلاغ قابل واخواهی در این شعبه و سپس ظرف ده روز قابل تجدید نظر خواهی در شعب تجدید نظر بوده و متعاقباً قطعی می باشد؛ که در صورت قطعیت مطابق ماده ۴ مصوبه جلسه هشتاد و هشتم شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا (تاریخ ۱۴۰۲/۳/۱۷) در سایر مراجع قضائی و اداری قابل اعتراض و شکایت نمی باشد.

فرحناکیان مدعی رد واخواهی اسکودا «به‌دلایل شکلی» شد

 در نهایت بعد از گذشت حدود یک ماه از رای صادره، وکیل فرشید فرحناکیان در حساب توئیترش از رد واخواهی اسکودا در سازمان تعزیرات «به‌ دلایل شکلی» خبر داده و عنوان کرده بود:

واخواهی اسکودا از محکومیت ناشی از گران‌فروشی در آزمون وکالت ۱۴۰۲ در تاریخ ۱۲/ ۱۲/ ۱۴۰۲ به‌دلایل شکلی مورد قبول شعبه ۶۳ بدوی (شعبه چهارم ملی) تعزیرات حکومتی استان تهران قرار نگرفته است. پرونده آماده صدور اجرائیه است.

اطلاعیه اسکودا در خصوص عدم تصمیم گیری سازمان تعزیرات

روابط عمومی اسکودا نیز در واکنش به این خبر در اطلاعیه‌ای «رد واخواهی اسکودا در موضوع محکومیت در پرونده موضوع آزمون وکالت ۱۴۰۲» را تکذیب کرد و نوشت:

«پیرو انتشار برخی اخبار کذب پیرامون رد واخواهی اسکودا در موضوع محکومیت در پرونده موضوع آزمون وکالت ۱۴۰۲، به اطلاع می‌رساند تا این لحظه تصمیمی درباره این پرونده از سوی شعبه ۶۳ سازمان تعزیرات حکومتی گرفته نشده است.»

محکومیت قطعی اسکودا در پرونده گرانفروشی آزمون وکالت ۱۴۰۲

با این حال یک منبع آگاه امروز در گفت و گو با وکلاپرس صدور قرار رد واخواهی اتحادیه به رای صادره شعبه ۶۳ تعزیرات درخصوص گرانفروشی اسکودا در آزمون وکالت ۱۴۰۲، به جهت ایراد شکلی را تایید و عنوان کرد: رای صادره از سوی شعبه ۶۳ سازمان تعزیرات، در خصوص جریمه ۱۲۰ میلیارد تومانی اسکودا قطعی شده و برای اجرا به اجرای احکام ارسال شده است و جناب فرحناکیان (به عنوان شاکی در پرونده گرانفروشی اسکودا در آزمون وکالت) موفق به محکومیت اتحادیه شده است.

همچنین این منبع آگاه از برگزاری جلسه آنلاین اتحادیه با کانون های وکلای دادگستری، به درخواست آقای صابونچی (بازرس اتحادیه سراسری کانون های وکلا) در روز گذشته ۲۱ فروردین ماه ۱۴۰۳ خبر داد.

این منبع اگاه ایراد شکلی واخواهی اسکودا را مربوط به ایراد فقدان سمت به علت نقص امضائات وکیل منتخب اسکودا برای طرح واخواهی مطرح و توضیح داد: همه ی روسای کانون ها به جز وکیل پزشکی، رئیس کانون وکلای دادگستری زنجان، رمز ارسالی از سامانه ثنا بمنظور درج امضا در وکالت نامه را در اختیار وکلای تعیینی اسکودا به منظور دفاع از این پرونده قرار داده بودند.

‫۷ دیدگاه ها

  1. معلوم نیست وکیل محترم فرحناکیان با خودش چند چنده ؟ از یک طرف از این نهاد پروانه وکالت داره و از طرف دیگر علیه همین نهاد دادخواست میده
    گویا کینه ای از این نهاد به نهاد(دل) دارد

    1. مهدی جان هر موقع مردم ایران توانستند مثل استاد فرحناکیان منفعت عمومی را بر منفعت یک گروه ترجیع دهند اون موقع ایران و نهاد وکالت به بالاترین درجه خواهد رسید.
      داشتن پروانه ی وکالت صادره از کانون محترم وکلا باعث نمی‌شود که شخص آگاهی اعم از وکیل یا غیر وکیل چشم خودش رو روی بی عدالتی و سواستفاده از حق ببندد هر چند باعث برملا کردن بی عدالتی سازمان متبوع خویش شود.
      واقعا طرز فکر های اینچنینی و فارغ از جانبداری در چنین شرایط بلبشوی ایران قابل قدر دانی است.و افرادی مثل من و شما هم باید در همین جهت گام برداریم نه اینکه از شخص افشاگر انتقاد کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا