اخبار بین المللیویژه

آمادگی کانون وکلای سوریه برای طرح شکایت از ترامپ

وکلاپرس– عضو کانون وکلای سوریه از آمادگی کانون وکلای سوریه برای طرح شکایت از ترامپ خبر داد و گفت شورای کانون ایده اقامه دعوی علیه دونالد ترامپ را به دلیل اظهارات اخیرش مبنی بر قصد ترور بشار اسد در سال ۲۰۱۷ را بررسی می ‌کنند.

به گزارش ایسنا، فراس فارس، عضو کانون وکلای سوریه به روزنامه سوری الوطن گفت: در صورت موافقت اعضای هیأت مدیره این نهاد با طرح شکایت از ترامپ، این موضوع در کنگره سراسری وکلای سوری که ظرف دو هفته دیگر برگزار خواهد شد، مطرح می‌شود.

فارس تاکید کرد: فایده اقامه دعوی و میزان نتیجه ‌بخش بودن آن بر جوانب ملی، حقوقی و رسانه‌ای بررسی خواهد شد و خواهیم دید چه فایده‌ای خواهد داشت، این تنها یک ایده بی‌هدف یا خوراک رسانه‌ای نیست. کانون هرگز کاری برای ژست گرفتن نخواهد کرد، بلکه برای تحقق یک هدف ولو تثبیت موضع انجام خواهد داد.

عضو هیأت مدیره کانون وکلای سوریه افزود: در صورت متقاعد شدن درباره اقامه دعوی از گروهی از وکلای تراز اول برای بررسی و آماده سازی ایده دعوت خواهد شد.

او درباره مکان اقامه دعوی در صورت موافقت کانون وکلا با ارائه شکایت بدون ذکر جزییات گفت، این موضوع بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: تحریم دیوان بین المللی کیفری ؛ تازه ترین شاهکار ترامپ

چند روز پیش دونالد ترامپ، رییس‌ جمهور آمریکا، در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز تأیید کرد که در سال ۲۰۱۷ قصد داشته دستور کشتن رییس جمهور سوریه را صادر کند اما جیمز متیس، وزیر دفاع وقت آمریکا، مخالفت کرده است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا