اخبار بین المللی

اولین جلسه دادگاه ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا در میامی برگزار شد

وکلاپرس– اولین جلسه تفهیم اتهام دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا شب گذشته ۱۳ ژوئن در شهر میامی ایالت فلوریدا برگزار شد و ترامپ با تصمیم قاضی بدون وثیقه جلسه دادگاه را ترک کرد.

به گزارش وکلاپرس دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در کیفر خواستی جدید به ۳۸ فقره جرم از جمله اظهارات نادرست و احتباس عمدی اطلاعات دفاع ملی آمریکا متهم شده است.

 دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا که سه شنبه شب به وقت تهران در اولین جلسه تفهیم اتهامش در دادگاهی در شهر میامی ایالت فلوریدا حضور پیدا کرده بود، بدون ارائه هیچ گونه وثیقه‌ای آزاد شد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ تمامی اتهامات مطرح‌شده علیه خود را رد کرد

شبکه خبری سی.ان.ان گزارش داد: در این جلسه از ترامپ سوالی مستقیم پرسیده نشد و از او خواسته نشد در برابر قاضی بایستد و صحبت کند. بر اساس این گزارش، ترامپ در طول جلسه در برابر قاضی صحبت نکرد و این وکلای او بودند که پاسخ دادند او از هر لحاظ بی گناه است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که ترامپ پس از خروج از دادگاه میامی راهی نیوجرسی خواهد شد و برای حامیان خود سخنرانی خواهد کرد. ترامپ در جلسه استماع دادگاه ادعای «بی‌گناهی» کرد و تمامی ۳۸ اتهام مطرح‌شده علیه خود را رد کرد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ به همراه پسرش اریک که کاروان خودرویی او را از اقامتگاه دوران ریاست جمهوری سابق تا دادگاه فدرال در میامی همراهی می‌کرد، به دادگاه رفته بود.

الینا حبا، وکیل ترامپ در خارج از دادگاه میامی اتهامات جنایی مطرح شده را نه علیه ترامپ و نه علیه حزب جمهوری‌خواه و نه برای تاثیرگذاری بر انتخابات ۲۰۲۴ بلکه برای تخریب اصول دیرینه‌ای دانست که ایالات متحده را متمایز می‌کند.

آزادی ترامپ بدون وثیقه

دادگاه میامی همچنین به والت نائوتا، دستیار ترامپ اجازه داد تا بدون وثیقه خارج شود، اما او را از هرگونه تماس با شهود منع کرده است.

رئیس جمهوری سابق آمریکا چهارشنبه در جمع هوادارانش در باشگاه گلف خود در بدمینستر ایالت نیوجرسی، اتهامات وارده به در پرونده نگهداری اسناد محرمانه را مداخله در انتخابات و شرورانه‌ترین و شنیع‌ترین سوءاستفاده از قدرت در تاریخ ایالات متحده خواند.

وی، جک اسمیت بازپرس ویژه این پرونده را «دیوانه آشفته» نامید و جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا را به بازداشت مخالفان سیاسی اصلی خود متهم کرد.

منبع: ایسنا

یک دیدگاه

  1. امیدوارم ترامپ رئیس جمهور بشه ‌ این بایدن عرضه نداشت . وقتی فشار بیگانگان بر مسئولین و دولتمردان ما کم بشه نتیجه اش میشه فشار حداکثری روی مردم سر مسائل گوناگون حجاب و .‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا