اخبار کانون ها

قبولی ۲۱ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۱ کانون وکلای گیلان منتفی شد

وکلاپرس- بر اساس تصمیم هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان قبولی ۲۱ نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون کارآموزی وکالت ۱۴۰۱ این کانون منتفی شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان وحید پایه ‌پره عضو هیات مدیره این کانون در بیان جزئیات این خبر اعلام کرد: با اعمال مقررات ماده ۵۴ آیین نامه لایحه استقلال مصوب ۱۴۰۰ و تصمیم هیات مدیره، قبولی این افراد منتفی شده است.

بیشتر بخوانید:

صدور فراخوان کانون وکلای گیلان برای پذیرفته شدگان آزمون وکالت

وحید پایه ‌پره در تکمیل توضیحاتش گفت : پس از برگزاری آزمون داوطلبین کارآموزی وکالت در تیرماه ۱۴۰۱، سازمان سنجش آموزش کشور با اعلام نتایج این آزمون در اواخر شهریور ماه، اسامی پذیرفته شدگان را جهت طی مراحل قانونی به کانون های وکلای دادگستری ارسال نمود.

وی ادامه داد: در این راستا کانون وکلای دادگستری گیلان با صدور فراخوانی از پذیرفته شدگان در این آزمون جهت انجام ثبت نام و طی روند کارآموزی وکالت دعوت بعمل آورد.

بیشتر بخوانید:

با اعمال مقررات قانونی و صراحت ماده ۴۵ آیین نامه لایحه استقلال

پایه ‌پره با اشاره به جزئیات روند کارآموزی وکالت ۱۴۰۱ افزود: با اعمال مقررات قانونی به ویژه صراحت ماده ۴۵ آئین نامه اجرائی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰، قبولی تعداد ۲۱ نفر از مجموع پذیرفته شدگان کانون وکلای دادگستری گیلان کان لم یکن و منتفی شد و آن دسته از پذیرفته شدگانی که پرونده هایشان از حیث مدارک و مستندات و نیز استعلامات واصله از مراجع ذیصلاح قانونی، جهت طی فرآیند کارآموزی وکالت تکمیل بود، بمنظور طی دوره آموزشی به کمیسیون های کارآموزی کانون تعرفه گردیدند و هم اکنون با اتمام دوره آموزشی مرحله اول از مراحل سه‌گانه کارآموزی، آماده شرکت در آزمون موضوع بند ۱ ماده ۵۴ آئین نامه مزبور در نیمه مردادماه می شوند.

بیشتر بخوانید:

عضو هیات مدیره کانون وکلای دادگستری گیلان در ادامه به بیان دلایل منتفی شدن قبولی ۲۱ نفر از پذیرفته شدگان آزمون ۱۴۰۱ پرداخت و گفت : برابر مقررات ماده ۴۵ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، چنانچه پذیرفته شدگان آزمون ظرف سه ماه از موعد مقرر و اعلام شده از ناحیه کانون حسب مورد جهت ثبت نام، ارائه مدارک یا رفع نقص اقدامی بعمل نیاورند قبولی شان کان لم یکن محسوب می گردد.

۸ نفر بعد از ثبت نام انصراف دادند

وی در پایان خاطر نشان کرد : در این ارتباط تعداد ۵ نفر اساسا مراجعه‌ای به کانون جهت ثبت نام نداشتند. تعداد ۸ نفر بعد از ثبت نام انصراف مکتوب خود را از انجام کارآموزی وکالت به کانون اعلام نمودند. تعداد ۴ نفر نیز علیرغم انجام پیش‌ثبت نام و ارائه فتوکپی مدارک، از مراجعه به کانون و ارائه اصول مدارک و نیز پاسخ استعلامات از مراجع ذیصلاح قانونی با وصف پیگیری های متعدد کانون تا اواخر تیرماه ۱۴۰۲ خودداری نمودند و ۴ نفر نیز نقص پرونده داشتند که در نتیجه و به موجب تصمیم کانون قبولی‌شان وفق مقررات قانونی منتفی شد.

بیشتر بخوانید:

گفتنی است آزمون داوطلبین کارآموزی وکالت ۱۴۰۲ ، در تاریخ ۱۳ مرداد ماه در سراسر کشور توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری گیلان

‫۴ دیدگاه ها

    1. رتبه های اخر کانون که با طرح تسهیل قبول شدن نفرات اول مرکز مشاوران هستن و بخاطر همین انصراف دادن چون در مراحل بعد از پس امتحانات کانون برنمیان

  1. خیلی از کسانی که کانون قبول شدند به دلیل اینکه در مرکز وکلا حوزه های دلخواه قبول شدند انصراف دادند
    چون کانون بعد از اختبار تعیین حوزه میکنه در شهرستانهای یک استان و تعداد کمی رو مرکز استان و حوزه های خوب میپذیره
    ولی مرکز وکلا از ابتدای کارآموزی تعیین حوزه میکنه و تعداد زیادی مرکز استان و شهرهای نزدیک به آن و شهرستانهای دلخواه قبول میشن ولازم نیست پول کلان بدن برای تغییر حوزه…نهایت سال بعد با آزمون مجدد بقیه هم میان مرکز استان

    1. اون ۲۱ نفر عاقل بودن، فهمیدن با طرح تسهیل اینده روشنی برای حرفه وکالت نیست، الکی دو سال واسه کاراموزی وقت نزاشتن، اونایی ام که اینجا شور میزنن و تسهیل تسهیل میکنن و میرن جلو مجلس تجمع برای تسهیل رو پنج سال دیگه میبینم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا