اخبار قوه قضاییهویژه

رئیس دیوان عالی کشور: هیچ مرجعی به اندازه مرجع قضایی و دادگاه محل تردد شیاطین نیست

وکلاپرس _ حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه ای که با کارکنان دیوان عالی داشت به اهمیت مبارزه با فساد و احقاق حق و عدالت در مراجع قضایی تاکید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه با کارکنان اداری دیوان عالی کشور اظهار داشت: از اینکه توفیقی حاصل شد که جلسه ای با کارکنان دیوان عالی داشته باشم خداوند را شاکرم، اقتضا داشت این جلسه زودتر برگزار شود ولی با توجه به اهمیت بازدید از کلیه شعب، دفاتر و بررسی مسائل موجود به جهت ایجاد تحول و پیشبرد امور این جلسه با تاخیر برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

رئیس دیوان عالی کشور در ابتدای سخنانش به بیان مقدمه ای در خصوص مکتب آسمانی اسلام پرداخت و گفت: اسلام به معنای اعتقاد قلبی و یقین و باور داشتن به صحت و حقیقت دین است و در فرمایشات رسول اکرم (ص) اسلام در یک جمله بیان شده است و آن عبودیت و بندگی و تسلیم بودن در برابر خداوند متعال به صورت مطلق و بدون چون و چراست.

وی با طرح این سوال که ما در درجه عبادت در چه مرحله ای هستیم، خاطرنشان کرد: اولین گام در اسلام برای سعادت و تامین خوشبختی عبودیت و بندگی است، امیر المومنین (ع) در روایت مشهوری در مناجات با خداوند می فرماید: «خدایا! من تو را به طمع بهشت و یا ترس از جهنم عبادت نمی‌کنم، بلکه تو را مستحق و سزاوار پرستش یافتم».

 رئیس دیوان عالی کشور افزود: خداوند متعال برای اینکه درجه بندگی مشخص شود، بنده را در سختی ها و گرفتاری‌ها آزمایش می کند و هر چه به خدا نزدیکتر باشیم بلا و سختی بیشتر خواهد بود؛ بیشترین و سخت ترین آزمایش ها برای پیامبر و ائمه معصومین است.

 منتظری در ادامه خطاب به کارکنان اداری دیوان عالی کشور گفت: شما کارمندان اداری در جایگاه مهم و تاثیرگذاری نشسته اید، شما عزیزان کارکنان عالی ترین مرجع قضایی یک کشور با جمعیت ۸۵ میلیون هستید، کشوری که با گذشت ۴۳ سال از انقلاب اسلامی و با وجود همه فراز و نشیب ها و توطئه های داخلی و خارجی در دنیا حرفی برای گفتن دارد.

دیوان عالی کشور آخرین پناهگاه برای مردمی است که دنبال اجرای عدالت و احقاق حق هستند

رئیس دیوان عالی کشور تصریح نمود: دیوان عالی کشور آخرین پناهگاه برای مردمی است که دنبال اجرای عدالت و احقاق حق هستند و همه ما در برابر این انتظار به حق آحاد مردم مسئولیت خطیری برعهده داریم.

بیشتر بخوانید:

وقت اداری را صرف خدمت صادقانه به مردم کنید

منتظری با بیان اینکه خداوند انسان را برای عبودیت و بندگی آفرید خطاب به کارمندان اداری اظهار داشت: اگر می خواهید مورد عنایت خداوند متعال باشید؛ باید برای خدا کار کنید، در جهت تکریم ارباب رجوع تا می توانید تلاش کنید و هرگز کار امروز را به فردا نیاندازید، ما در برابر وقت مردم مسئول هستیم، وقت اداری را صرف خدمت صادقانه به مردم کنید.

هیچ مرجعی به اندازه مرجع قضایی محل تردد شیاطین نیست

رئیس دیوان عالی کشور بر مراقبت از وسوسه های شیطان در برابر کوچک شمردن گناه تاکید نمود و گفت: هیچ مرجعی به اندازه مرجع قضایی و دادگاه محل تردد شیاطین نیست؛ در رسیدگی به پرونده ها نوبت را رعایت کنید، گاهی شیطان کاری می‌کند که گناه را کوچک بشمارید و خدای ناکرده به سفارش فلان فرد، دوست، وکیل و همکار، پرونده ای را که موعد رسیدگی اش دیرتر است جلوتر از سایرین قرار دهید؛ این موارد حق الناس است و خداوند ظلم به بندگانش را هرگز نمی بخشد.

بیشتر بخوانید:

بنای قوه قضائیه مبارزه با فساد است

منتظری با تاکید بر اینکه بنای قوه قضائیه مبارزه با فساد است، اظهار داشت: بنده به عنوان مسئول و خادم این مجموعه از شما عزیزان درخواست دارم بر اساس سیاست های کلی نظام اگر کوچکترین روزنه ای از فساد مشاهده نمودید کوتاهی نکنید و موضوع را انتقال دهید، تحول در دیوان عالی کشور با وجود یک نفر ممکن نیست و یک برنامه همگانی است هر نکته نظری برای بهبود کارها به نظرتان می رسد انتقال دهید.

کارکنان قوه قضائیه نباید دغدغه معیشت داشته باشند

رئیس دیوان عالی کشور در ادامه توجه به مشکلات معیشتی کارکنان را امری مهم برشمرد و اظهار داشت: نمی توان به موضوع ارتقاء معیشت کارکنان بی تفاوت بود، کارکنان خدوم اداری که در قوه قضائیه و به ویژه دیوان عالی کشور مشغول به خدمت هستند نباید دغدغه معیشت داشته باشند و بایستی در این زمینه تأمین شوند تا با فراغت بال و آسایش خاطر به خدمت گزاری به ارباب رجوع بپردازند؛ لذا در همین زمینه رایزنی هایی با رئیس قوه قضائیه انجام شده است و ان شاءالله بودجه دیوان عالی کشور در سال آینده مستقل خواهد شد.

منتظری تاکید کرد: به دنبال افزایش بهره وری ها هستیم و به شما اطمینان می دهم که هم ریاست محترم قوه قضائیه و هم بنده پیگیر باز کردن گره ای از مشکلات معیشتی کارمندان هستیم.

بیشتر بخوانید:

رئیس دیوان عالی کشور در پایان خاطرنشان نمود: انتظاری که از شما کارمندان اداری دارم این است که تلاش کنید دیوان عالی کشور از هر آسیبی پاک شود؛ لذا هر پیشنهادی برای بهبود امور در نظر دارید ارائه دهید تا ان شاءالله آن تحولی که مدنظر رهبر معظم انقلاب است را در این مجموعه شاهد باشیم.

در این جلسه از قاضی عنایت الله حیاتی رئیس شعبه ۳۴ دیوان عالی کشور و برخی کارکنان نمونه دیوان عالی کشور با اهداء لوح تقدیر شد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا