اخبار کانون هاویژه

اثرگذاری طرح وکلای مصلح در استان همدان وابسته به اعتماد وکلا است

وکلاپرس- رییس کل دادگستری استان همدان در دومین نشست منطقه ای کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور، با بیان  اقدامات وکلا در “طرح وکلای مصلح”، اعتماد جامعه وکلا به دادگستری و این سامانه  را لازمه ی تاثیر گذار بودن این طرح برشمرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان، محمدرضا عدالتخواه(رییس کل دادگستری استان همدان) در نشست کانون‌های وکلای دادگستری غرب کشور که به میزبانی کانون وکلای دادگستری همدان برگزار شده است،، با بیان اینکه ” ورود و خروج وکلا به طرح مصلحین کاملا داوطلبانه است” از افزایش استقبال وکلا نسبت به این طرح خبر داد.

با فعالیت کمیته مصلحین تاکنون ۳۵ قتل عمد در همدان ختم به مصالحه شده است

رییس کل دادگستری استان همدان با بیان اینکه از سامانه ابتکاری طرح وکلای مصلح در همدان پرده برداری شده است، گفت: برای اینکه طرح وکلای مصلح بتواند تاثیر گذار باشد، نیازمند اعتماد جامعه وکلا به دادگستری و این سامانه است.

بیشتر بخوانید:

محمدرضا عدالتخواه اظهار داشت: با فعالیت کمیته مصلحین تاکنون ۳۵ قتل عمد در همدان مصالحه شده و ۲۰ قتل هم در حال رسیدگی بوده که برخی تا ۹۰ درصد به صلح رسیده است.

ورود و خروج وکلا به طرح مصلحین کاملا داوطلبانه است

عدالتخواه افزود: ورود و خروج وکلا به طرح مصلحین کاملا داوطلبانه است و ۳۰۰ وکیل در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس دادگستری استان همدان با بیان اینکه پرونده هایی که از طریق سامانه الکترونیک شعب دادگاه و دادسرا ارجاع می شوند تا صبح امروز بیش از ۴۰۰ فقره بوده که به وکلای مصلح ارجاع شده است، تاکید کرد: اگر این طرح در استان خوب اجرایی شود، در کشور نیز قابل اجرا خواهد بود. هر سه ماه یک بار کارگاه تکنیکی وکالت مصلح برای وکلای طرح مصلح برگزار خواهد شد

وجود ۸۰ هزار وکیل در کشور یک ظرفیت برجسته برای دستگاه قضا است

محمدرضا عدالتخواه عنوان کرد: دومین نشست منطقه‌ای کانون‌های وکلای غرب کشور با استقبال بیشتری نسبت به دوره نخست آن برپا شده است که نشان می دهد وجود ۸۰ هزار وکیل در کشور یک ظرفیت برجسته و استعداد بالقوه ای است که در پیشبرد اهداف دستگاه قضا می تواند بسیار اثر گذار باشد.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: تعامل دادگستری همدان با کانون وکلای استان بسیار قوی است به همین علت انتظار می رود وکلای بیشتری در طرح مصلح مشارکت کنند. برهمین اساس ثبت نام در این طرح محدود به وکلای همدانی نیست و هر یک از وکلای عزیز از هر استانی که علاقمند باشند می‌توانند در طرح وکلای مصلح همدان ثبت نام کنند

متبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری همدان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا