اخبار

ساخت مستندی درباره نلسون ماندلا ؛ وکیلی که ۲۷ سال در زندان بود

وکلاپرس _ آنتوان فوکوآ در حال ساخت یک مستند بلند درباره نلسون ماندلا است؛ وکیلی که ۲۷ سال در زندان بود و به مبارز آزادی و یکی از بزرگترین سیاستمداران تاریخ تبدیل شد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری مهر، مستندی که قبلا عنوان «مشکل‌ساز: داستان پشت نوارهای ماندلا» برای آن انتخاب شده بود با استفاده از مصاحبه‌های صوتی تازه کشف شده با خود ماندلا، توسط آنتوان فوکوآ ساخته می‌شود. گفته شده هدف از ساخت این مستند ارایه تصویری صادقانه، دقیق و قطعی از مردی است که نمادی جهانی از عدالت، امید و انسان جهانی است.

بیشتر بخوانید:

سایت خبری ورایتی نوشت: فوکوآ کارگردان «روز آموزش» با دوست صمیمی و هم سلولی سابق ماندلا یعنی «مک ماهاراج» در این پروژه به عنوان تهیه کننده اجرایی همکاری می‌کند. ماهاراج ۱۲ سال در کنار ماندلا در یک سلول کوچک در جزیره روبن زندانی بود و کسی بود که زندگی نامه ماندلا را پیش از اینکه در نهایت به صورت قاچاق از زندان خارج کند، رونویسی کرد. او بعدها در دولت ماندلا وزیر شد.

ماندلا ؛ وکیلی که تبدیل به مبارز آزادی شد

این مستند با استفاده از مصاحبه‌های صوتی ماندلا که به تازگی کشف شده تجربیات زندگی او را بازگو می‌کند، و همچنین نگاه شخصی ماهاراج درباره نیروهایی که نماد جهانی نلسون ماندلا را شکل دادند، تصویر می‌کند. ماندلا به عنوان یک وکیل پیشگام که ۲۷ سال در زندان بود، در نهایت تبدیل به مبارز آزادی شد و از یک زندانی در آفریقای جنوبی که در آستانه یک خشونت بزرگ نژادی بود، بیرون رفت تا نخستین رییس جمهوری منتخب کشور شود.

ماهاراج همچنین از تجربه خود در این پروژه برای نمایش جزییاتی درباره اینکه چگونه توانسته یک پیوند ارتباطی غیرقانونی برای ماندلا ایجاد کند تا بتواند با رهبری کنگره ملی آفریقا در تبعید صحبت کند، استفاده می‌کند.

شفقت و قدرت درونی ماندلا را قادر ساخت تا تغییرات معناداری ایجاد کند

فوکوآ گفت: مایه افتخار است که داستان ناگفته ماندلا را که تمام عمر به او احترام گذاشته‌ام، روی پرده بیاورم. برای دهه‌ها، ماندلا و همراهانش در غیرانسانی‌ترین شرایط قابل تصور به تلاش ادامه دادند. آنها با عشق و بخشش در قلب خود از زندان بیرون آمدند و به جای انتقام‌جویی، به دنبال اتحاد کشور رفتند. شفقت و قدرت درونی ماندلا را قادر ساخت تا تغییرات معناداری ایجاد کند. این فیلم نشان می‌دهد چگونه ماندلا با انسانیت دست نخورده خود از مصیبت‌ها عبور کرد و چه سیاستمدار سرسخت و زیرکی پشت شخصیت نمادین او به عنوان یک «مرد خوب» جا خوش کرده بود.

وی همچنین خود را بسیار خوش شانس خواند که در این پروژه از همراهی مک ماهاراج برخوردار شده و از تجربیات، هوش و حافظه وی که مانند یک دایره‌المعارف سال‌ها زندگی در کنار ماندلا را ثبت کرده، بهره می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

مبارزه و فداکاری نلسون ماندلا برای آزادی، برابری و عدالت بود

ماهاراج هم گفت: آرزو داشتم داستان نلسون ماندلا و چندین دهه مبارزه و فداکاری او برای آزادی، برابری و عدالت را به شیوه‌ای معتبر و پیچیده ببینم. این داستان بیش از هر زمان دیگری به بشریت امروزی مربوط می‌شود.

فوکوآ تولید خود را در آفریقای جنوبی آغاز کرده و با شماری از دوستان سابق ماندلا و دیگر چهره‌های کلیدی که زمانی وی را با محبت با نام مستعار «مادیبا» می‌نامیدند، مصاحبه کرده است.

این مستند نشان می دهد چگونه یک وکیل به یکی از بزرگترین سیاستمداران تاریخ بدل شد

آرتورلاندون و مارک باخ تهیه کنندگان این فیلم مستند از فیلم شان به عنوان سندی یاد کردند که در طول دوران بلاتکلیفی سیاسی و ناآرامی امروز سرتاسر جهان، یادآور تأثیر یک رهبر واقعاً بزرگ است و نشان می‌دهد چگونه یک وکیل متواضع اما مصمم به یکی از بزرگترین سیاستمداران تاریخ بدل شد.

منبع: مهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا