اخبار کانون هاویژه

۱۳۰ هزار فقره مشاوره رایگان توسط اداره معاضدت کانون وکلای مرکز با استفاده از ۶۵۰ وکیل

وکلاپرس _ رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز درباره عملکرد این اداره در چهارسال اخیر گفت: ما هر سال در ۳۲ دفتری که داریم، بیش از ۱۳۰ هزار فقره مشاوره رایگان با استفاده از ۶۵۰ وکیل که در این دفاتر هستند، ارائه دادیم.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا، سعید باقری (رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز) با حضور در غرفه ایسنا در نمایشگاه رسانه‌های ایران، درباره انتظار جامعه حقوقی از مجلس آینده گفت: متاسفانه مجلس لوایح و طرح هایی که بررسی می کند بدون حضور و مداخله نخبگان و ذی نفعان و حقوقدانان است و مسلما از غنا و عمق اعتبار لازم حقوقی و تقنینی برخوردار نیست.

وی افزود: تاکنون مجلس بسیار ضعیف عمل کرده و مقرراتی راجع به کانون وکلا تصویب کرده که مشورتی با صاحبان این نهاد نکرده است؛ لذا انتظار جامعه حقوقی از مجلس این است در هر حوزه ای برای تصویب قوانین و مقررات از خبرگان و متخصصین آن حوزه استفاده کند.

بیشتر بخوانید:

اداره معاضدت کانون وکلای مرکز مصداق بارز دسترسی مردم به عدالت قضایی است

سعید باقری در ادامه با بیان اینکه اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز مصداق بارز دسترسی مردم به عدالت قضایی است، گفت: ما در سه حوزه فعالیت داریم، یکی حوزه مشاوره حقوقی است. در ۳۲ نقطه تهران در مجتمع‌های قضایی اعم از دادگاه‌ها، دادسرا و برخی نهادهای حمایتی و بهزیستی و انجمن‌ ام اس و زندان زنان و زندان اوین دفاتری داریم و وکلای ما به طور رایگان به شهروندان مشورت حقوقی ارائه می دهند.

کمتر از نیم ساعت به کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند، وکیل معاضدتی می دهیم

این وکیل دادگستری افزود: اقدام دیگر ما اعطای وکیل معاضدتی به مردم یعنی کسانی که توانایی پرداخت حق الوکاله را ندارند، است. پس از مراجعه شهروندان و بررسی مدارکسان، کمتر از نیم ساعت به کسانی که توانایی گرفتن وکیل را ندارند، وکیل معاضدتی می دهیم.

باقری ادامه داد: کار دیگر ما کلینیک‌های حقوق شهروندی است و در این کلینیک‌ها، ما یکسری وکیل داوطلب داریم و این وکلای داوطلب، وکالت اطفال و بانوان در معرض خشونت را به طور رایگان برعهده میگیرند.

بیشتر بخوانید:

بیشترین فراوانی پرونده‌های حقوقی، پرونده‌های طلاق است

باقری یادآور شد: بنده دو دوره رییس اداره معاضدت کانون وکلای دادگستری مرکز هستم و هر دوره دو سال است. ما هر سال در ۳۲ دفتری که داریم، بیش از ۱۳۰ هزار فقره مشاوره رایگان با استفاده از ۶۵۰ وکیل که در این دفاتر هستند، ارائه دادیم. همچنین در اداره معاضدت فقط کانون وکلای دادگستری مرکز بیش از ۷۰۰ وکیل معاضدتی اعم از وکیل اداره معاضدت و کلینیک های حقوق شهروندی به مردم معرفی می کنیم.

وی ادامه داد: بیشترین فراوانی پرونده‌هایی که ما در بخش حقوقی و مدنی رسیدگی می‌کنیم، مربوط به پرونده‌های طلاق است.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا