اخبار کانون هاویژه

کانون وکلای خراسان: برای اشخاصی که تا ۱۷ بهمن فارغ‌ التحصیل شوند، پروانه کارآموزی وکالت صادر می‌شود

وکلاپرس _ هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری خراسان، با انتشار مصوبه ای اعلام کرد برای اشخاصی که تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ فارغ‌ التحصیل شوند، پروانه کارآموزی وکالت صادر می‌شود.

به گزارش وکلاپرس، مدیران کانون وکلای خراسان تصویب کردند برای پذیرفته شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ که هنگام ثبت نام در این آزمون فارغ التحصیل نشده‌‌اند، به شرط آنکه تا ۱۷ بهمن دانشنامه اخذ کرده باشند، پروانه کارآموزی صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای دادگستری خراسان با انتشار مصوبه جلسه ششم هیات مدیره دوره دوازدهم این کانون اعلام کرد:

داوطلبانی که تا پایان وقت اداری روز ۱۷ بهمن ماه سال ١۴٠٢ فارغ التحصیل گردند و مدرک مقطع کارشناسی خود را به کانون ارائه نمایند قبول شده قطعی تلقی گردیده و نسبت به تشکیل پرونده و طی مراحل اداری برای ایشان اقدام گردد.

این تصمیم بر خلاف رویه کانون وکلای گیلان و اصفهان اتخاذ شده است. این دو کانون پیشتر اعلام کرده بودند داوطلبان شرکت در آزمون وکالت ۱۴۰۲ باید حتما قبل از ثبت نام در آزمون وکالت فارغ التحصیل شده باشند.

بیشتر بخوانید:

گزارش بخشی از جلسه ششم هیات مدیره دوره دوازدهم کانون وکلای دادگستری خراسان به شرح زیر است:

جلسه ششم به تاریخ یکشنبه ١۴٠٢/۱۱/۰۱

ششمین جلسه هیات مدیره دوره دوازدهم کانون وکلای دادگستری خراسان با حضور اعضاء اصلی هیات مدیره و احدی از همکاران علی البدل سرکار خانم خالقی و حضور پیشکسوتان محترم جناب آقای مولوی و جناب آقای حسینی مدرس تشکیل شد و پس از ارائه گزارشی از شرکت در جشنواره روابط عمومی کانون های وکلای دادگستری کشور توسط ریاست کانون و عرض تبریک به اعضای محترم روابط عمومی به مناسبت کسب مقام سوم در بین کانون های شرکت کننده موارد ذیل الذکر مطرح و تصمیمات به شرح آتی اتخاذ گردید….

در مورد نامه شماره ۰۲-۱۷۲۵ مورخ ١۴٠٢/١٠/١٨ ریاست محترم اسکودا مقرر گردیده بود حسب مصوبه ،۱۴۰۲/۱۰/۲۴ جناب آقای دکتر معبودی گزارشی به هیأت مدیره ارائه نمایند با توجه به نظریه ارائه شده و پس از بحث و بررسی نهایتا مقرر گردید، با توجه به اطلاق ماده ۲ کیفیت که زمان صدور پروانه کارآموزی را ملاک ارائه مدرک فراغت از تحصیل دوره کارشناسی قرار داده است و با عنایت به اینکه تاریخ تشکیل پرونده فیزیکی توسط پذیرفته شدگان آزمون تاریخ ۷ الی ۱۷ بهمن ماه سال ١۴٠٢ تعیین شده است لذا به اتفاق آراء مصوب گردید داوطلبانی که تا پایان وقت اداری روز ۱۷ بهمن ماه سال ١۴٠٢ فارغ التحصیل گردند و مدرک مقطع کارشناسی خود را به کانون ارائه نمایند قبول شده قطعی تلقی گردیده و نسبت به تشکیل پرونده و طی مراحل اداری برای ایشان اقدام گردد.

‫۱۲ دیدگاه ها

    1. درود بر شرفتان که نشان دادید حقوق دان هستین نه حقوق خوان ،،،زیبا و بی نقص به ماده ۲ قانون کیفت اخذ پروانه وکالت استناد کردند…خداوند درهای رحمتش را به روی بندگان مشکل گشا نه مشکل ساز به کرامت بگشاید🙏🙏

  1. درود بر شرف این عزیزان
    اقدام این بزرگان تاریخی بود
    نشون دادن که از نظرشون مقررات غیرقانونی ایین نامه غیرقانونی که حاصل و دستپخت مشترک قوه قضاییه و یک گروه ۶ نفره پر حب و بغض اگر بر خلاف تصریح قوانین باشه فاقد اعتباره.
    اقدام این عزیزان حاصل یک
    استنباط دقیق از ماده ۲ قانون کیفیت اخذ پروانه بوده که عنوان نموده
    شرط صدور پروانه کاراموزی داشتن لیسانس است نه شرط شرکت در ازمون

    امیدوارم ستیر کانونها هم به این تفسیر توجه و به این اقدام تاسی کنند و هیات مدیره دو کانون گیلان و اصفهان هم از مرکب لجاجت و تفسیر به رای پیاده بشن و در تصمیمشون تجدیدنظر کنند

  2. شده گاراژ ….خدا وکیلی چرا دارین جوانان بدبخت میکنین…ببا کل شهر شده وکیل بیکار…چرا قاضی نمیکیرن…چون وکالت حقوق نمیدن

  3. سلام وقت بخیر

    من خودم از داوطلبان آزمون وکالت هستم

    مگه میشه بدون داشتن لیسانس تو آزمون شرکت وکالت شرکت کرد ؟؟

    1. بله- وقتی داوطلب معاف از ازمون تا زمان بررسی تقاضای کاراموزیش مهلت برای گرفتن لیسانس داره چرا داوطلب مشمول ازمون از این حق محروم بشه و شرط داشتن لیسانس در زمان ازمون براش قرار داده بشه؟اونم در شرایطی که قوانین عادی چنین شرطی رو نگذاشتند و حق درج چنین شرطی رو برای مراجع تنظیم کننده ایین نامه هم تعیین نکردند؟

      بنابراین تصمیم کانون خراسان کاملا درست و منطبق با قانون و به طور مشخص ماده ۲قانون کیفیت بوده و عدم توجهش به مقرره غیر قانونی بند ۲ ماده ۴۴ کاملا صحیح بوده

    2. هیچ کشوری امکان نداره! ولی در ایران حوزوی میتونه بدون گذراندن ۱۳۶ واحد دانشگاهی هم در آزمون وکالت شرکت کنه و هم قضاوت!! یعنی حقوق بیمه، تطبیقی، بین الملل، تعارض قوانین و آیین دادرسی کیفری و مدنی رو فقط در دوره کارآموزی میخونه! دو ماهه! تازه حق تقدم هم داره!
      معلم هم میتونه بشه!
      نمره ۱۵ رو شرط اعطا پروانه قرار بده هر کسی خواست پروانه بگیره!

      1. حوزوی ها که سوادشون خیلی بیشتر از دانشگاهیان است من خودم دکترای حقوق از دانشگاه هستم اما خیلی دوست دارم حوزه هم بخونم اون ها منابع حقوق یعنی فقه رو به طور اکمل میخونند

        1. منابع حقوق شد فقط لمعه و مکاسب؟ معلومه کجا دکترا خوندی! حوزوی ۵۰ سال قبل رو با الان یکی کردی؟ هر چی….وارد حوزه شده

      2. دوست عزیز تمام این افراد در زمان برگزاری آزمون مدرک کارشناسی رو اخذ کرده بودن، فقط در زمان ثبت نام مشغول امتحانات پایان ترم بودن و با همون دانسته ها از کسانی که سال ها پشت آزمون بودن نتیجه بهتری گرفتن

  4. در آگهی ثبت نام ذکر شده بود باید تا زمان ثبت نام فارغ التحصیل شده باشید
    و من برای همین ثبت نام نکردم و یکسال عقب افتادم
    هر چه زودتر کانون در مرکز وکلا ادغام بشه خیلی بهتره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا