اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

حسن نوروزی درباره فیلم‌های منتشر شده زندان اوین:‌ فکر نمی‌کنم ایران مهد شکنجه باشد

نوروزی: پیشتر درخصوص زندانیان انفرادی مباحث را پیگیری کردم که گفتند تنها مشکل آن ها تنهایی است

وکلاپرس ـ حسن نوروزی، نماینده مجلس، در اظهارنظری در واکنش به تصاویر اخیر منتشر شده از زندان اوین، انتساب تصاویر مذکور به زندان اوین را مبهم و کار صهیونیست‌ها خواند.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایسنا و برنا، حجت الاسلام حسن نوروزی، نایب رییس کمسیون قضایی و حقوقی مجلس، در گفت و گو با این دو خبرگزاری انتشار فیلم‌های دوربین مدار بسته زندان اوین را کار صهیونیست‌ها دانست.

بیشتر بخوانید: عذرخواهی توییتری رییس سازمان زندان‌ها از نحوه برخورد با برخی زندانیان در اوین

به عنوان اسیر زندان‌های بعثی برای من فیلم‌های زندان اوین مبهم است

 با ، با اشاره به تصاویری که اخیرا از زندان اوین تهران منتشر شده است، گفت: به عنوان شخصی که تجربه حضور در زندان های طاغوت و زندان های حزب بعث را داشته ام هنوز این ابهام برای من رفع نشده است که چرا در این تصاویر منتشر شده از زندان اوین، افرادی که مورد ضرب و شتم قرار می گیرند لباس زندانی بر تن ندارند و لباس شخصی بر تن دارند، در حالی که زندانی لباس مخصوص دارد.

دستور پیگیری رییس قوه قضاییه از بزرگواری ایشان است

نوروزی افزود: این که رییس دستگاه قضا دستور دادند تا موضوع پیگیری شود این از بزرگواری ایشان می باشد، اما برای من که سابقه حضور در زندان های طاغوت و بعث را داشته ام سوال است که چگونه امکان این وجود دارد که در جمهوری اسلامی شاهد این برخوردها باشیم؟ نسبت به این تصاویر منتشر شده ابهام دارم، چه دلیلی دارد که زندانی را مورد ضرب و شتم قرار بدهند؟ ممکن است برای مثال یک زندانی دعوا کند و قصد تعرض به دیگری یا زندان بان را داشته باشد که در این میان یک تماس فیزیکی جزئی مانند هل دادن رخ بدهد اما ضرب و  شتم چرا؟ با چه دلیلی؟!

گفتند تنها مشکل زندانیان انفرادی تنهایی است

نوروزی ادامه داد: پیشتر درخصوص زندانیان انفرادی مباحث را پیگیری کردم که گفتند تنها مشکل آن ها تنهایی است، اگرچه قرآن، مفاتیح و نهج البلاغه در اختیار آن ها قرار می دهند تا قبل از اینکه وارد بند عمومی بشوند به مطالعه این کتاب ها بپردازند.

بیشتر بخوانید: امیرِ سالُن؛ یادداشت امیرسالار داودی از مشاوره حقوقی به اتباع خارجه در زندان اوین

شکنجه در جمهوری اسلامی ایران معنایی ندارد

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس بیان کرد: در زمان طاغوت اگر شخصی علیه شاه سخن می گفت او را شکنجه می دادند، اما در جمهوری اسلامی ایران، افرادی به توهین و اظهارات مختلف می پردازند و کاری به کار آن ها ندارند و با مشکلی روبرو نمی شوند، حتی شخصی هم که برای مثال اقدام تروریستی انجام داده باشد، بازداشت می شود، محاکمه می شود و مجازات خود را تحمل خواهد کرد ولی شکنجه در این میان معنایی ندارد.

بیشتر بخوانید: رییس کانون وکلای مرکز خواستار بازدید دوره‌ای کانون‌های وکلا از زندان‌های کشور شد

نوروزی گفت: این موضوع اخیر برای من غیر قابل قبول است، در زمانی که قاضی بودم به هیچ عنوان موضوعاتی چون شکنجه و ضرب و شتم را شاهد نبودم و  از خدا می خواستیم تحقیقات سریعا و در روند قانونی انجام شود.

 اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است

به عنوان کسی که قبل از انقلاب در زندان های طاغوت و شاهنشاهی بودم و بعد از انقلاب هم ده سال اسیر بودم، هنوز برایم ثابت شده نیست که آیا زندانیان ما شکنجه می شوند، اصلا دلیلی بر شکنجه وجود ندارد زیرا طبق قانون اساسی شکنجه در ایران ممنوع است. طبق بررسی های دقیق که انجام دادم اصلا ما شکنجه ای به این معنا نداریم.

فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس اضافه کرد: مثلا ممکن است در شرایطی برق زندان قطع شود و زندانی به دلیل گرما اذیت شود، اما اینکه شکنجه کنند و ضرب و شتم، خیر.

بیشتر بخوانید: درباره اعمال خشونت در زندان اوین و مسئولیت مقامات قضایی

فیلم منتشر شده از اوین کار صهیونیست هاست، با توجه به شکست های آمریکا و اسرائیل در افغانستان و اینکه ارتش اول جهان در مقابل چریک های پابرهنه و مظلوم افغانستان شکست خورده است، اینها خواستند ذهن مردم را به واسطه ایران پرت کنند.

فکر نمی کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد

 برایم مقبول نیست وجدانم نمی پذیرد که چنین اتفاقی در زندان ها رخ داده باشد. شکنجه هایی که در زندان های آمریکایی و اسرائیل اتفاق می افتد انسان ها را آویزان می کنند، شکنجه می دهند، ناخن می کشند و زندان هایی مخوفی که در عربستان و افغانستان آمریکایی ها ایجاد کردند آنها زندان است، فکر نمی کنم که ایران چنین مهد شکنجه باشد.

شکنجه در زندان های ایران را نمی پذیرم

نماینده مردم رباط کریم در مجلس بیان کرد: به عنوان کسی که دو دوره در زمان طاغوت زندانی بوده و در دوران جنگ اسیر بوده چه دلیل دارد که در جمهوری اسلامی زندانی را شکنجه بدهند اصلا دلیلی ندارد. فیلم های منتشر شده از اوین، فیلمسازی صهیونیست ها است و در راستای انحراف افکار از شکست های مفتضحانه آمریکا و صهیونیست ها در افغانستان و زندان های افغانستان  است. دلیلی ندارد یک نفر را که ده سال حبس گرفته شکنجه بدهیم، شکنجه در زندان های ایران را نمی پذیرم.

منبع: ایسنا و برنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا