اخبار قوه قضاییهویژه

نامه معاون حقوقی قوه قضائیه درباره همکاری کانون‌های وکلا با هیئت تحقیق و تفحص مجلس

وکلاپرس-  معاون حقوقی قوه قضائیه در نامه ای به روسای کانون های وکلای دادگستری، خواستار همکاری کامل کانون ها با هیات تحقیق و تفحص شد.

به گزارش وکلاپررس، بهزاد پورسید، معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه، در نامه‌ای خطاب به رؤسای کانون‌های وکلای سراسر کشور، با استناد به نظر شورای نگهبان درباره حق تحقیق و تفحص مجلس، خواستار همکاری کامل کانون ها جهت استقرار، دستیابی به مستندات مورد نیاز و انجام تحقیقات توسط این هیات شده است.

بیشتر بخوانید:

این مقام قضایی در پایان نامه خود از رؤسای کانون‌های وکلا درخواست کرده است تا گزارش اقدامات خود در زمینه تحقیق و تفحص را به معاونت حقوقی قوه قضاییه ارسال کنند

متن نامه معاون حقوقی قوه قضائیه به رؤسای کانون‌های وکلا

متن نامه بهزاد پورسید به شرح زیر است:

  • تاریخ: ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
  • شماره نامه: ۹۰۰۰/۱۲۳۰۳/۵۰۰

روسای محترم کانون های وکلای دادگستری کشور

سلام علیکم

با احترام همانگونه که مستحضرید طبق اصل ۷۶ قانون اساسی و ماده ۲۱۲ قانون آئین نامه داخلی مجلس، مجلس شورای اسلامی حق تحقیق و تفحص در تمام امور کشور را دارد و پیرو تصویب تحقیق و تفحص از عملکرد کانونهای وکلای دادگستری، اعضای هیأت و محورهای تحقیق و تفحص مشخص گردید اطلاق عنوان تمام امور کشور با عنایت به تفاسیر شورای نگهبان در خصوص اختیارات مجلس و تصریح در آئین نامه داخلی مجلس کلیه دستگاه های اجرایی کشور و سایر دستگاهها اعم از دولتی، عمومی و خصوصی مشمول صلاحیت مجلس در خصوص تحقیق و تفحص می باشند و رویه جاری مجلس هم موید آنست

و بر این اساس کلیه این افراد اعم از حقیقی یا حقوقی ملزم به همکاری و پاسخگویی و بر اساس ماده ۲۱۵ قانون آئین نامه داخلی مجلس موظف به ارائه اطلاعات لازم به هیات منتخب مجلس شورای اسلامی میباشند.

لذا در راستای تسهیل فرایند تحقیق و تفحص مقتضی است دستور فرمائید ضمن همکاری کامل جهت استقرار، دستیابی به مستندات مورد نیاز و انجام تحقیقات توسط هیأت مذکور، گزارش اقدامات به این معاونت اعلام گردد.

سید بهزاد پورسید

پیش از این نامه نیز دیدارهایی بین اعضای هیات تحقیق و تفحص از کانون های وکلا و معاونت حقوقی قوه قضائیه صورت گرفته و این معاونت وعده پیگیری امور مربوطه را داده بود.

بیشتر بخوانید:

تصویر نامه معاون حقوقی قوه قضائیه

‫۷ دیدگاه ها

  1. بسیار عالی
    متن نامه بسیار زیباست
    نشان از آن دارد که کانون استقلال خود را همچنان دارد.
    به نحوی که با درخواست قوه قضاییه با مجلس همکاری مینماید.

  2. مرکز وکلای قوه قضاییه خودش از قانون تمکین نمیکنه بعد چطور انتظار داره مجرمین از قانون تمکین کنن

  3. نمایندگان چرا زورشون واقتدارشون برای قوه قضاییه بکار نمی برند که در ازمون دفاتر قضایی حق بسیاری از قبول شدگان تضییع شدو به نور چشمی ها دادند

  4. متاسفانه تنگ نظری و تخلفات متعدد و مکرر از قانون تسهیل باعث شد تنها قانونی که استقلال کانون وکلا را در مقابل نهاد موازی و قوه قضائیه به رسمیت شناخته است (یعنی قانون تسهیل) زیر پا گذاشته شود و نتیجه آن شد وضع کنونی…

    در غساب وکلای برجسته کشور و بویژه وکلای پیشکسوت واقعی باید منتظر حوادث تلخ تر بود..‌

  5. با سلام
    خیلی جالبه کسانی که داد و فقان میکنند که ؛
    وکلا مدافعان قانون و حقوق مردم هستند …
    اصلا اعتقادی به قانون و قانون مداری ندارند و هر جای قانون برخلاف منافعشان باشد آن را اجرا نمی‌کنند و زیر پایش میگذارند مثل قانون تسهیل که اجرایش نمی‌کنند یا دورش میزنند ….
    و هر جا منافع ایشان حفظ میشود اجرایش میکنند و گوش فلک را کر میکنند…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا