اخبار کانون ها

نماینده مجلس: وکالت از شان و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان آن را به دست هر کسی سپرد

وکلاپرس- دکتر محمد بیگی رئیس مجمع نمایندگان استان قزوین در مجلس شورای اسلامی در دیدار با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری قزوین، قول مساعدت در راستای مصوبه اخیر مجلس را داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین دیدار جمعی از اعضای هیات مدیره کانون وکلا با خانم فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین، آبیک و الوند در مجلس شورای اسلامی با موضوع بررسی مصوبات مجلس شورای اسلامی راجع به نهاد وکالت و تلاش مجلس یازدهم در جهت نقض استقلال کانون‌های وکلا صبح امروز مورخ ۸ شهریور برگزار شد.

وکالت به‌عنوان جایگاهی است که با جان و آبروی انسان‌ها طرف است

در این دیدار صمیمانه دکتر محمد بیگی ضمن برشمردن وکالت به‌عنوان جایگاهی که با جان و آبروی انسان‌ها طرف است تأکید کرد: «وکالت مانند پزشکی و طبابت از شان و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و نمی‌توان به دست هر کسی آن را سپرد و این جایگاه زیر مجموعه خدمات قضایی است و نه خدمات اقتصادی».

در ادامه این دیدار محمد نسخه چی، رئیس کانون وکلا ضمن اشاره به ایرادات شکلی و ماهوی قانون جدیدالتصویب مجلس شورای اسلامی که موجب محدودکردن استقلال کانون‌های وکلا و نگاه کسب‌وکار به جایگاه وکالت دارد، به بررسی این قانون و تضاد آن با قانون اساسی پرداخت.

بیشتر بخوانید:

همچنین محمد طایفه زرکش، نایب‌رئیس کانون نیز طی اشاره به بند ۱۳ و ۱۷ ابلاغ سیاست‌های کلی امنیت قضایی از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۸/۰۷/۱۳۸۱ ابلاغ شده و در آن وکالت را در ردیف قضاوت و مشمول عنوان کلی «امور قضایی» دانسته است و نه کسب‌وکار، به تبیین موارد تعارض دیدگاه مجلس یازدهم و تصویب قوانینی ازاین‌دست باسیاست‌های کلی امنیت قضایی کشور و قانون اساسی پرداخت.

همچنین در ادامه این نشست، سید محسن خطیبی عضو هیات مدیره ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه ویژه نماینده محترم مجلس به شغل مقدس وکالت، خواستار همکاری بیشتر با نماینده محترم شد.

ارائه مشکلات و معضلات تصویب این قوانین در نامه ای به شورای نگهبان و رئیس مجلس

لازم به ذکر است در پایان این نشست مقرر شد؛ کانون وکلا ضمن تدوین نامه‌ای، مشکلات قانونی و معضلات قابل‌پیش‌بینی تصویب این قوانین را خطاب به شورای نگهبان و همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی شرح دهد و دکتر محمد بیگی قول مساعدت در راستای پیگیری نامه فوق را دادند.

دیدار جمعی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای قزوین با خانم فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین
دیدار جمعی از اعضای هیات مدیره کانون وکلای قزوین با خانم فاطمه محمد بیگی نماینده قزوین

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری قزوین

‫۵ دیدگاه ها

  1. آیین نامه ۱۴۰۰ با قانون مخالفت نداره ولی مصوبه جدید مجلس دارد ، وقتی منافع خودتون در میان باشد مخالفت دارد ولی منافع کارآموزان مهم نیست و مخالفت ندارد و باید به قانون تمکین کرد ، یک کارآموز با این آیین نامه ایی که اجازه فعالیت ندارد چطور هزینه آموزش ، صندوق حمایت ، مالیات ، حق عضویت کانون ، پرداخت کند؟
    وقتی به مسئولان کانون مراجعه میکنی در مورد این آیین نامه می گویند قانون است و باید اجرا شود و شما می خواهید ما کار خلاف قانون انجام دهیم در صورتیکه آیین نامه مخالف قانون است.
    این شش ماه که کارآموز باید تمام ساعات اداری در دادگاه باشد ، و طبق آیین نامه اجازه فعالیت ندارد ، اصلا فکر کرده اید که کارآموز هزینه اجاره خانه و صندوق حمایت و مالیات و حق عضویت صندوق و آموزش و ایاب و ذهاب و خورد و خوراک و خیلی هزینه های دیگر را باید از کجا پرداخت کند؟
    آیا این ظلمی در حق وکلا نیست؟چطور می توانید با این شرایط انتظار همکاری وکلا را با خود داشته باشید؟

  2. خوبه از همینجا نماینده های رفیق کانونهای وکلا را بشناسید، نماینده باید نماینده مردم باشد نه نماینده کانون وکلا

  3. دیگه به این نماینده های که حق کارآموزان را پایمال میکنند و همسو با کانون و مرکز وکلا قانون‌شکن هستند رای ندهید

  4. این بزرگوارانی که موافق این طرح هستند به والله اگر خودشان وکیل شدند جزمنتقدان این طرح خواهند شد،یک بی سواد امی هم میدونه این طرح در کشور ما چالش برانگیز خواهد شد،متاسفانه نمایندگان محترم همان طور که رئیس کمیسیون تلفیق فرمودندصرفا به جهت ایستادن کانون وکلا در مقابل مجلس این مصوبه تصویب نمودند،آخه تصویب قانون باید براساس غرض باشد یا منافع ملی؟پزشک بی سواد جان مردم را به فنا خواهد نمود،قطعاً وکیلی که بیسواد باشد قطعا مال مردم را به فنا خواهد نمود،من خودم در مرجع قضایی مشغولم.یکی از وکلایی که براساس ۵سال کار قضایی و بدون آزمون اومده به والله ۳بار دادخواستش قرار رد خورد،حقوقدانان می دونند این یعنی چه،بعد به موکل گفته بود دارن اعمال نفوذمیکنند و دادخواستم رد میکنند،تازه اینا نسبت به لیسانس های فعلی اعلمند،طرف لیسانس هست خدایی درخواستی بلد نیست،من چون مستقیماً با وکلا در ارتباطم میدونم این فاجعه خواهدشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا