اطلاعیه کانون وکلای خراسان شمالی درمورد شرط سنی آزمون وکالت ۱۴۰۳

وکلاپرس- براساس اطلاعیه کانون وکلای خراسان شمالی درخصوص آزمون وکالت  ۱۴۰۳، ملاک سن ۲۵ سال در زمان پذیرش آزمون برداشته شده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی، اطلاعیه شرایط اختصاصی این کانون درخصوص آزمون وکالت ۱۴۰۳ منتشر شده است.

ملاک سن ۲۵ سال در زمان اختبار و اخذ پروانه پایه یک از کانون است

اگرچه در دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳ سازمان سنجش درمورد شرایط سنی در مورد پ بند ۲-۳ صرفا به داشتن ۲۵ سال سن اشاره کرده است، اما درمورد داشتن ۲۵سال در زمان پذیرش یا زمان اختبار و اخذ پروانه پایه یک از کانون نپرداخته است.

در حال حاضر کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی علاوه بر تعیین تکلیف درخصوص بند ۶ تذکرات دفترچه آزمون وکالت ۱۴۰۳، به بیان شرایط سنی نیز پرداخته است. براساس این اطلاعیه، ملاک سن ۲۵ سال در زمان پذیرش برداشته شده است و اگر چنانچه کارآموز در زمان اختبار و اخذ پروانه پایه یک از کانون کمتر از ۲۵ سال تمام باشد پروانه وکالت پایه به وی تعلق نمی گیرد. این کانون تعیین این شرط سنی را به دلیل مذاکرات دوره اخیر اسکودا با قوه قضاییه عنوان کرده است.

لازم به ذکر است تاکنون تنها کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی درخصوص شرایط سنی تعیین تکلیف کرده است و حتی در اطلاعیه خود سازمان سنجش نیز صراحتی درمورد زمان داشتن ۲۵سال وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

در متن اطلاعیه کانون وکلای خراسان شمالی درخصوص آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران سال ۱۴۰۳ آمده است:

با توجه به مذاکراتی که در دوره اخیر با قوه قضاییه و اتحادیه سراسری کانون های وکلای دادگستری ایران صورت گرفته است ملاک سن ۲۵ سال در زمان پذیرش برداشته شده است و اگر چنانچه کارآموز در زمان اختبار و اخذ پروانه پایه یک از کانون کمتر از ۲۵ سال تمام باشد پروانه وکالت پایه به ایشان تعلق نمی گیرد. و همچنین پروانه کارآموزی وکالت دادگستری در کانون وکلای دادگستری خراسان شمالی به کسانی داده میشود که در زمان ثبت نام سن آنها از پنجاه ( ۵۰ ) سال تمام بیشتر نباشد و این شرط در زمان پذیرش در محل کانون بررسی می گردد.

خروج از نسخه موبایل