اطلاعیه سازمان امور مالیاتی درخصوص الزام مودیان اشخاص حقیقی به صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهر ۱۴۰۳

اطلاعیه شماره ۴۷

وکلاپرس- سازمان امور مالیاتی، درخصوص الزام مودیان اشخاص حقیقی به صدور صورتحساب الکترونیکی از اول مهر ۱۴۰۳ اطلاعیه ای منتشر  کرد.

به گزارش وکلاپرس، بر اساس این اطلاعیه  مودیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ به ۱۴۴ میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۳ ( ۱۴۰۳/۰۷/۰۱) مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی هستند.

بیشتر بخوانید:

در اطلاعیه شماره ۴۷ سازمان امور مالیاتی آمده است:

 پیرو اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص شرایط صدور صورتحساب الکترونیکی توسط اشخاص حقیقی مورخ ۱۴۰۲/۰۹/۲۹ و با عنایت به نصاب مقرر در ماده ۱۴ مکرر قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان و تبصره ۱ آن، چنانچه فروش هر مودی شخص حقیقی در طی سال از نصاب مقرر در ماده مزبور عبور نماید، از ابتدای دومین دوره بعد از اتمام دوره عبور فروش سالانه از نصاب مقرر، ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی می‌باشد. بنابراین مودیان اشخاص حقیقی (صاحبان مشاغل) که فروش خالص کالا و خدمات آنها تا پایان خرداد سال ۱۴۰۳ به ۱۴۴ میلیارد ریال برسد، از ابتدای مهرماه سال ۱۴۰۳ ( ۱۴۰۳/۰۷/۰۱) مکلف به صدور انواع صورتحساب الکترونیکی حسب مقررات مربوطه و ثبت آن در سامانه مودیان می‌باشند.

      شایان ذکر است صرفاً برای کلیه مودیانی که عرضه کننده کالا و خدمات واحد هستند یا کالاها و خدمات مورد عرضه آنها مشمول نرخ مالیات بر ارزش افزوده یکسان می‌باشد، علاوه بر صورتحساب الکترونیکی نوع یک و ۲، رسید دستگاه کارتخوان بانکی یا درگاه پرداخت الکترونیکی نیز در حکم صورتحساب الکترونیکی است.

      در ضمن مراتب فوق مانع از صدور صورتحساب الکترونیکی نوع ۱ و یا ۲ ، توسط صاحبان مشاغل با فروش سالانه کمتر از نصاب مذکور که طبق سایر قوانین مکلف به صدور صورت حساب الکترونیکی شده‌اند نخواهد بود.

اطلاعیه شماره ۴۷ سازمان امور مالیاتی
اطلاعیه شماره ۴۷ سازمان امور مالیاتی

خروج از نسخه موبایل