اخبار صنفی

رییس کانون وکلای یزد: عده قلیلی از نمایندگان قصد دارند احراز صلاحیت علمی کارآموزان را نفی کنند

وکلاپرس- رییس کانون وکلای یزد نسبت به استفاده برخی نمایندگان از استفساریه قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار برای نفی صلاحیت سنجی علمی کارآموزان وکالت، واکنش نشان داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای دادگستری یزد، دکتر جعفری رییس کانون وکلای یزد در مراسم تحلیف کارآموزان وکالت این کانون گفت: استقلال نهاد وکالت گوهری است که هیچ گاه نورش خاموش نمی شود و استفساریه های مجلس با امر صلاحیت سنجی و اعتبارسنجی علمی وکلا و کارآموزان در تضاد خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

بزرگترین سرمایه وکیل اعتماد عمومی و اعتبار اجتماعی است

جعفری گفت: هر اقدامی که موجب سلب اعتماد مردم به نهاد وکالت شود، منفور، تخطی و نقض سوگند محسوب و ضمانت اجرای شدید انتظامی دارد.

وی بزرگترین سرمایه وکیل را اعتماد عمومی و اعتبار اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: حرفه وکالت در کنار حرفه قضاوت دارای ارزش و اعتبار است.

رییس کانون وکلای یزد با بیان اینکه وکیل و قاضی باید ملجا و پناهگاه مردم مایوس و رنج کشیده باشند ادامه داد: همه زیر پروژکتور و وجدان جامعه قراردارند، وجدان جامعه بیدار است و هیچ امری قابل پنهان نیست.

جعفری گفت: برخی برخلاف اصل تفکیک قوا درصدد تعرض به استقلال نهاد وکالت بودند که خوشبختانه سخنگوی شورای نگهبان از شکلی بودن سامانه کسب و کار و عدم خدشه به استقلال نهاد وکالت صحبت و اظهار امیدواری کرد.

بیشتر بخوانید:

عده قلیلی از نمایندگان قصد دارند احراز صلاحیت علمی کارآموزان را نفی کنند

وی ادامه داد: با استفساریه قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار عده قلیلی از نمایندگان قصد دارند احراز صلاحیت علمی کارآموزان را نفی و در مسیر صلاحیت سنجی و اعتبار سنجی مانع ایجاد نمایند.

هیچ نهادی به بهانه تحقیق و تفحص از کانون های وکلا صلاحیت مداخله ندارد

دکتر جعفری ادامه داد: هیچ نهادی به بهانه تحقیق و تفحص از کانون های وکلا، قطعا صلاحیت مداخله نداشته گرچه نظارت با مداخله تفاوت دارد، پس وضع شرایط برای کانون ها و وکلا و اتخاذ تدابیر اجرایی توسط مقام ناظر ورود در قلمرو و حریم نهاد وکالت و مداخله محسوب می شود.

بیشتر بخوانید:

وکلا باید خود را به سلاح اخلاق، ایمان و علم مجهز کنند

جعفری به کارآموزانی که امروز به کسوت وکالت درآمدند گفت: سوگند پیمانی است بین شما و خدای شما، وکالت روحی دارد که آن صحیح العمل بودن است.

وی با بیان اینکه وکلا باید خود را به سلاح اخلاق، ایمان و علم مجهز کنند، ادامه داد: با حسن شهرت و صحیح العمل بودن می توانید اعتبار و اعتماد مردم را جلب کنید چرا که بزرگترین سرمایه وکیل اعتبار اوست.

منبع: روابط عمومی کانون وکلای دادگستری استان یزد

‫۳ دیدگاه ها

  1. آقای دکتر مگر قرار است یک کارآموز چندبار صلاحیت علمیش سنجیده بشه
    مخصوصا طبق آیین نامه غیرقانونی جدید
    که کارآموز نه تنها آزمون کارآموزی وکالت
    را قبول شده بلکه آزمون مرحله اول دوره کارآموزی را هم قبول شده
    آزموده را سه باره آزمودن خطاست

  2. قبول کنید که اینطور برخوردها با کارآموزان هست که استقلال رو در خطر قرار میدهد
    مانند آیین نامه ایی که توسط چند نفر از روسای کانون ها بدون توجه به زیرساخت های قوه قضاییه تدوین شد که در نهایت کانون ها و محاکم و کارآموزان را با مشکلاتی روبرو کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا