اخبار

وکیل مینویی : حبس یک ساله مهدی یراحی به پابند الکترونیکی تبدیل شد

وکلاپرس _ وکیل مدافع مهدی یراحی در حساب توئیترش، از تبدیل محکومیت موکلش از حبس یک ساله به مراقبت‌های الکترونیکی با وثیقه ۱۵ میلیاردی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس، وکیل زهرا مینویی با انتشار پستی در حساب توئیترش از تبدیل حبس یک ساله مهدی یراحی (خواننده پاپ بازداشتی در ایران) به مراقبت‌های الکترونیکی (پابند با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ متر) خبر داد و اعلام کرد: این حکم با قرار وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی از اوّل اسفند اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید:

وکیل زهرا مینویی در حساب توئیترش (X) نوشت:

در پی ارسال پرونده موکلم آقای مهدی یراحی به شعبه اجرای احکام، با توجه به بیماری و نیاز به مراقبت‌های پزشکی، حبس یک ساله ایشان تبدیل به مراقبت‌های الکترونیکی (پابند با شعاع حرکتی ۱۰۰۰ متر) شد.

این حکم (با قرار وثیقه ۱۵ میلیارد تومانی) از اوّل اسفند اجرایی شده است.

آقای مهدی یراحی بر اساس رأی «شعبه ٢۶ دادگاه انقلاب» به تحمل «٢ سال و ٨ ماه حبس تعزیرى و ۷۴ ضربه شلاق» محکوم شده‌اند که براساس ماده ١٣۴ قانون مجازات، یک سال از این حبس به عنوان مجازات اشد، قابل اجرا است.

نگاهی به وضعیت پرونده قضایی مهدی یراحی

مهدی یراحی خواننده و آهنگساز ایرانی، روز ۶ شهریور ماه با دستور دادستان تهران، به اتهام انتشار ترانه‌ای غیرقانونی و خلاف اخلاق و عرف جامعه اسلامی بازداشت شد.

وکیل مدافع مهدی یراحی پیشتر درباره اتهامات نسبت داده شده به موکل خود بیان کرده بود: «اتهاماتی که به آقای یراحی نسبت داده شده شامل تشویق به فساد و فحشا موضوع ماده ۶۳۹ قانون مجازات، ساخت و انتشار محتویات خلاف اخلاق و عفت عمومی موضوع ماده ۷۴۲ قانون مجازات، ترغیب و و تحریک افراد به ارتکاب جرائم خلاف عفت موضوع بند (ب) ماده ۷۴۳ قانون مجازات و تبلیغ علیه نظام موضوع ماده ۵۰۰ قانون مجازات مهم‌ترین این اتهامات هستند.»

بیشتر بخوانید:

پیشتر مصطفی نیلی (وکیل مدافع مهدی یراحی) درباره پرونده موکل خود خاطرنشان کرده بود: «آقای یراحی پیشتر و در سال ۹۸ هم بابت ترانه‌هایش، با تشکیل پرونده در دادسرا مواجه شده بود. برای او پیشتر ۳ پرونده با اتهاماتی چون تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی به واسطه ترانه‌های اعتراضی‌اش در حمایت از کارگران و اعتراضات مردمی تشکیل شده بود.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا