اخبار کانون هاویژه

۷ دی؛ همایش بررسی تاثیر اجرای قانون تسهیل در جذب بی رویه وکیل و تأثیر افزایش سن بازنشستگی بر صندوق حمایت در ساری

وکلاپرس _ کانون وکلای دادگستری مازندران اعلام کرد در دی ماه سال جاری، همایشی برای بررسی تاثیر اجرای قانون تسهیل در جذب بی رویه وکیل و تأثیر افزایش سن بازنشستگی بر صندوق حمایت برگزار خواهد کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از کانون وکلای گیلان، کانون وکلای دادگستری مازندران همایشی یک روزه با موضوع بررسی تاثیر اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در جذب بی رویه وکیل و نیز تأثیر افزایش سن بازنشستگی بر عملکرد صندوق حمایت وکلای دادگستری در تاریخ ۷ دی ماه در ساری برگزار خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

کانون وکلای مازندران با ارسال نامه ای به کانون های وکلا، نماینده این نهادها در صندوق حمایت وکلای دادگستری را به حضور در این همایش یک روزه دعوت کرد.

این نشست علمی در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۲ با حضور رییس مجمع و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت، هیات رییسه اسکودا در شهر ساری برگزار خواهد شد.

در متن این دعوت نامه آمده است:

احتراماً، نظر به اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار در جذب بی رویه وکیل در دو سال گذشته از یک سو و تصویب افزایش سن بازنشستگی در قوانین استخدام کشوری و تأمین اجتماعی و تأثیر احتمالی آن بر عملکرد صندوق حمایت از سوی دیگر و اینکه آیا این دو رخداد اجتماعی خاصه افزایش تعداد بیمه پردازان عضو مشمول را در شرایط فعلی باید فرصتی مغتنم برای ارتقاء و تجهیز منابع مالی صندوق و بهبود وضعیت محاسبات اکچوئری تلقی نمود یا یک ابر بحران برای اوضاع فعلی و آینده صندوق؟

هم اندیشی در خصوص موضوعات فوق و عنداللزوم راهکارهای چگونگی اصلاح مقررات فعلی صندوق به منظور بالا بردن سطح خدمات رسانی به وکلای مشمول، با تصویب هیئت مدیره کانون وکلای مازندران مقرر گردید تا همایشی یک روزه اعضای محترم هیئت مدیره و رئیس مجمع عمومی صندوق، اعضای محترم هیئت رئیسه اسکودا به میزبانی کانون وکلای دادگستری مازندران در مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۷ برگزار نماید.

لذا از نماینده محترم آن کانون در صندوق حمایت دعوت بعمل می آید تا در این همایش حضور بهم رسانید.

بیشتر بخوانید:

‫۱۱ دیدگاه ها

  1. تورم، بیکاری، فساد و شمار پرونده ها در این کشور همیشه سیر صعودی داره! جای نگرانی نیست، در بدترین حالت درآمد وکلای محترم در حد یک کارمند تنزل پیدا میکنه. هر سال ۱۵ درصد رشد خالص پرونده داریم!! در بخشی که بنده هستم کارآموز هم ۲۰ تومان رو ماهانه داره!

    1. لطفا از اون پرونده ها که گفتی دو تاشو در ماه به ما بده بنده خدا آمار اشتباه بهت دادن مردم اصلا پول ندارن که بخوان وکیل بگیرن دلت خوشه همه وکلا با برن اسنپ ثبت نام کنم اینو بهت قول میدم دیر نیست بزار این وکلا جذب شده بیژن تو بازار بهت نشون میدم نماینده‌ای بی سواد چه کندی زدن

  2. تاثیر موارد تا دو سال دقیقا روشن و فساد در وکالت کاملا شکل خواهد گرفت.
    امور وکالت قفل خواهد شد و هیچ راه فراری نخواهد بود، حتی با متوقف کردن ازمونها هم نتیجه ای حاصل نخواهد شد
    درامد شخص حتی از نصف درآمد یک کارگر محترم ساده کمتر خواهد شد.

  3. قانون تسهیل باید اجرا شود و از طرفی قانون تسهیل باعث جذب بی رویه نشده است و کانون وکلا ۱۳۰۰۰ وکیل جذب کرده است که تنها دوبرابر جذب به نسبت قبل از قانون تسهیل است و اگر دقت شود ظرفیت خیلی از رشته ها مثل پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی هم افزایش یافته است و فقط مجلس باید کاری کند که بازار کار وکالت همچون پزشکی و دندانپزشکی و داروسازی امنیت داشته باشد و از شمار وکلای بیکار کاسته شود مثلا حضور وکیل برای هر دعوا اجباری شود و هر خانواده وکیل خانواده یا مشاور حقوقی داشته باشد و از طرفی بخشی از مخارج وکالت از طریق بیمه پرداخته شود. فراموش نکنیم بسیاری از وکلا ب پروانه کانون وکلا میتوانند در کشورهای دیگر به وکالت کنند و دیده شده که بسیاری از وکلای مهاجر ایرانی در خارج از کشور فعالند و این خود یک بازار خوبی هست و اگر میتواند ارز وارد مملکت ایران کند.

    1. برای رونق کسب و کار و رفع بیکاری باید چرخ صنعت راه بیافتد و متعاقب آن اقتصاد رشد کند. با طرح تسهیل و افزایش بی رویه وکیل و مهندس و پزشک هرم شغلی برعکس می شود و مشاهده میشود که استادکاران فنی و تحصیل نکرده از شرایط شغلی بهتر و درآمد بیشتری هم برخوردارند. اینکه فارغ التحصیل بیکار داشته باشیم یا مهندس و وکیل بی سواد پروانه دار مشکلی را حل نمیکند. اینکه در این گرانی بخاطر شغل شما مردم مجبور به گرفتن وکیل بشوند، ظلم هست. به هر حال وکیل با سواد و مهندس با مهارت نباید نگران شغل و کار باشند.

    2. وکیل اجباری بشه پول وکیل رو کی بده داداش اطلاعات اشتباه رو از نماینده‌ای ۱۰% مردم نگیر اینا اگه میدونستم وکالت رو اجبار میکردن ولی پولشو کی بده فعلا دارن باهاشون بازی میکنن مشغول باشین خوش باش داداش سال دیگه همین موقع حتما به یاد حرف من بیوفتن حتما سر کاری

    3. بله وکلای عزیز می توانند نظر به تسلط به چندین زبان زنده دنیا از جمله انگلیسی، عربی، فرانسوی، اسپانیایی ، چینی ….به راحتی در کشورهای دیگر وکالت کنند!!!! بهر حال از رتبه های برتر کنکور هستند!!! علی الخصوص وکلای پذیرش شده بعد از قانون تسهیل، ارز خارجی هم چیز خوبیست!! بردار: برداشتن ظرفیت زمانی مفید فایده بود که کارآموز محترم حداقل اطلاعات حقوقی رو داشت نه کاراموزی که ۱۵ درصد مدنی و ۲۶ درصد آیین دادرسی مدنی جواب داده!

  4. دوستان… هموطنان… عزیزان… کشور ما در شرایط بسیار خاصی است… دیگر وقتی برای اتلاف نمانده است… استفاده حداکثری از نیروی کار متخصص یا لااقل تحصیل کرده، یکی از ابتدایی ترین اقداماتی است که برای حرکت اقتصاد کشور ضرورت دارد… و یکی دیگر از ابتدایی ترین موضوعات حقوق رقابت رفع انحصار است…. کسانی که امروز سنگ انحصارطلبی را به سینه می زنند باید فردا پاسخگوی تاریخ و جوابگوی یک ملت باشند…‌ دست بر دارید از این روش ها… از این تیترهای بی محتوا… از این همایش های جهت دار که یک موضوع را فرض گرفته و می گوید “جذب بی رویه وکیل”… چطور وقتی انحصار بود همایش فجایع ناشی از “جذب قطره چکانی وکیل ” برگزار نمی کردید… ؟؟؟؟ دست بر دارید از این بازی های بچگانه… و دایره دید خود را وسیع تر کنید… به آینده مملکت فکر کنید… به سرنوشت جوانانی که یک عمر درس خوانده اند…. شرم کنید…

  5. اولا قانون تسهیل در تمام مشاغل اجرایی میشود و مختص وکالت نیست و افزایش ظرفیت در رشته های دانشگاهی تاپ هم وجود دارد چون نیروی متخصص مانند وکیل و مهندس و پزشک دارند از کشور مهاجرت میکنند دوما همیشه بخشی قابل توجهی از افرادی که در کانون وکلا قبول میشدند وکیل بودند و هدفشان چیزهایی دیگر مانند تغییر کانون و غیره بود که باعث میشد تعداد وکلای جدید کمتر باشد سوما الان میانگین قبولی وکالت از ۴۵ درصد قبل از قانون تسهیل به ۳۵ درصد رسیده و باز خیلی ها قبول نشدند و و حتی در گذشته هم چنین بود که برخی بودند در حقوق کیفری بهتر بودند و در جزا و آدک درصد بالایی داشتند و در حقوق خصوصی ضعیفتر بودند و درصد پایین تری در مدنی و آدم و تجارت داشتند ولی باز قبول میشدند قرار نیست همه با میانگین ۷۰ یا ۸۰ قبول شوند قبلا هم چنین نبود و در بسیاری از کانون ها با میانگین ۵۰ یا ۴۵ شرایط قبولی وجود داشت چهارما چه کسی تضمین میکند که کسی که با میانگین ۶۰ درصد قبول شده حتما وکیل بهتری نسبت به کسی باشد که با میانگین ۴۰ درصد قبول شده وکالت یک حرفه هست و حرفه نیاز به تجربه دارد شما علامه دهر باش شما رتبه یک کنکور علوم انسانی و دانشجوی حقوق دانشگاه تهران باش این باعث نمیشه و تضمین نمیکند که وکیل بهتر و پردرآمدتر نسبت به آن وکیلی باشی که مثلا دانشجوی دانشگاه زابل یا شبانه یا پیام نور یا آزاد یا غیرانتفاعی هست حتی رتبه ۱ وکالت کشور باشی باز تضمین نمیکند که از آن کسی که رتبه ۱۰۰۰ وکالت آورده وکیل موفق تری باشی‌ ما نمیگوییم که هرکسی حقوق خواند وکیل شود ولی باید به افراد بیشتری شانس شاغل شدن داده شود تا قبل از قانون تسهیل کل سردفترهای ایران ۸۰۰۰ تن بودند ولی آزمون پارسال ۹۰۰۰ تن قبول شدند خوب مملکت به سردفتر و دفتریار نیاز دارد مملکت به قاضی نیاز دارد ما حداقل سالانه به ۲۰۰۰ الی ۳۰۰۰ قاضی نیاز داریم آن دوستانی که از افزایش وکلا ترس و وحشت دارند من تضمین میدهم کسی نان آنها را آجر نمیکند هرکسی در این حرفه خوب باشد درآمد خود را خواهد داشت مگر با آمدن اسنپ درآمد تاکسی تلفنی ها کاسته شد مگر مرکز وکلا نان کانون وکلا را آجر کرد همه دارند در حرفه خودشان سعی و تلاش میکنند هدف هم خدمت به خلق هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا