اخبار بین المللی

جریمه ۴ میلیارد یورویی علیه گوگل توسط دادگاه عمومی اتحادیه اروپا تایید شد

وکلاپرس- دادگاه عمومی اتحادیه اروپا جریمه ۴ میلیارد یورویی کمیسیون اروپا علیه گوگل را تایید کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از یورونیوز دادگاه عمومی اتحادیه اروپا که پس از دیوان دادگستری این اتحادیه، دومین نهاد قضایی معتبر اروپایی محسوب می شود، جریمه بی‌سابقه کمیسیون اروپا علیه شرکت گوگل را تایید کرد.

محدودیت های غیرقانونی گوگل برای دستگاه های تلفن همراه اندروید

 این دادگاه تایید کرد که «گوگل محدودیت های غیرقانونی را برای دستگاه های تلفن همراه اندروید» اعمال کرده تا بتواند از «طریق موتور جستجوی خود سود مالی بیشتری» کسب کرده و کنترل بازار در این بخش را بدست بگیرد.»

به گفته این دادگاه «گوگل مساله رقابت عادلانه در اتحادیه اروپا را رعایت نکرده است.

 البته دادگاه عمومی اتحادیه اروپا کمی از جریمه اصلی که کمیسیون اروپا برای گوگل بریده بود را کاهش داد و آنرا به ۴.۱ میلیارد دلار رساند. کمیسیون اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۸ گوگل را به پرداخت جریمه ۴.۳ میلیارد یورویی محکوم کرده بود.

اعتراض گوکل به جریمه پیشنهادی کمیسیون اروپا

گوگل پیش تر نسبت به جریمه پیشنهادی کمیسیون اروپا شکایت کرده و از دادگاه عمومی اتحادیه اروپا خواسته بود تا در این‌باره تصمیم گیری کند.

وکلای این شرکت آمریکایی می گویند گوگل هیچ‌گاه «مشتریان موبایل های اندروید را بمانند اپل، به نرم افزارها و موتورهای جستجویش وابسته نکرده است.»

بیشتر بخوانید:

تصمیم دادگاه عمومی لزوما پایان ماجرا نیست. هر دو طرف می توانند برای اظهار نظر نهایی در مورد پرداخت و یا عدم پرداخت جریمه، به بالاترین و عالی ترین نهاد قضایی اتحادیه اروپا، دیوان دادگستری اروپا رجوع کرده و درخواست تجدیدنظر بدهند.
منبع: یورنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا