گفت و گوویژه

گفت و گو با وکیل نسرین کی قبادی درباره سوءقصد به وی در شاهرود

وکلاپرس- وکیل نسرین کی قبادی درخصوص جزئیات سوءقصد به وی حین برگشت از دفتر وکالت به منزلش توضیحاتی ارائه داد و از تلاش نیروی انتظامی و دادگستری شاهرود برای پیگیری موضوع گفت.

به گزارش وکلاپرس، وکیل نسرین کی قبادی، عضو کانون وکلای دادگستری مرکز، ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ پس از خروج از دادگاه، مورد سوء‌قصد چهار موتور سوار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید:

جزئیات ماجرای سوءقصد به نسرین کی قبادی

او در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این حادثه گفت: ۱۰ مردادماه ساعت ۱۳ جلسه دادگاه پایان یافت و از مقابل دادگستری به سمت دفتر وکالتم حرکت کردم تا امور مربوط به موکلم را انجام دهم. سپس ساعت ۱۴:۳۰ از دفتر به سمت منزل می رفتم؛ هنگامی که از میدان حجاب به سمت خیابان بهزیستی دور زدم، شیشه ماشین به وسیله یک میله فلزی با ضربه یک موتور سوار شکسته شد.

کی قبادی ادامه داد: موتوسوار یک ضربه به سرم زد تا مرا از حرکت بازدارد. سرم را به سمت صندلی شاگرد بردم و با کم شدن سرعتم، جلو ماشین پیچید. با گاز دادن زیاد ماشین ترسید و کنار رفت و توانستم حرکت کنم و از صحنه حادثه فرار کنم. البته تا خیابان اصلی مرا تعقیب کردند و درنهایت به سمت میدان اصلی شهر رفتم. به علت وجود کانکس پلیس راهور از تعقیب خودداری کردند.

نسرین کی قبادی
نسرین کی قبادی

موضوع پرونده شکایت کیفری بوده است

این وکیل دادگستری افزود: مرتکبان آدرس منزلم را می دانستند و چاقو نیز داشتند و قصد آنان ورود آسیب بود. می دانم که مرتکبان مربوط به کدام پرونده من هستند. موضوع پرونده شکایت کیفری بوده است. متاسفانه علی رغم ارتکاب جرایم سنگین، مجازات کیفری جزای نقدی تعیین شد و بسیار کم بود.

بیشتر بخوانید:

کی قبادی با اشاره به طرح شکایت جدید گفت: باتوجه به اینکه دیدم مجازات محکومین، جنبه بازدارندگی ندارد و حقوق شاکی تامین نشده است، دادخواست مطالبه ضرر و زیان معنوی دادم. چرا که میدانستم دادگاه حقوقی به ویژه شعبه دوم حکم درخوری صادر میکند. رییس محترم دادگاه تلاش کرد در جلسه حکم سازش بدهد و مقرر شد روز بعد این اشخاص عذرخواهی کنند و پرونده مختومه شود.

نیروی انتظامی و دادگستری شاهرود به شدت پیگیر موضوع هستند

وی با اشاره به اینکه در جلسه نیز از سوی یکی از متهمان تهدید شده بود، گفت: نیروی انتظامی و دادگستری شاهرود به شدت پیگیر موضوع هستند تا مرتکبین را سریعتر شناسایی کنند.

این وکیل دادگستری درخصوص میزان حمایت ها و پیگیری های کانون وکلا گفت: کمیته حمایت از وکلای در معرض خطر و رییس اداره حقوقی کانون وکلای مرکز با من تماس گرفتند و از من خواستند تا گزارش را بنویسم و ارائه کنم. گزارشم نگارش شده و به زودی ارسال خواهم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا