اخبار قوه قضاییه

دستگیری یک وکیل و یک کارچاق کن با ادعای نفوذ در دادگاه های تجدیدنظر و دیوان عالی کشور

وکلاپرس- رئیس کل دادگستری استان مرکزی از بازداشت یک وکیل و یک کارچاق‌کن مدعی نفوذ در دستگاه قضایی از جمله دادگاه های تجدید نظر و دیوان عالی کشور، خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، این وکیل دادگستری با ادعای اعمال نفوذ در دادگاه‌های تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور و با همکاری یک کارچاق کن، از شهروندان مبالغ کلانی را اخذ کرده بود.

جت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمهدی موسوی با اشاره به اینکه یکی از سیاست‌های کلان و محوری دستگاه قضا، مبارزه قاطع با فساد و فاسد است، بیان کرد: در ارتباط با یکی از وکلای دادگستری که ادعای اعمال نفوذ در دادگاه‌های تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور داشته و اقدامات خود را به واسطه فرد دیگری (کارچاق‌کن) عملیاتی و از این طریق مبالغ زیادی را اخذ کرده بودند، پرونده قضایی تشکیل و با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی شدند.

اخذ احکام تضمینی

وی افزود: این وکیل از طریق فرد کارچاق‌کن با طرفین پرونده‌ها و خانواده آن‌ها ارتباط برقرار می‌کرده و با ادعای ارتباط با مجموعه قوه قضاییه، بیان می‌ کرد که می‌تواند احکام تضمینی را اخذ کند.

ادعای ارتباط نزدیک با برخی از کارکنان دادگاه تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور

رئیس کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: فرد کارچاق‌کن به طرفین پرونده‌ها به صراحت اعلام کرده که دارای ارتباط نزدیک با برخی از کارکنان دادگاه تجدیدنظر استان و دیوان عالی کشور است و توان تغییر آرای صادره را از طریق این ارتباطات دارد و به منظور عدم رد گیری مبالغ اخذ شده از طرف پرونده‌ها، شماره کارت افراد دیگر را جهت واریز وجوه مورد توافق با آن‌ها اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

اخذ ۷۰۰ میلیون تومان از خانواده محکوم به اعدام

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار کرد: این فرد فقط در یک پرونده مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از خانواده محکوم به اعدام جهت گرفتن یک درجه تخفیف اخذ و همچنین از افراد متعدد دیگری نیز مبالغی را جهت نفوذ و تغییر حکم پرونده دریافت کرده است.

وی گفت: این پرونده در مرحله تکمیل فرایند تحقیقات و در شعبه بازپرسی در حال پیگیری است.

منبع: میزان

‫۴ دیدگاه ها

  1. خوب حالا ادعای نفوذ یک چیز است و اینکه واقعا نفوذ توسط افرادی صورت بگیرد چیز دیگر، امیدوارم رانتها و نفوذی ها از مدیران کانونها هم تحت تعقیب قرار بگیرند و ببینیم کدام مدیرها با کدام قضات و مقامات رانت دارند، قرار نیست مدعی نفوذ را بگیریم و کسی که اعمال نفوذ واقعی می نماید را رها کنیم

  2. تعداد این افراد بین وکلا خیلی زیاد است و اکثرشان کارچاق کن دارند و هرچه کله گنده تر، کارچاق کن قوی تر حالا این از بد روزگار بینشون توی تله افتاده

  3. بیجا کرده ای ادعای نفوذ می کنی و بلد نیستی نفوذ کنی، ما خودمان نفوذ می کنیم و طوری هم نمی شود، اندفعه می گیریمت تا نفوذ واقعی را یاد بگیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا