آموزش تصویری بخش اجرای اسناد رسمی در سامانه کاتب

وکلاپرس– سامانه کاتب، درگاه یکپارچه خدمات الکترونیکی با پوشش انواع سرویس‌های ثبتی است که افراد می توانند از طریق آن ‌به صورت غیرحضوری و از طریق اینترنت در هرجای ایران، سرویس‌های متنوعی را دریافت کنند.

به گزارش وکلاپرس، برای ثبت نام کافی است به آدرس Web.kateb.ir مراجعه کنید یا اپلیکیشن را از طریق سایت کاتب و یا کافه بازار دانلود و نصب کنید. سپس با وارد کردن کد ملی، شماره موبایل و تاریخ تولد خود، ثبت نام کنید.

بیشتر بخوانید:

سامانه کاتب چیست؟

سامانه کاتب یک پلتفرم آنلاین و رسمی است که به منظور ثبت، پیگیری و مدیریت قراردادهای ملکی و اسناد حقوقی طراحی شده است. این سامانه به ویژه در زمینه معاملات املاک و مستغلات فعال است و به عنوان ابزاری تخصصی برای مشاوران املاک دارای مجوز عمل می کند. هدف اصلی سامانه کاتب، ارتقاء شفافیت، افزایش امنیت حقوقی، و تسهیل فرآیندهای ثبت و پیگیری قراردادها و اسناد است.

بخش اجرای اسناد رسمی در سامانه کاتب

بخش اجرای اسناد رسمی در سامانه کاتب، برای مدیریت و پیگیری پرونده های اجرایی طراحی شده است. در این بخش کاربران می توانند به اطلاعات پرونده های خود دسترسی داشته و همچنین استعلام وضعیت ممنوع الخروجی مرتبط با پرونده های اجرایی را دریافت کنند.

بخش اجرای اسناد رسمی در سامانه کاتب
بخش اجرای اسناد رسمی در سامانه کاتب

پرونده های من:

در بخش پرونده های من، کاربر می تواند لیست کامل پرونده های اجرایی خود را مشاهده، مدیریت و پیگیری کند. امکانات این بخش شامل موارد زیر است:

این قابلیت، به ویژه برای وکلای حقوقی، اعضای هیئت مدیره شرکت ها و نمایندگان قانونی بسیار کاربردی است.

استعلام ممنوع الخروجی:

در این بخش، کاربران می توانند وضعیت ممنوع الخروجی خود را بررسی کنند. این استعلام صرفاً مربوط به پرونده های اجرایی در ادارات اجرای اسناد رسمی است.

استعلام ممنوع الخروجی ارائه شده از طریق این سامانه، شامل احکام کیفری، قضایی یا پرونده های سایر نهادها نمی شود و فقط به موارد مرتبط با اجرای اسناد رسمی (مانند چک، سفته، قرارداد رسمی و…) محدود است.

برای انجام استعلام، معمولاً باید اطلاعاتی مانند شماره ملی یا شماره پرونده اجرایی را وارد کنید تا سامانه وضعیت شما را بررسی و نمایش دهد.


سایر مطالب:

خروج از نسخه موبایل