اخبار قوه قضاییهویژه

تصویب آیین‌نامه وکالت اقدام بی‌نظیری در جهت رفع دغدغه دلسوزان نظام بود

وکلاپرس ـ حجت الاسلام مصدق در همایش سراسری قوه قضاییه از تصویب آیین نامه لایحه استقلال توسط ابراهیم رییسی ابراز خرسندی کرد و آن را اقدامی در جهت رفع دغدغه دلسوزان نظام در حوزه وکالت دانست.

به گزارش وکلاپرس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری، در همایش سراسری قوه قضاییه با اشاره به تصویب و ابلاغ آیین‌نامه لایحه استقلال کانون وکلای دادگستری از سوی ابراهیم رئیسی در روز گذشته، گفت: تصویب و ابلاغ آیین‌نامه وکالت، اقدام بی‌نظیری در خصوص رفع دغدغه دلسوزان نظام در حوزه امور مربوط به وکلا بود.

بیشتر بخوانید: آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری + متن سند

بر اساس آیین‌نامه جدید، نظارت قوه قضاییه نسبت به امور وکلا جدی تر شده است

محمد مصدق کهنمویی که در ایجاد و تصویب آیین نامه مذکور تأثیر به سزایی داشت، در توضیح بیشتر درباره تصویب آیین نامه افزود: آیت الله رئیسی دو سال پیش یکی از برنامه‌های اصلی قوه قضاییه را نظام‌مند کردن امور مربوط به وکلا، کارشناسان و مشاوران عنوان کرده و بحمدالله امروز در پایان ماموریت آیت الله رئیسی در قوه قضاییه، این مهم با ابلاغ آیین نامه وکالت تثبیت شد.

بیشتر بخوانید: با حفظ سمت در دیوان عدالت اداری، حجت‌الاسلام مصدق در معاونت حقوقی قوه قضاییه ابقا شد

رییس سابق و سرپرست فعلی معاونت حقوقی قوه قضاییه ادامه داد: در اجرای ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری، کانون‌های وکلا آیین‌نامه وکالت را پیشنهاد کردند و پس از بررسی‌های لازم از سوی رئیس دستگاه قضا، این آیین‌نامه مصوب و ابلاغ شد.

حجت الاسلام مصدق با بیان اینکه از این پس، موضوع نظارت بر وکلا به صورت جدی‌تری انجام خواهد شد، گفت: بر اساس آیین‌نامه وکالت، نظارت قوه قضاییه نسبت به امور وکلا اعم از کانون وکلا، مرکز وکلا و کارشناسان و مشاوران، جدی‌تر شده و وظایف و مسئولیت‌هایی برای روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌ها تعیین شده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا