اخبار کانون هاویژه

قوه قضاییه متن پیشنهادی کانون های وکلا را برای رفع ایراد اعاده کرد

متن پیشنهادی کانون های وکلا برای آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال کانون وکلا آذرماه امسال به قوه قضاییه ارائه شده بود

وکلاپرس- معاونت حقوقی قوه قضاییه با اعلام ایرادات آیین نامه پیشنهادی کانون های وکلا برای لایحه استقلال کانون وکلا، آن را به کانون وکلا اعاده کرد.

دکتر یزدالله طاهری ‌نسب عضو کارگروه تدوین پیش نویس آیین‌ نامه لایحه استقلال کانون وکلا در گفتگو با خبرنگار وکلا پرس از اعاده متن پیشنهادی کانون های وکلا برای آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال کانون وکلا خبر داد.

رییس کانون وکلای دادگستری خوزستان در این باره گفت: «معاونت حقوقی قوه قضاییه امروز (۱۶ دی) ایرادات، پیشنهادات و نظرات آیین نامه پیشنهادی کانون های وکلا را در ۶۹ بند احصاء و به کانون ها ارسال نموده و تقاضا شده ظرف یک ماه بازنگری شود.»

این عضو کارگروه منتخب کانون های وکلا برای تدوین پیش نویس آیین‌ نامه لایحه استقلال کانون وکلا همچنین از ارجاع موضوع به این کارگروه خبر داد.

مرداد ماه امسال پس از بحث هایی که راجع به متنی که از سوی قوه قضاییه به عنوان آیین نامه اصلاحی لایحه استقلال کانون وکلا مطرح شده بود، قوه قضاییه و کانون های وکلا در مورد ارائه متن پیشنهادی از سوی کانون های وکلا به توافق رسیدند.

مرداد ماه سال جاری روسای کانون های وکلای مرکز (دکتر جلیل مالکی)، آذربایجان شرقی (حسین عبدالله پور اقدم شربیانی)، گلستان (رضا سلیمانی)، خوزستان (دکتر سیدیزداله طاهری نسب)، خراسان (دکتر مجتبی زاهدیان) و کرمان (دکتر علی خواجویی راد) به عنوان اعضای کارگروه تدوین پیش نویس آیین‌ نامه لایحه استقلال کانون وکلا انتخاب و مشغول به کار بر روی متن پیشنهادی شدند.

۲۵ مهرماه امسال کارگروه خبر از پایان کار بر روی تهیه متن پیشنهادی داد ولی با این حال تاکنون متن تهیه شده توسط کارگروه منتشر نشده و در اختیار عموم وکلا قرار نگرفته است.

دکتر طاهری نسب پیش از این از ارائه متن تهیه شده توسط کانون ها به قوه قضاییه در آذرماه خبر داده بود و معاون حقوقی قوه قضاییه هم همان زمان اعلام کرده بود که یک نسخه از آیین نامه پیشنهادی را در اختیار رییس قوه قضاییه قرار داده است و به زودی ملاحظات خود را به کانون های وکلا درباره آیین نامه منعکس خواهد نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا