اخبار کانون هاویژه

رئیس کانون وکلای همدان: خبرنگاران باید مصونیت قضایی و سیاسی داشته باشند

وکلاپرس– رییس کانون وکلای دادگستری همدان به مناسبت روز خبرنگار با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت های لازم برای اهالی رسانه و خبرنگاران نکاتی را بیان کرد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از ایرنا، مهدی غلامی جلال رییس کانون وکلای دادگستری همدان با تاکید بر اینکه «ورود به حرفه خبرنگاری باید سخت باشد، هر فردی به راحتی نتواند وارد حرفه خبرنگاری شود» گفت: در مقابل این امر نیز خبرنگاران باید مصونیت قضایی و سیاسی داشته باشند.

خبرنگار فاقد مصونیت قضایی نمی تواند دغدغه مردم را به گوش مسئولان برساند

وی تاکید کرد: خبرنگار فاقد مصونیت قضایی نمی تواند دغدغه مردم را به گوش مسئولان و صاحب نظران برساند و در این صورت خبرنگار هراس دارد مطلب او به عنوان تشویش اذهان عمومی تلقی شود.

عضو هیات منصفه مطبوعات همدان در محاکم قضایی گفت: بسیاری از رسانه ها به علت هراس و نبود مصونیت به برخی مسایل و چالش ها و مشکلات مردم ورود نمی کنند.

غلامی جلال با تاکید بر ضرورت مصونیت سیاسی و قضایی خبرنگار گفت: فعالان در این حرفه باید توسط صنف خودشان سلب صلاحیت شوند. در این صورت شاهد مدینه فاضله می شویم.

خبرنگاران تصمیمات را به سمت شایسته سالاری در جامعه و حاکمیت قانون سوق می دهند

رییس کانون وکلای دادگستری همدان گفت: هر مجموعه ای برای بهبود شرایط خود و خدمت رسانی به مردم باید با مطبوعات تعامل داشته باشد و در این راستا پاسداشت روز خبرنگار حداقل کار نهادها در قبال تلاش و زحمات خبرنگاران است

غلامی جلال افزود: خبرنگاران مطالبه گر در زمینه ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی و شهروندی ضمن مطالبه گری از ارکان قدرت و تصمیم گیر، تصمیمات را به سمت شایسته سالاری در جامعه و حاکمیت قانون سوق می دهند.

رییس کانون وکلای دادگستری همدان ادامه داد: نتیجه شایسته سالاری در جامعه و حاکمیت قانون، کرامت انسانی و حفظ حقوق عامه مردم خواهد شد. غلامی جلال گفت: بنابراین آحاد جامعه مکلف هستند نسبت به خبرنگاران که در حفظ حقوق عامه نقش دارند همچون معلم ارزش معنوی قائل شوند.

نقش تاثیرگذار خبرنگاران همدانی در اطلاع رسانی آثار قانون تسهیل

وی بیان کرد: خبرنگاران همدان در راستای اطلاع رسانی قانون تسهیل، برخی ایرادت این قانون، آگاه سازی نمایندگان مجلس در زمینه آثار مثبت یا مخرب طرح های حقوقی و قانونی که در دست بررسی مجلس، قلم فرسایی کرده و زبان گویای دغدغه مندان جامعه وکالت بودند.

عضو هیات منصفه مطبوعات همدان گفت: کار خبرنگار جهادی که با در نظر گرفتن حق الناس، بدون ترس و واهمه برای حفظ کرامت انسانی از مسئولان مطالبه گری می کند بدون توجه به سمت و سوی سیاسی رسانه، بسیار ارزشمند است.

یکی از ایرادت جهان سوم نبود امنیت شغلی برای خبرنگاران است

وی افزود: یکی از ایرادت جهان سوم نبود امنیت شغلی برای خبرنگاران است بنابراین باید کانون های وکلا با پشتیبانی از خبرنگاران، حمایت های حقوقی و معاضدتی لازم را داشته باشند.

عضو هیات منصفه مطبوعات در محاکم قضایی اظهار داشت: آیا خبرنگار باید خودش خبر را راستی آزمایی سپس منعکس کند یا می خواهد خبری که در حد شایعه است را برای مسئولان منعکس و اطلاع رسانی کند؟

غلامی جلال با بیان اینکه خبرنگاران فعال در جهان سوم و بسیاری کشورهای در حال توسعه امنیت هنوز امنیت لازم را برای کار خبری و اطلاع رسانی ندارند، افزود: باید اصل بر برائت خبرنگار سرلوحه کار مسئولان و تصمیم گیران در این کشورها باشد تا بتوان در سایه فعالیت و روشنگری این قشر زمینه پیشرفت این کشورها نیز فراهم شود.

منبع: ایرنا

‫۲ دیدگاه ها

  1. عزیز کلاه خودمون را باد داره می‌بره حرفه وکالت را نابود کردن برای همین حرفا و زاویه‌ها
    انسان وقتی صحبت می‌کند باید همه جوانب را بسنجد ۹۹ درصد خبرنگارها خوب ، اگر دو نفر پیدا شوند که مشکلاتی داشته باشند چه معنی دارد که در شأن قاضی و نماینده مجلس به آنها معصونیت داده شود!! یعنی منظورتان این است که اگر قاضی خواست خبرنگاری را احضار یا بازداشت نماید، ابتدا از طریق نهادی سعی شود معصونیت سلب گردد!؟
    همه چیز شده رای آوردن فقط حرفی می‌زنند که در کانون توجه قرار گیرند چه در کانون‌ها و چه در مجلس و جای دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا