آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی در لنده؛ بازگرداندن دو ملک با ارزش که سابقاً به‌ عنوان حق‌الوکاله به وکلا انتقال داده‌ شده بود

وکلاپرس– دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در خصوص آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی صندوق سرمایه‌گذاری لنده از بازگرداندن دو ملک با ارزش که سابقاً به‌ عنوان حق‌الوکاله به وکلا انتقال داده‌ شده بود خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از صدا و سیما، دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده در خصوص آخرین وضعیت پرونده کثیرالشاکی صندوق سرمایه‌گذاری لنده گفت: در یک فقره از پرونده‌های کثیرالشاکی لنده که دو هزار و ۱۰۰ نفر مال‌باخته وجود داشت تاکنون ۳۱۰ میلیارد ریال از طلب مال‌باختگان در مرحله تحقیقات مقدماتی به نحو مساوی و درصدی به آنها پرداخت شد.

رضا رستم نژاد با اشاره به اینکه حسابرسی‌ پرونده‌ها توسط چهار کارشناس متخصص در حوزه‌های حسابرسی و ارز دیجیتال و ارزیابی املاک انجام شد افزود: با بررسی میدانی از این املاک و دعوت از مالکان سابق وضعیت این املاک و تجمیع اسناد آنها اقدام شد.

ردیابی دقیق پول‌ها و معاملات را تا صرافی‌ها توسط کارشناسان ارز دیجیتال

وی ادامه داد: کارشناسان ارز دیجیتال هم با بررسی دقیق پول‌ها و معاملات را تا صرافی‌ها ردیابی کردند و مبالغ خروجی مشکوک به‌حساب اشخاص ثالث را مشخص کردند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: در برآورد اولیه طلب مال‌باخته هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برآورد شده بود که این رقم به هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

رستم نژاد اضافه کرد: همه مداخله‌کنندگان در جرم برای دفعات متعددی در پرونده احضار و پس از بازجویی‌های تخصصی، عده‌ای با قرار تأمین متناسب روانه زندان و عده‌ای هم با اعلام نظر کارشناسی به بازگرداندن مبلغ متعهد شدند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: همه معاملات صورت‌گرفته بین متهم با اشخاص ثالث مشخص و با انجام کارشناسی املاک سود نامتعارف هر معامله محاسبه و پول این معاملات به‌حساب متهم عودت داده شد.

بیشتر بخوانید:

وی گفت: جلوگیری از هرگونه دخل و تصرف در اموال غیرمنقول متهم از جمله نظارت بر املاک اجاره‌ای متهم و وضعیت قرارداد‌های این املاک و دعوت از مستأجرین جهت هماهنگی برای هرگونه تخلیه و تصمیم‌گیری‌های صحیح برای رعایت مصالح طلبکاران متهم صورت‌گرفته است.

رستم نژاد گفت: برگزاری بیش از ۲۰ جلسه حضوری در زندان و در خارج از زندان با اعضای کارشناسی و مال‌باختگان و برگزاری بیش از ۴۰ جلسه از طریق ویدئوکنفرانس با متهم و مال‌باختگان از جمله دیگر اقداماتی بوده که در خصوص این پرونده صورت‌گرفته است.

وی افزود: پرداخت درصدی و دقیق مال‌باختگان وجوه نقد و واگذاری ۱۰ فقره ملک به ارزش ۶۰ میلیارد ریال به‌صورت درصدی با درنظرگرفتن حقوق سایر طلبکاران و بر مبنای نظر کارشناسان توزیع شده است.

بازگرداندن دو ملک باارزش که سابقاً به‌عنوان حق‌الوکاله به وکلا انتقال‌داده‌شده بود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: بازگرداندن دو ملک باارزش که سابقاً به‌عنوان حق‌الوکاله به وکلا انتقال‌داده‌شده بود و هزار و ۲۰۰ متر زمین مسکونی در شهرلنده به جمع اموال متهم اضافه شده است.

رستم نژاد گفت: بابت این ۲۴۰ میلیارد ریال وجه پرداختی هیچ‌گونه ملکی از املاک و دارایی‌های متهم فروخته نشده و وجه پرداختی به مال‌باختگان پرونده حاصل زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط در این پرونده بود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: در خصوص روند مسترد نمودن مابقی وجوه دریافتی نیز تلاش مجموعه دادستانی بر این است که با جدیت نسبت به جمع‌آوری وجوه نقد ازطریق تعقیب متهمان و پیگیری طلب‌های متهم از اشخاص ثالث و فروش اموال و دارایی‌های متهم با شفافیت‌سازی نسبت به پرداخت درصدی به مال‌باختگان و جبران ضرر و زیان شاکیان خصوصی اقدام شود.

منبع: صدا و سیما

خروج از نسخه موبایل