اخبار مجلس شورای اسلامیویژه

ماده ۵ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در مورد آزمون کارشناسی رسمی تصویب شد

وکلاپرس ـ رسیدگی به ماده ۵ طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس آغاز شد و نمایندگان در خصوص نحوه برگزاری و پذیرش کارشناسی رسمی تصمیم گیری می‌کنند.

به گزارش وکلاپرس، حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی دستور کار اول صحن علنی امروز را به شرح زیر قرائت کرد:
ادامه رسیدگی به گزارش کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل چهل و چهارم (۴۴) قانون اساسی در مورد طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار

 انتظار می‌رود دست کم ماده ۵ طرح تسهیل امروز مورد بررسی نمایندگان مجلس قرار بگیرد.

پخش زنده صحن علنی را اینجا بشنوید.

رییس مجلس در قامت مدافع طرح تسهیل صدور مجوز کسب و کار ظاهر شد

 پس از آن که نماینده مجلس ویس کرمی پیشنهاد حداقل ۵۰ درصد کف نمره برای پذیرش در آزمون کارشناسی رسمی و وکالت را مطرح کرد که محمدباقر قالیباف به وی گفت شما این پیشنهاد را یک بار دیگر هم در مورد آزمون سردفتری به پیشنهاد گذاشتید و رد شد
من خواهش می کنم پیشنهاد خود را پس بگیرید

 ویس کرمی نیز پیشنهاد خود را پس گرفت.

ماده ۵ طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار با ۱۸۱ رای تصویب شد

متن ماده ۵:

شورای عالی کارشناسان موظف است هرساله از طریق سازمان سنجش آموزش کشور نسبت به برگزاری آزمون کارشناسان رسمی اقدام نماید. داوطلبانی که حداقل هفتاد درصد (۷۰%) امتیاز میانگین نمرات یک درصد (۱%) حائزان بالا ترین امتیاز در هر رشته را کسب کنند، به عنوان پذیرفته شده، برای طی مراحل مقتضی به کانون مشاوران رسمی و مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده معرفی می شوند. توزیع استانی پذیرفته شدگان بر اساس تقاضا یا امتیاز پذیرفته شدگان می باشد. نظارت بر اجرای این تبصره برعهده وزارت دادگستری است و وزارت مزبور مکلف است درصورت استنکاف کانون شورای عالی از برگزاری آزمون، راساً به برگزاری آن اقدام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا