اخبار مجلس شورای اسلامی

نماینده مجلس: با نصاب فعلی، کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی در این دوره از مجلس تشکیل نخواهد شد

وکلاپرس- نماینده مجلس شورای اسلامی در موافقت با طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس گفت: کمیسیون قضایی به رغم تراکم طرح‌های به جا مانده از مجلس قبل، معطل تکمیل اعضا مانده است.

به گزارش وکلاپرس به نقل از خبرگزاری خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی مجلس با جزئیات گزارش کمیسیون آیین نامه داخلی در مورد طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تعداد اعضای کمیسیون هایی که به حدنصاب نرسیده اند موافقت کردند.

طبق این گزارش تبصره یک ماده ۳۸ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی به شرح زیر اصلاح شده است:

تبصره یک- پس از تعیین اعضای کمیسیون های تخصصی مطابق فرآیند مقرر در این قانون چنانچه اعضای کمیسیون تخصصی به حداقل نصاب مذکور در این ماده نرسد هیات مشترک متشکل از اعضای کمیسیون آئین نامه داخلی و هیات رئیسه مجلس مکلف است ظرف حداکثر یک هفته پس از اجرای تبصره ۳ ماده ۳۷ این قانون حداقل اعضای آن کمیسیون را برای یک بار در همان دوره تعیین نماید.

بیشتر بخوانید:

با این عدد کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی در این دوره از مجلس تشکیل نخواهد شد

موسی غضنفرآبادی در موافقت با طرح اصلاح ماده ۳۸ قانون آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی ابتدا در تذکری به وزیر نیرو خواستار رفع مشکل برق پمپ آب‌های کشاورزان شد و در ادامه در خصوص دلیل موافقت خود با این طرح افزود: این طرح در مجلس یازدهم شکل گرفت و در این ماده حداقل اعضای کمیسیون‌ها ۱۹ نفر و حداکثر ۲۳ نفر در نظر گرفته شد که با این عدد کمیسیون‌های قضایی و فرهنگی در این دوره از مجلس تشکیل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج، نرماشیر در مجلس ادامه داد: تصریح کرد: متأسفانه آیین‌نامه درخصوص نحوه عضویت در کمیسیون‌ها نیز برای این بخش کافی نبود بنابراین امیدواریم اعضای کمیسیون آیین‌نامه بتوانند حداقل اعضای این کمیسیون‌ها را حداقل اعضای کمیسیون‌ها را مشخص کنند چرا که ما در کمیسیون قضایی که حدود یک سوم ‌طرح‌ها و لوایح مجلس در آن مورد رسیدگی قرار می‌گیرد کارهای زیادی داریم که برخی از آنها از دوره قبل باقی مانده است بنابراین کارمان پرتراکم است.

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم تأکید کرد: برای اصلاح آیین‌نامه در این خصوص لازم است نمایندگان به این پیشنهاد کمیسیون آیین‌نامه توجه جدی داشته باشند تا کمیسیون های فرهنگی و قضایی بیش از این معطل نمانند.

منبع: خانه ملت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا