اخبار قوه قضاییه

توضیحات سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پیشنهاد وزیر دادگستری دولت چهاردهم

وکلاپرس- سخنگوی قوه قضائیه در نشست خبری امروز این نهاد، اعلام کرد: رئیس قوه قضائیه تا هفته آینده پیشنهادات خود در خصوص وزیر دادگستری را به رئیس جمهور ارائه خواهد داد.

به گزارش وکلاپرس،  نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه امروز با حضور خبرنگاران خبرگزاری های مختلف برگزار شد.

اصغر جهانگیر در این نشست در پاسخ به سوالی مبنی بر پیشنهاد وزیر دادگستری توسط رئیس قوه قضائیه گفت: طبق اصل ۱۶۰ قانون اساسی وزیر دادگستری از میان کسانی که رئیس قوه قضائیه به رئیس جمهور پیشنهاد می دهد انتخاب می شود.

جهانگیر افزود: بر اساس این اصل پیشنهاد وزیر دادگستری توسط رئیس محترم قوه صورت خواهد گرفت و بعدا موارد بعدی دنبال خواهد شد و انشاله تا هفته آینده این موضوع عملیاتی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

از قانون اساسی:

اصل‏ یکصد و شصتم:

وزیر دادگستری‏ مسئولیت‏ کلیه‏ مسائل‏ مربوطه‏ به‏ روابط قوه‏ قضائیه‏ با قوه‏ مجریه‏ و قوه‏ مقننه‏ را بر عهده‏ دارد و از میان‏ کسانی‏ که‏ رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ به‏ رئیس‏ جمهور پیشنهاد می‏ کند انتخاب‏ می‏ گردد. رئیس‏ قوه‏ قضائیه‏ می‏ تواند اختیارات‏ تام‏ مالی‏ و اداری‏ و نیز اختیارات‏ استخدامی‏ غیر قضات‏ را به‏ وزیر دادگستری‏ تفویض‏ کند. در این‏ صورت‏ وزیر دادگستری‏ دارای‏ همان‏ اختیارات‏ و وظایفی‏ خواهد بود که‏ در قوانین‏ برای‏ وزراء به‏ عنوان‏ عالیترین‏ مقام‏ اجرایی‏ پیش‏ بینی‏ می‏ شود.

منبع: مرکز رسانه قوه قضائیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا