اخبار آزمون هاویژه

در سال گذشته ۲۱ هزار نفر در ۲ آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند

وکلاپرس- رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در ارائه گزارشی از زمان ثبت نام آزمون های سال جاری این نهاد، اعلام کرد: در سال گذشته ۲۱ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند.

به گزارش وکلاپرس، مرکز وکلا، کارشناسن رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه سال گذشته در دو نوبت (شهریور ماه و اسفند ماه) اقدام به برگزاری آزمون وکالت طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار کرد.

اولین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ روز جمعه ۳ شهریور در ۷۵ شهر کشور با حدود ۱۰۵ هزار شرکت کننده برگزار شد. همچنین دومین آزمون مرکز وکلای قوه قضاییه در سال ۱۴۰۲ روز جمعه ۱۸ اسفند ساعت ۱۵ در ۳۱ استان و ۵۰ شهر کشور با بیش از ۱۱۳ هزار شرکت کننده برگزار شد.

آمار آزمون های سال گذشته مرکز وکلای قوه قضائیه

طبق اعلام سایت خبری تابناک رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران در مورد تعداد پذیرفته شدگان در آزمون نوبت اول (شهریور ماه) این نهاد، که پیش از این اعلام نشده بود گفت: در آزمون امسال مرکز وکلای قوه قضائیه بیش از ۱۳ هزار نفر پذیرفته شدند.

در خصوص آزمون نوبت دوم با حاشیه هایی از جمله لو رفتن سوالات آزمون و…. همراه بود و طبق اعلام رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه، در آزمون نوبت دوم  ۱۰۸۴۱ نفر (۴۳۰۰ زن و ۶۵۴۱ مرد) پذیرفته شده اند.

با وجود سوابق فوق از آزمون سال گذشته مرکز وکلای قوه قضائیه، عبدلیان پور با اعلام زمان آزمون های این نهاد در سال ۱۴۰۳ اعلام کرده است: در سال گذشته ۲۱ هزار نفر در آزمون وکالت مرکز وکلای قوه قضائیه پذیرفته شده اند.

بیشتر بخوانید:

به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس، رئیس مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضائیه گفت: آزمون کارشناسی رسمی قوه قضائیه، جمعه ۱۸ آبان امسال برگزار می‌شود.

عبدلیان‌پور زمان ثبت‌نام آزمون کارشناسی را از ۲۸ مرداد تا ۵ شهریور امسال اعلام کرد و گفت: در آزمون کارشناسی امسال رشته‌ها به ۷۵ رشته افزایش پیدا کرده  و داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلای قوه قضائیه این رشته‌ها را مشاهده کنند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه همچنین در مورد زمان آزمون وکالت سال ۱۴۰۳ مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: این آزمون هم  پنجشنبه ۲۲ آذر  امسال برگزار خواهد شد و ثبت نام از ۴ مهر آغاز می‌شود و تا دهم مهر ادامه دارد.

عبدلیان‌پور در خصوص منابع آزمون وکالت هم گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت مرکز وکلا قوه قضائیه، منابع را مشاهده کنند.

آزمون کارشناسان رسمی قوه قضاییه، پارسال در ۳۵ شهر برگزار شد. آزمون وکالت هم سال ۱۴۰۲ در دو مرحله برگزار شد و حدود ۲۱ هزار نفر در آن پذیرفته شدند.

گزارش صدا و سیما
گزارش صدا و سیما

‫۴ دیدگاه ها

  1. ضمن سپاس از جناب دکتر عبدلیان پور رئیس مرکز وکلا وکارشناسان قوه قضائیه؛انشاالله بزودی شاهد دسترسی آسان آحاد مردم به وکیل و همچنین رقابت در ارائه هرچه بهتر خدمات حقوقی خواهیم بود
    همین که گرفتن وکیل در جامعه ایرانی دیگر امری لاکچری نیست جای امتنان وتشکر دارد

    1. به عنوان تنها قاضی بخش ماهانه ۲۵۰ فقره پرونده خودم به خودم ارجاع میدم، ۱۱ سال سابقه دارم، فارغ التحصیل دانشکده حقوق شهید بهشتی بودم، ابلاغ ریالی بنده ۴۹ تومان میباشد، ۱۰ تومان کسورات میشود ۳۹ تومان، هر روز دو ساعت در مسیر رفت و آمد هستم. این حقوق بنده رو یک وکیل در سه پرونده طلاق توافقی دریافت می کنه، به قطع میگم هیچ وکیلی در حوزه بنده کمتر از من درآمد نداره، تازه نه به اندازه من وقت می زاره و نه اعصاب خوردی داره. در این کشور دو چیز زیاده دروغ و پرونده! در همین حوزه پارسال نسبت به سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ فقره بیشتر شده بود!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا