آگاهی و آموزش حقوقیاخبار

فراهم شدن امکان تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله

وکلاپرس- سازمان امور مالیاتی در اقدامی جدید، ارائه برخی خدمات مالیاتی از جمله تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات و … را در بستر اپلیکیشن بله فراهم کرده است.

به گزارش وکلاپرس، در بخش خدمات اپلیکیشن بله، منوی جدیدی به عنوان «پرداخت مالیات» اضافه شده است که مودیان مالیاتی می توانند با استفاده از آن نسبت به پرداخت مالیات مقطوع تبصره ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم اقدام کنند.

معرفی تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات های مستقیم

این تبصره به صاحبان مشاغلی که در سال ۱۴۰۲ حداکثر تا ۱۵۰ برابر سقف معافیت مالیاتی (۱۸ میلیارد تومان) فروش کالا و یا ارائه خدمات داشته و هیچ‌گونه فعالیت خارج از شمول این قانون نداشته باشند، اجازه می‌دهد تا از ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات به صورت علی‌الحساب معاف شوند.

 

 

چرا استفاده از تبصره ماده ۱۰۰ برای عملکرد سال ۱۴۰۲ پیشنهاد می گردد؟

  • – عدم نیاز به تسلیم اظهارنامه مالیاتی و تکمیل جداول درآمد و هزینه
  • – عدم نیاز به ارائه اسناد، مدارک و دفاتر حسب مورد
  • – محاسبه مالیات مقطوع با حداکثر مساعدتهای قانونی
  • – قطعیت مالیات بدون رسیدگی ماموران مالیاتی
  • – افزایش مدت زمان تقسیط مالیات در ۱۰قسط و ترتیب پرداخت از طریق چک الکترونیکی تا ۱۵ قسط
  • – احتساب هزینه های اجاره محل فعالیت در تعیین مالیات واحدهای کسبی استیجاری

در راهنمای پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله آمده است: کسر هزینه اجاره پرداختی از درآمد سالیانه وکلاپرس مربوط به واحدهای کسبی استیجاری و همچنین بهره مندی از تسهیلات اقساط ۱۵ ماهه به واسطه ارائه چک الکترونیک، صرفا با تسلیم فرم تبصره ماده ۱۰۰ در درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir امکان پذیر می باشد.

راهنمای تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله

پس از ورود به اپلیکیشن بله، در بخش خدمات اپلیکیشن بله، منوی جدیدی به عنوان «پرداخت مالیات» اضافه شده است با ورود به آن و زدن گزینه «شروع»، کد ملی خود را باید وارد کنید و پس از آن برای شماره همراه شما که درسامانه ثبت است، کد شش رقمی احراز هویت ارسال می شود و پس از ان می توانید نسبت تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله اقدام کنید

راهنمای تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله
راهنمای تایید فرم تبصره ۱۰۰ و پرداخت مالیات در اپلیکیشن بله

نکته پایانی

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی صاحبان مشاغل و پرداخت مالیات متعلق در اجرای ماده ۱۰۰ قانون مالیاتهای مستقیم و تبصره آن تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۵/۱۵ تعیین شده است.

صاحبان مشاغلی که تا تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۰ برای آنها فرم مالیات مقطوع موضوع تبصره ماده ۱۰۰ جهت تعیین وضعیت مالیاتی سال ۱۴۰۲ در سامانه خدمات مالیاتی بارگذاری نشود، کپی مکلف به تسلیم اظهارنامه تا پایان دوشنبه ۱۵/ ۵/ ۱۴۰۳ خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا