اخبار قوه قضاییه

تشکیل مجتمع قضایی ویژه امور بین الملل با عنوان «مجتمع قضایی ۲۶»

وکلاپرس- معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه از تشکیل مجتمع قضایی ویژه امور بین الملل با عنوان «مجتمع قضایی ۲۶» با هدف تسریع در رسیدگی به جرایم و دعاوی بین المللی خبر داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از میزان، کاظم غریب آبادی در سفر به استان البرز و با شرکت در نشست شورای قضایی استان که با حضور رئیس کل دادگستری استان برگزار شد، ضمن تشریح ماموریت‌های معاونت امور بین‌الملل قوه قضائیه و ستاد حقوق بشر، دیپلماسی قضایی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این معاونت عنوان کرد.

تشکیل مجتمع قضایی ویژه امور بین الملل با عنوان «مجتمع قضایی ۲۶»

وی به اعلام تشکیل مجتمع قضایی ویژه امور بین الملل با عنوان «مجتمع قضایی ۲۶» با هدف تمرکز، هماهنگی و تسریع در رسیدگی به جرایم و دعاوی دارای جنبه بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ساختار این مجتمع در دادگستری استان تهران ابلاغ شده است و به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

۹۵ درصد از زندانیان خارجی در کشور را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند

معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه در ادامه به تبیین ماموریت‌های این معاونت در حوزه اتباع بیگانه، معاضدت قضایی، استرداد مجرمین، انتقال محکومین و پیگیری امور قضایی ایرانیان خارج از کشور پرداخت و گفت: طبق آمار نزدیک به ۹۵ درصد از زندانیان خارجی در کشور را اتباع افغانستان تشکیل می‌دهند که پیگیری‌های لازم برای انتقال محکومان واجد شرایط بر اساس توافقنامه دوجانبه در حال انجام است و امیدواریم امسال به نتیجه برسد.

منبع: میزان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا