اخبارویژه

نظر دکتر مسعود پزشکیان در مورد قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار

وکلاپرس- دکتر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، در یک سخنرانی نسبت به قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار انتقاداتی را وارد کرده است.

به گزارش وکلاپرس زمان و مکان این ویدیو که به تازگی در فضای اجتماعی منتشر شده است، مشخص نیست اما با توجه به پرچم کانون سردفتران، به نظر می رسد این سخنرانی در یکی از مراسمات استانی کانون سردفتران و دفتریاران باشد.

گفتنی است دکتر پزشکیان پیش از ریاست جمهوری در چهار دوره مجلس  (ی هشتم، نهم، دهم و یازدهم) به عنوان نماینده مردم آذربایجان شرقی حضور داشته است.

بیشتر بخوانبد:

‫۱۷ دیدگاه ها

  1. قانون تسهیل افق جدید برای اشتغال زایی و دسترسی راحت مردم به خدمات قضایی گفت:

    چقدر گشتید تا این کلیپ پیدا کردید !!!!
    وکلاپرس کلا هر کجا انتقادی از قانون تسهیل باشه پوشش خبری میده
    کجاست اصل بی طرفی رسانه ها ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    کامنت هم که در رابطه با حمایت از قانون تسهیل می زاری در سایت منتشر نمیکنه

    1. متاسفانه قانون مذکور بدون کارشناسی تصویب شده و صرفا برای رضایت نسبی افرادی که دولت توانایی ایجاد شغل مناسب برای آنها را ندارد بوده و از اساس نهاد وکالت رو هدف قرار داده و در حال نابودی این حرفه هستش بعلاوه وقتی کسی متخصص امری نباشه گماردن اون در شغل مورد نظر عین بی عدالتی است

    2. با سلام . به نظرم ، پرچم مرکز وکلا ، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه است. نه پرچم کانون سردفتران و دفتریاران.

    3. همه انتقاد میکنن که قانون صدور مجوزها باعث میشه افراد بی سواد بیان اما متاسفانه وکلای وجود دارن بدون صدور قانون مجوزها وکیل شدند که سوادی ندارن این اشتباه که چندتا تست نشانه سواد باشه درعمل مهمه

  2. کاملا درسته.بابت درگاه مجوزها ، اولا قراربود حذف کلید طلایی باشه ولی متأسفانه نشد باز هم اصناف و اتحادیه درصدور مجوز دست دارند وموقع تاییدیه اذیت می‌کنند،، هیچ توجیح نداشت
    نه در سرعت نه در هزینه باز هم اذیت و سنگ اندازی اتحادیه ها
    فقط ثبت در سیستم مالیاتی

    1. سلام زرین خانم.
      طبق قانون تسهیل اگر بیش از چند روز مجوز زمان ببرد و تایید نکنند سامانه تسهیل مجوزها خود به خود مجوز را صادر می‌کند.

  3. سلام. طرح تسهیل بزرگترین اجحاف مجلس در حق مردم می باشد.زیرا تعداد زیادی از که سطح سودا پایین را دارند . وارد بازار کار شده و مردم سرنوشت خوشون و در اختیار افراد ناکار آمد قرار می دهند.

    1. امیدورام روزی برسه کلا آزمون وکالت و سردفتری حذف بشه وبه جاش دوره های آموزشی و کارآموزی مفصل جایگزین شه هم علمی وهم عملی

  4. با سلام طرح تسهیل خوب اما باید یکسری از دستگاه ها رو بابت صدور مجوز حذف کنند مثل اتحادیه های صنفی چون باز هم ریس اتحادیه سنگ اندازی می‌کند و پول های خارج از قانون طرح تسهیل به عنوان خود یاری بدون مجوز قانونی از صنوف می‌گیرند و کجا هزینه میشه حسابرسی نداره

  5. طرح تسهیل طرحی برای از بین بردن نهاد وکالت است.
    قرار نیست برای افزایش میزان اشتغال حقوق خواندگان،پذیرش متقاضیان حرفه وکالت افزایش یابد.طرح تسهیل تجز پایین آوردن شأن وکالت و وکیل هیچ تأثیری ندارد زیرا وکلایی که به واسطه این طرح توانسته اند پروانه بگیرند بعد از مدتی کار کردن ،بی سوادیشان آشکار می‌شود و کسی به ایشان مراجعه نمی کنند.ولی برای کسانی که قبل از این به آنها مراجعه کرده اند ممکن است تاوانی بسیار سنگین داشته باشد.
    در هر صورت این طرح دودش به چشم مردم می رود.

  6. سلام سخنرانی و صحبت‌های دکترپزشکیان کاملا صحیح و منطقی هست ان شاالله با تنفیذ و تحلیف آقای دکتر بساط قوانین نادرست طرح تسهیل از کشور جمع بشه.

  7. سلام و عرض ادب”
    بر خلاف سایر دوستان نظر بنده بعنوان شخص حقوقی که بیش از ک۵ سال سنوات تجربی در حوزه خانواده دارم قانون گسب و کار را برای دو حرفه از جمله وکالت و سردفتری بسیار پر فایده می بینم و افقهای روشن را در رویه جذب استخدام وکالت و سردفتری برای متقاضیان متصور شده امید است مجددا در سالهای آتی این مییر هموارتر از گذشته برای همگان تسهیل شود.
    با مزید سپاس و امتنان.

    1. سلام آقا داریوش
      برای همه حِرَف مفیده،فقط در جواب انتقاد رئیس جمهور محترم و آذری مون، چه فرقی بین دکان داروخانه و سوپر مارکت هست؟!
      مگر برفرض در یک محله ۱۰سوپر مارکت وجود دارد ویک نفر قصد داشته باشه سوپر مارکت یازدهم در این محله باشد بررسی می‌کند با توجه به میزان مشتری و تعداد سوپرمارکت‌ها آیا اینجا دکان بزند یانزند،سرمایه اش را بیار وسط یا نیاورد…هرکس برایش سرمایه و سودآوری اولویت دارد…ویک دکتر داروساز قطعا این موارد رو بعنوان یک فرد تحصیلکرده لحاظ میکند…میدونید قضیه اصلی کجاست در شرایط قبل از قانون تسهیل مجوزها،نظام پزشکی جاهای پر متقاضی از لحاظ مشتری و بیمار و مراکز درمانی رو طبقه بندی و شرایط بندی های مافیاگونه کرده بود و صدور مجوز و خرید وفروش مجوزها به بازار غیررسمی و سوداگرانه تبدیل شده بود.باقانون تسهیل صدور مجوز این بساط مافیای نظام پزشکی بهم خورد،این شد که صداها و نعره ها بلند شد!

    2. اصلانم ارزش نداره قانون تسهیل کلی شغل کاذب ایجاد میکنه بدون هیچ درامدی بعد متوجه خواهی شد

  8. باسلام وخسته نباشید
    اینکه قانون تسهیل ایراداتی داره کاملا صحیح است اما تکلیف کسانیکه با این آزمون وارد شده اند ویست؟
    ما سردفتران ۱۴۰۱ با این آزمون وطبق مواد آن قانون وبا اعتماد به آنها و اعتماد به دفترچه زمان ثبت نام آزمون دادیم و بنا به همان اعتماد قانونی تنها محل آزمون را انتخاب کردیم و اصلا محلی برای تعیین دفتر نبوده.
    اما بعد از ۶ ماه مارا درجه بندی و مجبور به انتخاب محلهایی کرده که به هیچ وجه نمیتوانیم.
    پس اگر تغییراتی قرار است بشود نباید به گذشته یعنی به ما تسری داده شود
    از جناب دکتر پزشکیان خواهان کمک و حذف درجه بندی هستیم

  9. سلام، البته سازمان ثبت بادرجه بندی غیرقانونی وایجادمحدودیت جغرافیایی خلاف قانون مصوب مجلس وکاراموزی طولانی مدت عملا قانون تسهیل روبی اثرکرده وموجب انصراف تعدادکثیری ازپذیرفته شدگان سردفتری۱۴۰۱شده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا