گفت و گوویژه

توضیح نائب‌رئیس کانون وکلای آذربایجان شرقی درباره شفافیت و پذیرش ۵ قبول‌شده آزمون وکالت در این نهاد

وکلاپرس– نایب رییس کانون وکلای آذربایجان شرقی درخصوص انتشار گزارش جلسات هیأت مدیره و همچنین عدول از تصمیم عدم پذیرش ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش وکلاپرس، هیأت مدیره کانون وکلای آذربایجان شرقی ضمن مصوبه ای از تصمیم سابق خود مبنی بر عدم پذیرش قبولی‌هایی که تا پیش از آزمون وکالت ۱۴۰۲ فارغ التحصیل نشده‌ بودند، عدول کرد.

بیشتر بخوانید:

وکیل دادگستری احمد یوسف‌زاده در گفتگو با خبرنگار وکلاپرس درخصوص جزئیات این مصوبه گفت: پس از اعتراض ۵ نفر از پذیرفته شدگان آزمون وکالت و رای دادگاه انتظامی قضات مبنی بر صدور پروانه کارآموزی برای ایشان، کانون وکلای آذربایجان شرقی از تصمیم عدم پذیرش این ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ (به علت نقص مدرک) صرف نظر کرد.

وی ادامه داد: لازم به ذکر است تعداد معترضین بسیار بیشتر بود اما از آنجا که این ۵ نفر موفق به اخذ رای دادگاه شدند، با پذیرش همین ۵ نفر موافقت شده است‌.

لازم به ذکر است مصوبه هیأت مدیره کانون وکلای دادگستری آذربایجان شرقی درخصوص پذیرش ۵ نفر از قبول شدگان آزمون وکالت ۱۴۰۲ به شرح زیر است:

مصوبه پنجم:

با توجه به پذیرش اعتراض ۵ نفر از متقاضیان ورودی ۱۴۰۲ در دادگاه عالی انتظامی قضات که در جلسه ۱۴۰۲/۱۰/۱۴ هیأت مدیره، ثبت نام آنان به عنوان کارآموز کان‌لم‌یکن اعلام شده بود، هیأت مدیره به اتفاق آرا ضمن عدول از تصمیم مزبور، شروع به کارآموزی آنان را هم‌پوشان با بقیه کارآموزان مورد تأیید قرار داد.

از سوی دیگر مدیران کانون وکلای آذربایجان شرقی پس از انتشار گزارش جلسه بیست و ششم هیأت مدیره دوره بیست و چهارم این کانون، وعده داده‌اند در آینده نیز گزارشی از جلسات و مصوبات هیأت مدیره منتشر می کنند.

بیشتر بخوانید:

دکتر احمد یوسف زاده، نائب رئیس این کانون، در این خصوص اعلام کرد: از این پس کانون در راستای شفافیت، هر سه ماه بیلان فصلی منتشر خواهد کرد.

علیرغم الزام‌های قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و ضرورت شفاف سازی عملکرد، تعداد کانون‌های وکلایی که گزارش جلسات هیأت مدیره خود را منتشر می‌کنند به تعداد انگشتان یک دست نمی‌رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا