اخبار کانون هاویژه

زمان جدید برگزاری انتخابات کانون وکلای فارس کی خواهد بود؟

كانون وكلای فارس ، كهگيلويه و بويراحمد در اطلاعیه ای خبر از تصمیم گیری درباره زمان جدید برگزاری انتخابات این کانون وکلا داد.

وکلاپرس ـ کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد با صدور اطلاعیه ای خبر از تصمیم گیری درباره زمان جدید برگزاری انتخابات کانون وکلای فارس داد.

به گزارش وکلاپرس به نقل از روابط عمومی کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد هیأت نظارت بر انتخابات دوره سی و دوم هیأت مدیره این کانون در جدیدترین اطلاعیه ای که منتشر کرده، خبر از تصمیم گیری جهت اعلام زمان جدید این انتخابات داده است. بر اساس این اطلاعیه قرار است زمان دقیق انتخابات مذکور در هفته جاری مشخص گردد.

در ادامه متن اطلاعیه کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویراحمد را خواهید خواند:

نظر به ضرورت آگاهی بخشی به همکاران فرهمند در خصوص فرایند انتخابات آتی هیات مدیره  و رفع برخی شبهات توجه مجمع عمومی وکلای محترم  را به توضیحات ذیل معطوف می دارد :

١- ماده  ١ آیین نامه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری  به هیات مدیره کانون تکلیف کرده دو ماه پیش از انقضاء دوره ، هیات نظارت را تعیین و فرایند انتخابات را اغاز نماید بر این اساس هیات مدیره کانون فارس ٣ ماه قبل از انقضای  دوره در شهریور ماه  این اقدام را انجام داده یعنی یک ماه زودتر از موعد مقرر در أیین نامه  به تکلیف خود عمل کرده است .

٢- هر ۵ عضو اصلی هیات مدیره با  رایزنی در جلسه رسمی نسبت  به تعیین اعضای هیات نظارت اقدام وبالاتفاق مصوبه را امضا کرده اند که قابل مراجعه و ملاحظه است .

٣- تاخیر در وصول پاسخ دادگاه عالی انتظامی قضات به استعلامات، موجب تاخیر در تعیین تاریخ انتخابات شد که با ضرورت رعایت مهلت ۲۰ روزه مقرر در ماده ۳ آیین نامه قانون استقلال و پیش بینی برگزاری آیین جشن  استقلال در هفتم اسفند ماه، انتخابات به ١۵ اسفند ۹۸ موکول و اگهی شد؛ لکن متاسفانه با حدوث شرایط حاد و استثنائی و غیر قابل پیش بینی شیوع کرونا و درنتیجه ممنوعیت تجمعات و قرنطینه خانگی برگزاری انتخابات میسر نگردید .

۴- هیات نظارت  در اول اردیبهشت ماه ۹۹ طی نامه  شماره ۸۸ مورخه  ١/ ۱۳۹۹/۰۲چگونگی شرایط برگزاری انتخابات را از دانشگاه علوم پزشکی استعلام نمود که اجازه داده نشد و با توجه به تعطیلی أماکن عمومی در ان تاریخ مکان مناسبی فراهم نگردید.

لکن  در نخستین فرصت پس از ماه مبارک رمضان  که تغییر نسبی شرایط، وضعیت مناسبی را نشان میداد  نسبت به تهیه مکان وسیع  و برنامه ریزی مقدماتی اقدام و با تعیین تاریخ انتخابات( ۱۹/۰۴/۹۹ ) آگهی برگزاری منتشر گردیدکه این فرایند نشان ازعزم قطعی هیات نظارت برای برگزاری انتخابات داشته و دارد.

۵- اوضاع و‌احوال هفته های اخیر حکایت از اعاده وضعیت هشدار در استان فارس و شیراز داشت از این روهیات نظارت برای اطمینان از عدم ایجاد مانع در روز برگزاری با توجه به اهمیت حفظ سلامت همکاران و این که ممانعت، تبعات  نامطلوبی در بر خواهد داشت  مبادرت به استعلام از دانشگاه علوم پزشکی کرد که متاسفانه برگزاری مورد تایید قرار نگرفت.

لکن پیگیری ها و مذاکرات مفصل با دکتر همتی معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر پاک نژاد در استانداری به عمل آمد که با تبادل نظرهای معموله منتهی به ارسال نامه روز پنجشنبه ۵ تیر ماه به قائم مقام ستاد کرونا (دکتر قاسم پور  )در استانداری گردید  و منتظر پاسخ این نامه هستیم که قرار است در طول همین هفته  اعلام  شود .

۶- هیات نظارت برای تشکیل جلسه روز دوشنبه مورخه ۹ تیر ماه و اتخاذ تصمیم  دعوت شده و  از کاندیداها  نیز جهت مشورت و‌رایزنی دعوت به عمل آمده است  تا برای رسیدن به راهکاری معقول و‌مناسب تبادل نظر شود .

٧-تمهیدات  و تصمیمات هیات نظارت با توجه به ضرورت حفظ سلامت  همکاران اعم از اعضای هیات و رای دهندگان تمشیت  شده و پر واضح است که در این حوزه هیات نظارت تصمیم گیرنده نهایی است و این هیات به ضرورت اجرای قوانین اعم از مقررات حرفه ای و همچنین مقررات حوزه بهداشتی آگاه و پایبند است ‌و هیچ اقدامی خلاف قانون نخواهد کرد.

بی گمان هیات نظارت ضمن اولویت بخشی به حفظ جان و سلامت همکاران ،تمام سعی و کوشش خودرا برای برکزاری انتخابات در موعد إعلامی به کار برده و خواهد برد و در صورت بروز موانع برگزاری انتخابات در موعد مقرر ( که با توجه به مذاکرات اخیر ممانعت محتمل نیست )کلیه راهکارهای متعدد و ممکن  را رصد خواهد کرد و انشاالله  انتخابات را با سلامت و صلابت برگزار خواهد نمود  .

۸- لازم به ذکر است شرایط موجود بر حجم و کم و کیف استقبال از انتخابات اثر گذار خواهد بود کما اینکه رقم تقریبی ٢٨ درصدی شرکت کنندگان در انتخابات کانون محترم مرکز «که البته آن هم  با مجوز کتبی ستاد کرونا برگزار شد» گویای این مهم است  فراموش نکنیم سطح نازل شرکت کنندگان می‌تواند موجب تضعیف جایگاه کانون ومنتخبین اتی در اذهان نظار شود .

مصلحت بینان  و نازک اندیشان نیک می دانند که مصالح کانون و ‌همکاران در کدام روش نهفته است و امیدواریم به یاری خداوند مهربان مسئولیت خود را همچون گذشته با صداقت  و با رعایت عقلانیت و مصلحت به انجام رسانیم .

با احترام

هیات نظارت بر انتخابات دوره سی و دوم کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویر احمد

منبع:‌ کانون وکلای فارس ، کهگیلویه و بویر احمد

بیشتر بخوانید: نشست مطبوعاتی کانون وکلای فارس درباره پیش نویس آیین نامه لایحه استقلال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا