آگاهی و آموزش حقوقی

فرآیند ثبت اعتراض الکترونیکی به برگه های مالیاتی

فرآیند ثبت اعتراض الکترونیکی به برگه های مالیاتی

۱. مراجعه به آدرس accounts.tax.gov.ir 

۲. انتخاب گزینه ” مودی مالیاتی با ثبت نام کد اقتصادی در کشوی ” نوع ورود “

۳. وارد کردن اطلاعات ” نام کاربری و کلمه عبور ” مربوط به ثبت نام کد اقتصادی > ورود به سامانه

۴. انتخاب گزینه ” اعتراضات و شکایات ” >  انتخاب گزینه مورد نظر با توجه به نوع اعتراض از منوی بازشده :

اعتراض به برگ تشخیص > ممیزکل

اعتراض به برگه های هیات حل اختلاف مالیاتی > هیات حل اختلاف مالیاتی

اعتراض به شورای عالی مالیاتی > شورای عالی مالیاتی

۵. پس از انتخاب گزینه مورد نظر به صفحه مربوطه هدایت می شوید

در بخش ” شماره برگه مورد اعتراض / شکایت ” شماره برگ مالیاتی مربوطه را وارد نموده و بر روی ” جستجو ” کلیک نمایید و

  • اطلاعات برگه موردنظر بارگذاری می شود
  • در صفحه بارگذاری شده (به طور مثال : اعتراض به برگ ازریابی / تشخیص / مطالبه)

در کشوی نوع مورد > اعتراض به اداره امور مالیاتی.

در کشوی نوع مرجع > اعتراض به برگ ارزیابی تشخیص / مطالبه.

در کشوی علت > از میان لیست بازشده علت موردنظر را انتخاب کنید (برای این دسته از اوراق معمولا علت ماخذ درآمد مشمول مالیات است)

 در کشوی شرح اعتراض، متن اعتراض خود را درج نمایید

در کشوی پایه / درآمد مشمول مالیات مورد اعتراضات و شکایات مودی، درآمد مشمول مالیات قبل از کسر معافیت ها و مشمول نرخ صفر را که در برگ ارزیابی مطالبه درج شده است وارد نمایید

۶. در بخش«جزئیات اعتراض / شکایت» ” مبلغ کل مالیات ” مودی نمایش داده می شود که مبلغ مالیات مورد اعتراض مودی ” در قسمت مربوطه درج گردد

۷. بر روی دکمه «ثبت اعتراض» کلیک نموده، رسید اعتراض را چاپ کرده و نزد خود نگهداری کنید و برای پیگیری اعتراض خود (ظرف مهلت قانونی مقرر) به اداره امور مالیاتی مربوطه مراجعه نمایید.

فرآیند ثبت اعتراض الکترونیکی به برگه های مالیاتی
فرآیند ثبت اعتراض الکترونیکی به برگه های مالیاتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا